• Anonym (söker)

Svårt att hitta en man

Nätdejting är helt värdelöst. Det finns inga seriösa kvalitetsmän på nätet. Så var hittar man singelmännen i verkliga livet?

• Svar på tråden Svårt att hitta en man
  • Anonym (Tips)
    Anonym (Sara) skrev 2026-03-13 18:43:51 följande:
    Om man är känslostyrd så gör det nog det. Men du förstår att jag har noll romantiskt intresse av män numera. Finns absolut ingenting en man kan erbjuda mig längre. Så det blir väldigt svårt att få intresse för något jag inte har intresse för längre. 

Dom en allra flesta vuxna människor kan tygla sina begär och agera professionellt.

Om man or frivilligt singel och dessutom har slutat dejta helt så har man det. Eller du tänker att livet är som en Disney film kanske? lol
    Kvinnor är känslostyrda.

Eeeh nä, du har inte noll romantiskt intresse. Du är inte förälskad just nu, du är bitter just nu. 

Eeeh nä, de flesta vuxna kan inte tygla sina begär. Varför handlar var och varannan tråd om otrohet i detta forumet tror du?

Att ständigt titta på romantiska , relationsrelaterade filmer kommer att påverka människor att blir mer som det, ja. 
  • Anonym (Max)
    Tecum skrev 2026-03-13 17:30:45 följande:
    Bara krogen och uteställen är alldeles för smalt. Alla män går inte dit. I praktiken gäller alla ställen där det finns män. Många träffas på jobbet eller högskolor, det behöver inte gå ut över något annat.
    Sen är det väldigt smart att satsa på män från landsbygden eller mindre orter. Där är det kvinnounderskott och fler bra män att välja på, alla bra är inte upptagna.
    Män i småstäder är oftast skilsmässomän med ungar.  
    Jag tror inte dom flesta kvinnor lockas av det. Om man inte planerar att få barn ihop med mannen ifråga. Och dessa kvinnor kan redan satsa på män utan barn, som vill ha barn 

Samma med kvinnor, ensamstående morsor. Kvinna utan barn blir ju som en sällsynt diamant i den skaran. 

Sedan tänker jag att personer som tex är extroverta och väldigt utgående. Ofta söker sig till sådana miljöer. Där kan dom ju träffa likasinnade. Eftersom "Patrik" som är utgående och pratar med allt och alla. Förmodligen inte kommer bli populär hos intellektuella Lisa som mer uppskattar att läsa böcker, lära sig språk och vara ute i naturen. Hon kommer se på honom som " högljudd" och alldeles för jobbig/skrikig för henne.

Det där med att olikheter dras till varandra är rejält överskattat. Snarare så likasinnade dras till varandra.

Jag tror det urvalet sker helt naturligt om folk bara söker sig till sina typiska miljöer. 
  • Anonym (Max)
    Anonym (Tips) skrev 2026-03-13 18:56:48 följande:
    Kvinnor är känslostyrda.

Eeeh nä, du har inte noll romantiskt intresse. Du är inte förälskad just nu, du är bitter just nu. 

Eeeh nä, de flesta vuxna kan inte tygla sina begär. Varför handlar var och varannan tråd om otrohet i detta forumet tror du?

Att ständigt titta på romantiska , relationsrelaterade filmer kommer att påverka människor att blir mer som det, ja. 
    Men hallå, varför är hon bitter för att hon inte är intresserad av män romantiskt? Hur gammal är du egentligen? Du vet att livet kan bestå av så mycket mer. Och att kärlek inte är lösningen på allt. Tror du att alla människor är goda också? 

Dom flesta normala människor är inte otrogna. Vad har dessutom billiga affärer/, otrohet med parbildning att göra?
  • Anonym (Förlorarmän)

Det är förlorarmännen som hänger på Tinder och andra datingappar. Män som aldrig lyckas få napp eftersom: 1. De inte kan kommunicera som vuxna människor. 2. De inte vet hur man gör sig attraktiv för en kvinna och 3. Läser inte ens presentation ordentligt eller läser inte alls.4. Oftast är arbetslösa, bidragstagare, på sin höjd låginkomsttagare

• Anonym (pluggis)
    Anonym (Max) skrev 2026-03-13 17:08:03 följande:
    Mest män som raggar på sådana ställen. Är rätt ute 2026. Är det oönskat, kan det gå riktigt illa och handla om ofredande. Krogen och ute aktiviteter är säkrare kort.

Dom flesta ambitiösa, vill inte och har inte tid. Pluggar du och dessutom tagit studielån. Har man fullt upp med att koncentrera sig på utbildningen och tentorna.  Ingen som tänker på dejta i första hand. Rätt oseriöst.

Samma på en arbetsplats. Då är det bättre göra det utanför. Frågan är vem som ska sluta jobba dock? I dessa tider av hög arbetslöshet. Är nog folk mer intresserade av att behålla sina jobb, än att trassla in sig i något som kan bli tillfälligt. Inte värt riskera ett jobb för.

Gå på krogen, ut och dansa. Ställen som folk faktiskt går till för att träffa andra.
    Har man inte tid att ha kul och dejta är man nog ingen toppstudent direkt.

100% att jag valde partner under studenttiden, jag dumpade mig fram tills jag hittade rätt man. Efter 30 är det för sent, då är alla bra redan upptagna och man får inte chans på dem igen förrän efter en skilsmässa med barn och en massa komplikationer.
  • Anonym (söker)

Vad konstiga diskussioner här blev. Jag minns från min studietid för 20 år sedan att de flesta dejtade och låg runt ganska mycket och det var alltid fest i studentkorridorerna och på kårhuset, så det där med att alla bara fokuserar på studierna känner jag inte alls igen. 

Men för att återgå till kärnfrågan. Främlingar pratar inte med varandra ute i verkligheten längre, ingen tar kontakt och krogen intresserar mig inte. Jag efterfrågar ställen där det är naturligt att börja prata. Det finns inga middagar med singelmänniskor att gå på för mig, hela bekantskapskretsen är upptagen. 

• Tecum
    Anonym (söker) skrev 2026-03-13 19:16:34 följande:

Vad konstiga diskussioner här blev. Jag minns från min studietid för 20 år sedan att de flesta dejtade och låg runt ganska mycket och det var alltid fest i studentkorridorerna och på kårhuset, så det där med att alla bara fokuserar på studierna känner jag inte alls igen. 

Men för att återgå till kärnfrågan. Främlingar pratar inte med varandra ute i verkligheten längre, ingen tar kontakt och krogen intresserar mig inte. Jag efterfrågar ställen där det är naturligt att börja prata. Det finns inga middagar med singelmänniskor att gå på för mig, hela bekantskapskretsen är upptagen. 

Jag är säker på att det går utmärkt att dejta under studietiden, stort urval och många har likartad livsstil och tankesätt.

Vilka sammanhang där det finns män kan du tänka dig att vistas i? Det måste inte vara krogen, du har föreningsverksamhet, olika evenemang, gemensamma intressen, volontärarbete osv. Men du måste vara beredd att själv ta kontakt, att bara vänta funkar inte för alla.
  • Anonym (söker)

Jag har precis sett de släppta avsnitten av nya Love is blind Sverige och jag fattar inte hur Fabian kunde bli dissad. Han är ju den bästa mannen av alla denna säsongen. 

• Anonym (Max)
    Anonym (Förlorarmän) skrev 2026-03-13 19:13:36 följande:

Det är förlorarmännen som hänger på Tinder och andra datingappar. Män som aldrig lyckas få napp eftersom: 1. De inte kan kommunicera som vuxna människor. 2. De inte vet hur man gör sig attraktiv för en kvinna och 3. Läser inte ens presentation ordentligt eller läser inte alls.4. Oftast är arbetslösa, bidragstagare, på sin höjd låginkomsttagare

Oavsett kön, du är alltså endast intresserad av en persons ekonomisk ma status. Det är väl inte plånboken du ska dejta?

Det är väldigt hög arbetslöshet i Sverige dessutom. Du kommer säkert stötta på någon.

Tala om månniskoförakt, om regeringen säger att du ska hata på andra samhällsgrupper med gör du det också,?

En del folk är riktigt hjärntvättade i detta land numera. Det är väl sådant samhälle ni vill ha. Fy fan på ren svenska.  
  • Anonym (Max)
    Anonym (söker) skrev 2026-03-13 19:16:34 följande:

Därav problemet, du nämner för 20 år sedan. Väldigt få människor lever som om dom var 25., när dom är 30-40. Nu är det betydligt vanligare att allt äldre studerar på universitet och liknande också. Och dom " ligger nog inte runt", utan är där för att först och främst studera.

Det låter faktiskt omoget/oseriöst om man inte just är runt 19-25. Men ditt inlägg bekräftar att du själv måste vara betydligt äldre med.

Dom allra flesta drar nog inte på sig studielån för att dejta. Utan fokuset är utbildningen och borde vara.

Sedan undrar jag om ni har studerat heltid. 40h/ veckan på  sådan nivå? Då borde ni veta att man har väldigt lite fritid. Och väldigt mycket plugg att hinna med.

Jag är helt säker på att dina upptagna vänner har vänner bekanta. Alla är nog inte upptagna. Med tanke på hur mycket varannan vecka föräldrar och ensamstående morsor/farsor det finns. Beror väl på vad du söker egentligen. Någon hobby på fritiden annars.
  • baaa
    Anonym (söker) skrev 2026-03-13 16:38:51 följande:
    Svårt att hitta en man

Nätdejting är helt värdelöst. Det finns inga seriösa kvalitetsmän på nätet. Så var hittar man singelmännen i verkliga livet?

Kan du utveckla kvalitetmän? 
Svar på tråden Svårt att hitta en man