• nisse999

Skaffa KK/FWB, Hur? Berätta om era erfarenheter

Hej! Jag är intresserad utav att skaffa en KK/FWB men jag vet inte HUR man går tillväga att få till den relationen.

Ni som har en just nu eller varit i en sån relation, kan ni berätta för mig hur det gick till från början till slut?

Jag tänker mig, en del tjejer är väldigt öppna med på tinder att de söker just en KK/FWB förhållande, andra inte men pekar åt de hållet men vill inte säga det rätt ut. 

Om man går på en dejt, har ni pratat om det INNAN dejten vad man är helt ute efter? (Känns som tjejer backar direkt om man nämner det redan vid chatt-stadiet) kontra att man säger det när det väl kommer till kritan.

Som sagt, ge mig tips och berätta om era egna erfarenheter!
    Jag är man, 30år.

• Svar på tråden Skaffa KK/FWB, Hur? Berätta om era erfarenheter
  • Anonym (Jessica)

Kvinna här...dom som blivit kk genom åren är såna som aldrig var pojkvänsmaterial,  där dejterna förvisso blev till sex men det blev aldrig mer än sex och det blev kk istället.  
    Vissa kk där hittade vi varandra i bekantskapskretsen och var sjukt attraherad och visste redan från början outtalat att det aldrig kommer bli mer än sporadiskt sex . 

Jag har aldrig letat kk utan det har slumpat sig så helt enkelt.

• Anonym (b)

En trygghetsfråga. Att hitta någon via vanlig dejting eller i bekantskapskretsen som ovan nämner är säkrare än att träffa någon enbart med tanke på att ha sex. Mindre press för den delen.

• Fjäril kär

Delar Jessicas erfarenheter 

Jag har aldrig aktivt letat en kk eftersom jag aldrig velat ha det som en prioritert,  det har liksom aldrig varit målet eller syftet med en dejt. 

Dejter som aldrig blev en partner har man fortsatt träffa för sex ett tag till tills det rinner ut i sanden,   det finns ett par väldigt gamla ex som från och till dammas av och liggs med om inget annat är tillgänglig,  nyskilda killkompisar har hört av sig och varit sugen på lite rebound-sex ett tag ,  ett par ONS från kompiskretsrn studsar tillbaka ibland och vill ligga..   och så klassikern upptagna män som vill ha en älskarinna... 

Vill jag ha en kk? Absolut inte.  Men ibland slumpar det sig så helt enkelt när båda är sugna och omständigheter möjliggör det. 

• UngGubbeinorr

Jisses, det blir vad det blir och vad du går med på. En kvinna har sex när hon vill, en man när han får. Men förhållande, där har killen precis lika mycket att säga till om. Prata inte förhållande om inte hon tar upp det, prata inte heller sex om inte hon tar upp det. Vara lite fräck å humoristisk gällande sex kan dock vara okej. Det finns ingen formel, gör X så händer Y. Inte olikt hur man får nya kompisar rent allmänt. Det är ett samspel, somliga gillar man och funkar med, andra inte.

KK. De har bara sex, delar inget av livet, mycket lite närhet sett i ett vidare perspektiv där även intellektuell närhet ingår, de sover inte ens över hos varann. 

Vännner med förmåner. De är verkligen de bästa vänner, gör och upplever saker ihop, skapar gemensamma minnen. Reser ihop, lagar mat, sover hos varann ibland. Allt det roliga, men behåller den grå vardagen för er själva. En av dina bästa vänner, som du dessutom har sex med. Ligger rätt nära särbos.

Svar på tråden Skaffa KK/FWB, Hur? Berätta om era erfarenheter