• Anonym (Dianna)

Fick blommor av kollega

Hej

har en kollega som jag träffat någon gång utanför jobbet (på hans initiativ). Vi båda är singlar och i 35-årsåldern. Dock känns känslorna mest vänskapliga , ingen har direkt flörtat. 
    senast Vi sågs tog han med sig en bukett med blommor. 

jag undrar vad det betyder , är han intresserad av mer eller bara en fin gest vänner emellan? 

• Svar på tråden Fick blommor av kollega
  • Anonym (?)
    Anonym (Dianna) skrev 2026-03-14 10:03:52 följande:
    Fick blommor av kollega

Hej

har en kollega som jag träffat någon gång utanför jobbet (på hans initiativ). Vi båda är singlar och i 35-årsåldern. Dock känns känslorna mest vänskapliga , ingen har direkt flörtat. 
    senast Vi sågs tog han med sig en bukett med blommor. 

jag undrar vad det betyder , är han intresserad av mer eller bara en fin gest vänner emellan? 

Vad spelar det för roll vad vi tror?
    Vad vill du själv med honom?
  • Anonym (123)

Han vill mer är min gissning.

• Anonym (Erfaren_man)

Han vill mer förstås. 

• Anonym (E)
    Anonym (Dianna) skrev 2026-03-14 10:03:52 följande:

ingen har direkt flörtat. 

Han har tagit initiativ till att träffas utanför jobbet och han har gett dig blommor ...
  • Anonym (C)

En desperat man som vill ha sex. Tror du han bara vill vara snäll?

• Anonym (M.)

Han är nog intresserad av dig som kvinna, ja. Blommorna är en symbol för det. 

• Anonym (Tina)

Du förstår  väl att I samma stund som.du tog emot hans blommor. Har du i princip " öppnat upp" för att han tror att det kan bli någonting emellan er. Der kan ses som en uppmuntran.

Nu är jag en kvinna som slutade dejta män helt för ca 2 år sedan. När jag fått inviter etc. Har jag alltid varit helt öppen. Och rak med att jag inte längre dejtar män eller har något romantiskt intresse. Det är ok att bli vänner. Men jag söker inen kärleksrelation eller djupare vänskap. Och att det aldrig någonsin kommer bli någonting emellan oss förutom en liten vänskap.

En del kvinnor är dåliga på att sätta ned foten, och undrar sedan varför dessa män försöker. Om du är rak från början med vad du vill. Kommer det inte bli ett problem.  En del kvinnor gillar nog bara uppmärksamheten och att männen jagar, fast som inte är intresserade. Det tycker inte jag är riktigt schysst och att det är att slösa en annan människas tid och hopp.

Du måste bestämma dig vad du vill med denna man. Och sedan tala om det för honom. Även om det kan vara jobbigt.

Svar på tråden Fick blommor av kollega