• Anonym (H)

När man aldrig får tillfälle

Hej,

Finns det fler som har både stora och små barn hemma? Vi har både små barn och tonåringar vilket gör att det blir aldrig något tillfälle till sex. Någon som sitter i samma sits och har tips? 
    Vi samsover i varsina sovrum med småbarn så det är inte ett alternativ. Förut hade vi alltid sex i soffan men nu har vi barn som snart i är i tonåren och somnar sent. De är sällan på sina rum utan rör sig oftast runt i huset. Vi vill båda ha sex men det är verkligen svårt att få till. 
    Egentligen helt omöjligt men kanske sitter någon med ideér? 

• Svar på tråden När man aldrig får tillfälle
  • Anonym (NIghtstride)
    Anonym (H) skrev 2026-03-14 12:34:58 följande:
    När man aldrig får tillfälle

Hej,

Finns det fler som har både stora och små barn hemma? Vi har både små barn och tonåringar vilket gör att det blir aldrig något tillfälle till sex. Någon som sitter i samma sits och har tips? 
    Vi samsover i varsina sovrum med småbarn så det är inte ett alternativ. Förut hade vi alltid sex i soffan men nu har vi barn som snart i är i tonåren och somnar sent. De är sällan på sina rum utan rör sig oftast runt i huset. Vi vill båda ha sex men det är verkligen svårt att få till. 
    Egentligen helt omöjligt men kanske sitter någon med ideér? 

Behöver ni sova hela nätterna med småbarnen? Vi har småbarn som ofta somnar hos oss, men de har egna rum som vi bär över dem till när de har somnat. 
  • Anonym (H)
    Anonym (NIghtstride) skrev 2026-03-14 13:30:56 följande:
    Behöver ni sova hela nätterna med småbarnen? Vi har småbarn som ofta somnar hos oss, men de har egna rum som vi bär över dem till när de har somnat. 
    Vi har gjort så eftersom två av dem vaknar en del på nätterna, enklast att slippa gå upp på natten. Men ibland fastnar man också i gamla mönster. Ska absolut fundera på om vi kan hitta någon lösning så att de sover i egna rum i viss mån. 
  • Leofl

Var ligger er prioritering? Slippa omaket att få barnen att ligga kvar i sina sängar eller att ni har sex?

"kostnaden" för att vänja barnen från ovanan att komma till er på natten är ca två nätter där ni går med barnet tillbaka till sitt rum och säng. Jag har gjort det med alla mina 5 barn vilket blir lugnast för alla, inte minst för barnen som vet vad som gäller. Jag och barnens mor kan ostört ha sex så ofta vi vill vilket brukar vara de flesta dagarna i veckan.

Lycka till

• Anonym (Per Perfekt)

En idé som vi aldrig provade var att komma överens med nära vänner om att låna varandras sovrum, och så turas man om att passa varandras barn. 

Sen är det enligt min mening ett otyg det där att föräldrar ska ligga hos sina barn eller barnen i vuxensängen tills de somnar eller hela natten. Jag tror att det är bra för barn att öva sig på att somna tryggt ensamma, och bra för föräldrarna att få vuxentid. Så hade vi de själva när barnen var små, de sov aldrig hos oss, och såvitt jag märkt har de inte tagit skada av det.

Barn ska inte vara preventivmedel. 

Svar på tråden När man aldrig får tillfälle