Mayjel skrev 2026-03-18 02:26:18 följande:
sdklagjäasd skrev 2026-03-17 23:43:51 följande:
Ja allt det.
Jag vill att du ska veta att du är polisanmäld, för grovt förtal och lögner om min person, sexuella trakasserier och förföljelse, som du utsatt mig för i både öppna trådar och i PM under flera år nu.
Och till modsen vill jag säga igen - att ni behöver agera snabbare när medlemmar utsätts för sjuka psykopater som förföljer dem online. Det är en ren kränkning mot oss som håller detta forum vid liv att ni tillåter detta. Funderar på att anmäla detta forum också.
Varför skriver du inte anonymt?
Har man ibland speciella åsikter, ett lite aggressivt och rigidt sätt eller har drag av offermentalitet, anklagar andra eller skriver om samma saker hela tiden eller bara visar många andra sidor som inte är perfekta och samlade hela tiden, då kommer man att få uppmärksamhet. Både positiv och negativ men mest negativ. Så frågan är väl varför den uppmärksamheten som ett användarnamn ger är så viktig?
Du kanske kunde ha ett konto där du skriver saker i normala diskussioner som dig själv. Sen när du känner att du inte orkar hålla god ton eller känner för att trycka ner någon, vilket jag inte vill uppmuntra till, så skriver du anonymt?
Säger inte att det bör vara så, men någonstans måste man förhålla sig till verkligheten om man inte är bra på att diskutera utan att tappa humöret.
Vissa klarar av att skriva på ett städat och respektfullt sätt hela tiden och ändå vara öppen, som exempel Molly50, tror inte att hon får mycket ogillanden och blir förföljd eftersom att hon är ödmjuk och lätt att diskutera med oavsett ståndpunkt själv. Om hon nu får hatbrev i inkorgen så får verkligen alla det.
Du kan förresten logga ut eller byta användarnamn. Tror inte att polisen gör så mycket när du faktiskt kan göra något själv. Polisen kan du kontakta när du får sten kastade mot rutan eller någon står utanför dörren och plingar. Eller någon beställer saker i ditt namn. Inte för att någon förföljer ditt anonyma nick på familjeliv.