Anonym (Lemmy Kilmister) skrev 2026-03-23 23:09:20 följande:
För att göra en lång historia kort. Louise och Bianca. Det var namnet på tjejen jag var ihop i 3,5 år. 2 veckor efter jag friade till henne uppdagades det att hennes bekräftelsebehov även inkluderade intimt umgänge med andra killar under tjejkvällarna på stan med väninnorna som täckte upp för henne. Hon knullade runt med andra ord. Jag hade förvisso haft mina vaga misstankar, men det kom ändå som en chock och sedan dess får jag syrasmak i munnen när jag hör det namnet......
Bianca för att en av väninnorna som skyddade och försvarade henne hette så. Ingrosso har inget med detta att göra även jag inte har några högre tankar om henne heller....
Jag gillar Louise, det är ett högklassigt namn, och jag har inga särskilda erfarenheter av det från IRL - varken dåliga eller bra.
Bianca hör inte hemma i Sverige. Det är alldeles för italienskt (Ingrosso heter ju så för att hennes pappa är italienare, så det är inte så konstigt). Italienska namn funkar, enligt mig, bara i Sverige om de har varit med sedan romartiden, för då tillhör de hela Europa: Julia, Junia, Claudia, Flavia, Livia...