Vad är det som får dig att onanera?
Jag undrar lite hur upptakten till er onani ser ut? Vad är det som gör att du bestämmer dig för att onanera? Det vore intressant att ta del av era erfarenheter och även om du är man eller kvinna samt din ålder. Jag undrar lite om det skiljer sig mellan könen och även öveer åldrarna.
Jag kan förklara varför jag undrar.
Jag är en man som börjar närma mig 60-års åldern. Jag är gift och sexlivet med frun är väldigt sparsamt. Mest pga av att det alltid varit jag som varit den initiativtagande och till slut har jag lessnat. Vi har sex men väldigt oregelbundet och sällan. Diskussionen här handlar inte om varför det är så i vårt förhållande utan, återigen, onani.
Så det händer att jag onanerar. Det hade jag antagligen gjort även om vi hade haft ett regelbundet, mer frekvent sex där även hon hade varit mer pådrivande.
Men i mitt fall så sker min onani mer pga av att jag innbillar mig att jag bör göra det. Av hälsoskäl och för att hålla igång systemet. Det lär vara bra för prostatan har jag läst och hört. Det är inte så att det är en uppbyggd kåthet hos mig som driver min onani. Jag gör det kanske en gång i veckan och iom att jag inte är kåt när jag börjar så gör jag det nästintill schemalagt. Och att bara börja onanera utan erektion och utan uppbyggd lust funkar inte för mig. Jag kan inte bara ligga i sängen och börja onanera. Eller i duschen. Om jag inte är kåt. Så jag måste få upp ngn form av intresse. Och då blir det porr. Det funkar men känns samtidigt rätt taffligt. Och tar onödigt mycket tid.
Därav min fråga till er. Vad är det som leder dig till att onanera? Är det en kåthet som infunnit sig eller något annat? Liknar det min situation? Dela gärna med dig.
OBS! Det här inte en "runktråd". Oavsett vad du berättar kommer jag inte att "gå ingång på det". Så är det sagt.