• SvenskalandslagettillVM

Ska ni se på Sveriges match mot Ukraina den 26 och i så fall var?

Ja som rubriken lyder! Sverige spelar ett avgörande Playoff mot Ukraina den 26 mars. Kommer ni att kolla på matchen? Och i så fall var? Ser ni den hemma eller ute på nån sportbar? Det är ju en torsdag men ändå kul att se den med andra svenska fans eller med sina kompisar.

Läste även att om man ville ha biljetter till VM i USA för Sverige måste man ansöka om det innan man ens vet om Sverige tar sig dit. Sista ansökningsdag var 22 mars. 

• Svar på tråden Ska ni se på Sveriges match mot Ukraina den 26 och i så fall var?
  • Tobben
    SvenskalandslagettillVM skrev 2026-03-19 14:38:02 följande:
    Ska ni se på Sveriges match mot Ukraina den 26 och i så fall var?

Ja som rubriken lyder! Sverige spelar ett avgörande Playoff mot Ukraina den 26 mars. Kommer ni att kolla på matchen? Och i så fall var? Ser ni den hemma eller ute på nån sportbar? Det är ju en torsdag men ändå kul att se den med andra svenska fans eller med sina kompisar.

Läste även att om man ville ha biljetter till VM i USA för Sverige måste man ansöka om det innan man ens vet om Sverige tar sig dit. Sista ansökningsdag var 22 mars. 

Nej! Jag ska inte se matchen om inte någon är villig att betala för att jag ska se den.
  • Tecum

Nej eftersom Svenska fotbollförbundet tycker att pengarna är viktigare än att hela svenska folket kan se matchen så struntar jag i det.

Tror att en av orsakerna att svensk herrfotboll hävdar sig så dåligt internationellt är att det inte längre är folkets lag och intresset sviktar när matcherna inte längre är den lägereld som alla samlades kring. Förr spelade alla småkillar fotboll och man "var" någon av idolerna. Vilket gav ett stort urval på framtida toppspelare.

• Tobben
    Tecum skrev 2026-03-19 20:48:48 följande:

Nej eftersom Svenska fotbollförbundet tycker att pengarna är viktigare än att hela svenska folket kan se matchen så struntar jag i det.

Tror att en av orsakerna att svensk herrfotboll hävdar sig så dåligt internationellt är att det inte längre är folkets lag och intresset sviktar när matcherna inte längre är den lägereld som alla samlades kring. Förr spelade alla småkillar fotboll och man "var" någon av idolerna. Vilket gav ett stort urval på framtida toppspelare.

Så har det blivit med väldigt mycket idrott.
    Innan t ex ett OS brukar det flaggas för hur dåligt byggena har skötts och att personal har importerats och utnyttjas under slavliknande vilkor.
    Det dras snyfthistorier till höger och vänster. Sen när OS -eller VM eller vad det nu än är för idrottsevenemang- drar igång tycker gemene man att det är frid och fröjd.

Sport är bevisligen inte för folket, utan för de stora gamarnas plånböcker.
Svar på tråden Ska ni se på Sveriges match mot Ukraina den 26 och i så fall var?