• Anonym (Skäms)

Otrohetsaffär

Jag hade en affär med en man för ett år sedan. Den var kortvarig. Han övertygade mig om att han var på väg att separera redan innan han träffade mig. Och under tiden påstod han att de hade separerat och att han var på väg att flytta ut. Efter någon månad insåg jag att det bara var ord och när jag verkligen ställde honom mot väggen så lät det plötsligt annorlunda, att han skulle stanna.

Problemet är att jag har så dåligt samvete. Jag vet ju att jag själv hade velat veta om otrohet. Men jag vill ju inte bli involverad i drama heller eller ha med den här mannen att göra.
    Men som sagt, jag mår inte bra över det som gjordes och jag har svårt att se hur jag ska ställa det till rätta.
  • Svar på tråden Otrohetsaffär
  • Anonym (Ingalill)

Du kan inte ställa det till rätta
    Det som har hänt har hänt liksom oavsett om du gör nån form av ursäkt eller förklaring.   

Jag tror att du behöver förlåta dig själv i första hand. Du rycktes med i en relation  som var oklar och du blev lurad.  Såklart du mår dåligt över en sån upplevelse. Dom flesta är uppfostrad att lita p0 folk och vi har sällan anledning att misstro någon, i synnerhet när vi älskar någon. 

Var inte så hård på dig själv.  Förlåt dig själv och gå vidare så gott du kan och dra lärdom av det som hände. 

• Anonym (l)

Det är för sent att berätta för frun. Du gjorde ett val att vara med en man som inte ens var separerad och måste lära dig hantera det. Den största skulden är på honom.

• Anonym (Huldra)

Du har inget att skämmas för och det är inte du som ska ställa allt till rätta. Det är mannens problem och om någon ska skämmas så är det han.

Det är inte du som bär skulden för hans otrohet.  Han kanske varit otrogen tidigare och detta kan knappast du lastas för.

Nej, ta det som en lärdom. Män som är övertydliga om att de är separerade ska man vara misstänksam mot. De som verkligen är det vill oftast inte tala om det med en ny kvinna.

• Anonym (Alice)

Du ska inte ställa nåt till rätta alls. Det är som det är nu och inget blir bättre av att du berättar eller ska be om ursäkt, speciellt inte eftersom det låter som att du bara vill lätta ditt eget samvete.

Även om du också blev lurad påbörjade du ju också nåt med en man som inte hade separerat. Tror att du får förlåta dig själv och gå vidare från det där.

• Queen Ice

Berätta för henne. Han lurade både dig och henne. Låt honom inte komma undan med det. Hon förtjänar att få veta sanningen. Han förtjänar att bli avslöjad.

Svar på tråden Otrohetsaffär