Hur ska jag tänka gällande hans hotfulla ord?
Det har bara gått ett dygn, men jag har då extremt mycket tankar och ångest över det som sas.. jag ska försöka korta ner allt.
Jag och min kille började tjafsa igår som blev till bråk och vi säger mindre snälla ord till varandra.. Efter ett tag säger han:
"Då går jag och hänger mig i garaget."
Jag får PANIK och börjar gråta och säger att då tar jag nyckeln du använder och alla andra och gömmer dem så du inte kommer in.
"Det är lugnt, då hänger jag mig någon annanstans.."
Jag blir så himla arg och säger åt honom att sticka härifrån och han går hem till sig. Jag får dåligt samvete för att jag skickade iväg honom när han nyss sagt något sånt som för mig är väldigt allvarligt, men mina barn kom hem från skolan då och vill INTE att de ser mig så förstörd eller höra vårat bråk och sms:ar att jag vill att han sms:ar mig en gång i timmen så att jag vet att han lever.
Jag googlar, grubblar över vart eller vem jag ska kontakta om detta..
Han hade sagt innan jag skickade iväg honom att IFALL jag kontaktar någon om vad han sagt så att hans barn tas ifrån honom av soc så kommer jag förstöra allt för honom. JAG kan dock känna att det är HAN som förstört för sig själv.
Han säger att det bara var en tanke och att han ALDRIG skulle kunna göra något sådant, och att han tycker att jag borde kunna finnas där för honom när han vill ventilera och få ur sig sina tankar när han mår sämre.
Idag var han hit, hämtade lite saker.. frågade om det var okej om han gick in i garaget för att hämta cykelpumpen... Jag säger att han gör som han vill.
Mitt hjärta slår extremt fort och jag får panikångest. Han kommer ut bara efter några sekunder men jag hyperventilerade och såg bilder framför mig hur han hänger där i taket....🥺
Han har sms:at en hel del efter att han gick hem.. han vill komma tillbaka hit och fattar inte varför jag inte bara kan släppa det han sa och gå vidare.
"Det är väl bara att glömma bort det jag sa?!"
Jag har sagt att jag inte vill ha honom här eftersom JAG känner att jag har inte rätt att må dåligt över det som hänt.. jag mår inte bra och gråter varannan minut känns det som. Han har sms:at "Jag mår så dåligt över att jag inte får vara med dig" och att det är JAG som förstör allting genom att tänka för mycket.
Vi ska på samtal nästa vecka och jag SKITER i vad han säger, jag vill ta upp detta med terapeuten om allt som hänt.
Han har mått psykiskt dåligt under nästan hela sitt liv (40 år) pga jobbig barndom och dåliga förhållanden på senare dar, tycker dock inte att detta ska vara en ursäkt.
Vad skulle NI göra?
Jag vill bara avsluta hela förhållandet och aldrig se honom igen samtidigt som jag älskar honom.