Du är en misshandlare!
Min sambo har otroligt svårt att komma upp på morgonen. Innan jag stack iväg till mitt jobb pratade vi och jag försökte få henne att komma upp så att hon även kunde hjälpa sitt 11 åriga barn att komma i tid till skolan.
Det är möjligt att jag lär lite hård i tonen och även drog av henne täcket så att hon skulle vakna till. Men jag är inte en person som gör folk illa. Jag vill alla väl.
Det min sambo då kläcker ur sig inför mig och sitt barn är att. Jag tänker inte komma upp eftersom du är en misshandlare! Jag anser det vara ett väldigt starkt ord och att hon dessutom gör det när hennes barn hör känns rent ut sagt för djävligt.
Mycket möjligt att jag överreagerar här. Men något fel är det eftersom orden satte sig som en tagg i hjärtat på mig och det har snurrat i huvudet på mig under hela dagen på jobbet idag. Jag kan bara släppa det eftersom det inte finns någon sanning i orden men tänker på vad ska hennes son mitt bonusbarn tänka? Hade jag varit barn och min mor hade sagt till sin partner att han var en misshandlare så hade det påverkat min bild av honom tilld et negativa...