Bebis gråter vid amning, hjälp!
Min bebis har ungefär från vecka 2 gråtit vid amning enstaka gånger, de senaste dagarna har det eskalerat och han skriker vid varje amning förutom på morgonen. Han är idag 5 veckor gammal.
Han äter ibland i några minuter ibland i bara någon minut sedan börjar han frustrerat vifta med armarna, sparka med benen, sträcka sig, ibland hostar han till, drar i bröstet med munnen, håller andan och blir helt röd och sedan SKRIKER. Ibland släpper han bara och skriker. Jag rapar honom i dessa stunder och det kommer rejäla rapar men ändå när jag sedan försöker amma honom så skriker han DIREKT. Han har inte ens tagit tag i bröstet. Eller så försöker han ta tag en gång, det går inte och då bara massa skrik igen.
Jag masserar hans mage, jag ger honom Miniform nu i 4 dagar, började även med Semper idag. Jag använder pysventil. Men ändå är det skrik varje gång vid amning. Hans mage bubblar mycket när han ammar, ibland kommer det pruttar under amning och det låter faktiskt som att han sväljer mycket luft. Jag har testat att mata honom med flaska en gång för han ville inte sova och bara skrek men var hungrig, då åt han men även där stannade han tillslut till och bara skrek!
Bvc säger att det handlar om magknip, men jag vet inte längre. Jag är helt utmattad, jag får stress varje gång jag ska amma, är rädd att det ska påverka min mjölk. Känns som att ingen annan har det såhär. Snälla hjälp!!!