• Anonym (Orolig)

Otrogen eller inte

Försöker göra en lång historia kort, 

träffar En kille sen ett halvår tillbaka, det är seriöst. Jag hittade igår ett taget klamydia test hemma hos honom. Konfronterade honom då vi båda testade oss för ca 3 månaders sen ocj det var inget. han svarade upp med att han var orolig för att jag skulle ha gjort nått och att han hade symtom. symtomen skulle vara lite rött och han köpte kräm för svamp. han säger att symtomen försvinnit men  testet ändå. Jag bor ibland med mitt ex då vi har en krånglig relation med barn och så vidare, han skyller på det. sen blir han arg på mig att jag har snokat och vill inte fortsätta. jag säger att jag inte tror på han och kommer inte prata med han innan han säger sanningen, men då vänder han det som att det är jag som gjort fel. Blir så osäker.. vi har inte haft sex på tre veckor är det inte konstigt att då tro att det är jag/

• Svar på tråden Otrogen eller inte
  • AlterEgon
    Anonym (Orolig) skrev 2026-03-21 13:15:21 följande:
    Otrogen eller inte

Försöker göra en lång historia kort, 

träffar En kille sen ett halvår tillbaka, det är seriöst. Jag hittade igår ett taget klamydia test hemma hos honom. Konfronterade honom då vi båda testade oss för ca 3 månaders sen ocj det var inget. han svarade upp med att han var orolig för att jag skulle ha gjort nått och att han hade symtom. symtomen skulle vara lite rött och han köpte kräm för svamp. han säger att symtomen försvinnit men  testet ändå. Jag bor ibland med mitt ex då vi har en krånglig relation med barn och så vidare, han skyller på det. sen blir han arg på mig att jag har snokat och vill inte fortsätta. jag säger att jag inte tror på han och kommer inte prata med han innan han säger sanningen, men då vänder han det som att det är jag som gjort fel. Blir så osäker.. vi har inte haft sex på tre veckor är det inte konstigt att då tro att det är jag/

Han är inte otrogen. Jag förstår att han testar sej, då du bor med ditt ex, under ert förhållande.
  • Anonym (kommunikation)

Det är väl inte bra om ha  är otrogen, det är inte bra heller om en partner går och tror om sin partner att denna är otrogen. Som det låter i mina öron så behöver ni bygga upp tilliten och kunna kommunicera. 
    Ni känner inte varandra så väl ännu, kanske gick lite väl snabbt att ni blev ihop. Jag tycker att det vore bra om ni tar ett snack om vad ni anser är otrohet och om hur man kan kommunicera kring det. 
    Det måste vara jobbigt att du sover i samma hem som exet. Här är det viktigt att du förklarar lite mer tänker jag, om du vill att han ska kunna känna mera tillit.
    Sen att du konfroterar honom och misstänker otrorhet för att han har tagit ett ytterligare test, det tycker jag är väldigt misstänktsamt gjort.4
    Hoppas att ni kan bygga upp en tillit, att ni litar på att den andre är trogen. Inte spekulerar kring saken.
    Att ni inte haft sex på 3 veckor, kanske är för att han blev tveksam till förhållandet.....har ni pratat om framtiden.... ?

• Anonym (Sammi)

Han verkar inte vara den mest trevliga killen, så jag hade gjort slut.

Kanske bättre att vänta med dejtandet tills du brutit helt med exet. 

• Anonym (Malin)

Att du övernattar hos exet gör det som upplagt för misstankar om otrohet. Jag undrar hur många partners som hade varit bekväma med det? 

At ni inte haft sex på tre veckor är i sig ett tecken på att relationen inte är på topp.

• Anonym (Tanja)
    Anonym (Malin) skrev 2026-03-26 18:24:36 följande:

At ni inte haft sex på tre veckor är i sig ett tecken på att relationen inte är på topp.

Eller att han behandlar sig för klamydia.
    Anonym (kommunikation) skrev 2026-03-26 16:13:24 följande:

Ni känner inte varandra så väl ännu, kanske gick lite väl snabbt att ni blev ihop. Jag tycker att det vore bra om ni tar ett snack om vad ni anser är otrohet och om hur man kan kommunicera kring det. 

Jag skulle tro att allt som kan leda till en klamydiainfektion är otrohet för de flesta människor. Eftersom TS pojkvän misstänkte att han hade klamydia så misstänkte han antagligen att TS haft samlag med sitt ex (om det inte var så att han skyllde på det för att han själv varit otrogen). Det handlade alltså inte om att han ansåg att det var otrohet att sova i samma bostad som sitt ex, för det får man inte klamydia av.

Intressant att du föreslår kommunikation med tanke på följande:
    Anonym (kommunikation) skrev 2026-03-26 16:13:24 följande:

Sen att du konfroterar honom och misstänker otrorhet för att han har tagit ett ytterligare test, det tycker jag är väldigt misstänktsamt gjort.

Är det misstänksamt att konfrontera sin partner när denne i smyg tagit ett klamydiatest? Nyss tyckte du ju att det var så viktigt med kommunikation? TS försöker ju kommunicera, medan pojkvännen testar sig i smyg och blir arg och anklagande när hon tar upp det med honom. Nu har han till och med gjort slut för att hon frågade om testet. Är det konstigt om man blir lite misstänksam i det läget? 
    Anonym (Orolig) skrev 2026-03-21 13:15:21 följande:
    Konfronterade honom då vi båda testade oss för ca 3 månaders sen ocj det var inget. 
    Är du helt säker på att han verkligen testade sig då för tre månader och inte bara sa att han hade gjort det? 
Svar på tråden Otrogen eller inte