• Anonym (ahoj)

Den stora gissningsleken: finne, böld eller bröstcancer!

Tvättade mig i armhålan efter träning nyss. och kände något. Ganska långt ut, där armen och kroppen möts, liksom. Ungefär en fingerbredd under "vecket". Konstig förklaring, men vet inte hur annars jag ska förklara. 

Så nu börjar stora gissningsleken. Jag är inte alls främmande för att få finnar på brösten. Ingen fara, de går tillbaka. Jag har fått ett par bölder också, dock inte i närheten av brösten.

Det har varit ovanligt stressigt och mycket både på jobbet och i livet den senaste månaden eller så. På jobbet betyder det också att jag svettas extra mycket, för det är tungt vanliga dagar, men det har alltså varit mer nu. Så det kan ju vara det.

Vad tror ni?

• Svar på tråden Den stora gissningsleken: finne, böld eller bröstcancer!
  • Anonym (Lina)

Jag har haft en stor blopp under armen länge och gick till slut och kollade upp det. Det var ingen fara. Så är det säkert i ditt fall med men gå och kolla för att vara säker.

• Lynx123

Spelar ingen roll vad folk på ett internetforum tror. Boka tid på måndag så att det kollas upp med en gång. Ju snabbare desto bättre.

• Anonym (ahoj)
    Anonym (Lina) skrev 2026-03-21 19:19:28 följande:

Jag har haft en stor blopp under armen länge och gick till slut och kollade upp det. Det var ingen fara. Så är det säkert i ditt fall med men gå och kolla för att vara säker.

Lynx123 skrev 2026-03-21 19:20:18 följande:

Spelar ingen roll vad folk på ett internetforum tror. Boka tid på måndag så att det kollas upp med en gång. Ju snabbare desto bättre.

Jo, jag ska så klart kolla upp det. Det fåniga är att jag hade mammografi i torsdags och allt såg bra ut.
  • Tow2Mater

Får vi ett pris om vi gissar rätt?

Två veckor kan man vänta med det mesta, och se om det blir bättre. Så boka en tid om två veckor eller tre veckor om du är orolig. 

• Tow2Mater
    Anonym (ahoj) skrev 2026-03-21 19:50:14 följande:
    Lynx123 skrev 2026-03-21 19:20:18 följande:

Jo, jag ska så klart kolla upp det. Det fåniga är att jag hade mammografi i torsdags och allt såg bra ut.
    Så vad tror du de ska gora nu?

Vänta.
Svar på tråden Den stora gissningsleken: finne, böld eller bröstcancer!