• Anonym (Vad är detta)

Hur vet man om ens partner är emotionell otrogen?

som rubriken lyder. Börjar nästan tro min partner är det?  
    menar då inte otrohet fysiskt utan sker via sociala medier/ skrift/ telefon 
    har ni erfarenhet av det? Och vad är tecknen? 
    börjar nästan tro min partner och den personen blivit smått förälskade i varandra då upplever de skriver med varandra konstant, skickar hjärtan osv (Snapchat) och säger puss i telefonen innan dom lägger på. Hörde det en gång 
    har frågat min partner om det och fått svar som att nej, är bara en vän jag lärt känna 
    dom har aldrig träffats, bara haft kontakt i kanske en månad. även märkt att min partner senaste tiden är gladare, på sånt sätt man är när man är nyförälskad. Bara märker på beteendet förändrats
    känns lönlöst att fråga om det, då jag bara kommer få ett nej som svar. 

• Svar på tråden Hur vet man om ens partner är emotionell otrogen?
  • Anonym (Rumpkillen)
    Anonym (Vad är detta) skrev 2026-03-23 08:47:57 följande:
    Hur vet man om ens partner är emotionell otrogen?

som rubriken lyder. Börjar nästan tro min partner är det?  
    menar då inte otrohet fysiskt utan sker via sociala medier/ skrift/ telefon 
    har ni erfarenhet av det? Och vad är tecknen? 
    börjar nästan tro min partner och den personen blivit smått förälskade i varandra då upplever de skriver med varandra konstant, skickar hjärtan osv (Snapchat) och säger puss i telefonen innan dom lägger på. Hörde det en gång 
    har frågat min partner om det och fått svar som att nej, är bara en vän jag lärt känna 
    dom har aldrig träffats, bara haft kontakt i kanske en månad. även märkt att min partner senaste tiden är gladare, på sånt sätt man är när man är nyförälskad. Bara märker på beteendet förändrats
    känns lönlöst att fråga om det, då jag bara kommer få ett nej som svar. 

Är illa och händer såklar av en anledning. Är det toppen med den man har uppstår inte behovet av detta.
  • Anonym (Been there done that)
    Anonym (Vad är detta) skrev 2026-03-24 20:09:11 följande:

Vad menar du? 

har förtroende, men min fråga var hur man vet hur ens partner är emotionellt otrogen eller inte, här rent objektivt sett 
    vilka tecken man kan se osv. Eftersom förändringen kom så plötsligt och aldrig innan varit med att kontakten ska vara så hemlig. 
    vem som helst hade undrat också 

TS du har ju redan svaret på den här frågan!

ja hon är MINST emotionellt otrogen!! 

Tecken? Ja du har ju redan lagt fram dom. Bara en sån sak som att hon blir arg och kallar sig svartsjuk och kontrollerande är en stor jävla röd flagga som viftar i ditt ansikte. Vad mer behöver du? 

TS du behöver inte mer bevis, vad du behöver är en stake och lite självrespekt? 

• UngGubbeinorr
    Anonym (Been there done that) skrev 2026-03-25 17:55:12 följande:

TS du har ju redan svaret på den här frågan!

ja hon är MINST emotionellt otrogen!! 

Tecken? Ja du har ju redan lagt fram dom. Bara en sån sak som att hon blir arg och kallar sig svartsjuk och kontrollerande är en stor jävla röd flagga som viftar i ditt ansikte. Vad mer behöver du? 

TS du behöver inte mer bevis, vad du behöver är en stake och lite självrespekt? 

Precis. Hon bör lämna honom, förhållandet kört, förtroendet borta.
  • molly50
    UngGubbeinorr skrev 2026-03-25 18:34:06 följande:
    Precis. Hon bör lämna honom, förhållandet kört, förtroendet borta.
    På vilket sätt har TS svikit flickvännens förtroende? Det är väl ändå flickvännen som smusslar med någon annan?
  • UngGubbeinorr
    molly50 skrev 2026-03-25 20:14:17 följande:
    På vilket sätt har TS svikit flickvännens förtroende? Det är väl ändå flickvännen som smusslar med någon annan?
    Det vet han ju inte, bara misstänker, i misstanken ligger det brustna förtroendet. 

"We cant go on together, with suspicious minds. We cant live our life together, with suspicious minds" 

Jag har levt i ett förhållande där jag fan var dumtrogen i 28 år. Kunde inte ens berätta om nåt hänt på jobbet om det fanns en kvinna med i bilden, utan att det kom frågor om hennes utseende, var hon bodde, ålder osv.. Finns inte förtroendet kvar, lämna, på stört! Inga förklaringar, ingenting, bara gå. Det är kört, gå vidare i livet.
  • molly50
    UngGubbeinorr skrev 2026-03-26 16:45:29 följande:
    Det vet han ju inte, bara misstänker, i misstanken ligger det brustna förtroendet. 

"We cant go on together, with suspicious minds. We cant live our life together, with suspicious minds" 

Jag har levt i ett förhållande där jag fan var dumtrogen i 28 år. Kunde inte ens berätta om nåt hänt på jobbet om det fanns en kvinna med i bilden, utan att det kom frågor om hennes utseende, var hon bodde, ålder osv.. Finns inte förtroendet kvar, lämna, på stört! Inga förklaringar, ingenting, bara gå. Det är kört, gå vidare i livet.
    Men du tycker inte att flickvännen har gett TS anledning att bli misstänksam?
    Det du beskriver med ditt ex låter obefogat. Men i TS fall så har flickvännen skaffat sig en ny vän som hon är hemlig med och ska träffa,säger puss till i telefonen osv. TS får inte vara med. 
    Jag är inte den svartsjuka typen,men även jag hade reagerat om min man plötsligt började bete sig så.
  • UngGubbeinorr
    molly50 skrev 2026-03-26 18:12:05 följande:
    Men du tycker inte att flickvännen har gett TS anledning att bli misstänksam?
    Det du beskriver med ditt ex låter obefogat. Men i TS fall så har flickvännen skaffat sig en ny vän som hon är hemlig med och ska träffa,säger puss till i telefonen osv. TS får inte vara med. 
    Jag är inte den svartsjuka typen,men även jag hade reagerat om min man plötsligt började bete sig så.
    Men halåå, resultatet är ju detsamma, oavsett om misstanken är välgrundad eller helt ogrundad, förtroendet är borta. Bara gå, lämna, det är kört.
  • molly50
    UngGubbeinorr skrev 2026-03-26 19:41:15 följande:
    Men halåå, resultatet är ju detsamma, oavsett om misstanken är välgrundad eller helt ogrundad, förtroendet är borta. Bara gå, lämna, det är kört.
    På vilket sätt är det detsamma? I det ena fallet ogrundat och i det andra inte.
    I TS fall så är det inte ogrundat att vara misstänksam.
    Skulle du verkligen vara ok med det TS flickvän gör?
  • molly50
    molly50 skrev 2026-03-26 19:48:23 följande:
    Jag ska tillägga att jag har själv levt med en sjukligt svartsjuk person där svartsjukan var helt obefogad.
    Det är en helt annan sak än när det finns anledning att vara misstänksam.
  • UngGubbeinorr
    molly50 skrev 2026-03-26 19:48:23 följande:
    Spelar ingen roll om misstänksamheten är välgrundad eller ogrundad, förtroendet är borta i vilket fall.
  • UngGubbeinorr
    molly50 skrev 2026-03-26 19:50:22 följande:
    Jag ska tillägga att jag har själv levt med en sjukligt svartsjuk person där svartsjukan var helt obefogad.
    Det är en helt annan sak än när det finns anledning att vara misstänksam.
    Du hade varit lika misstrodd i båda fall. 

Otrohet består av brytande av ett förtroende, gäller lika mycket i arbetsliv, affärer som kärleksförhållanden. 

Finns de som är swingers, lever i "öppna förhållanden" eller tom går igång på att se sin partner ha sex med någon annan. Ingen otrohet där, snarare ett förtroende utöver det vanliga. Rent imponerande, få fixar att ha ett sådant förtroende för sin partner. 

Så, när förtroende ersätts av misstänksamhet, då är det kört, finito.
  • molly50
    UngGubbeinorr skrev 2026-03-26 20:16:41 följande:
    Du hade varit lika misstrodd i båda fall. 

Otrohet består av brytande av ett förtroende, gäller lika mycket i arbetsliv, affärer som kärleksförhållanden. 

Finns de som är swingers, lever i "öppna förhållanden" eller tom går igång på att se sin partner ha sex med någon annan. Ingen otrohet där, snarare ett förtroende utöver det vanliga. Rent imponerande, få fixar att ha ett sådant förtroende för sin partner. 

Så, när förtroende ersätts av misstänksamhet, då är det kört, finito.
    Fast du kan ju inte jämföra en monogam relation med att ha en öppen relation eller vara swingers. Där är ju båda överens om livsstilen till skillnad från när man lever monogamt och en av parterna är otrogen.
    Men du undviker att svara på frågan. Tycker du att TS flickväns beteende är ok och anser du att TS inte har någon anledning att vara misstänksam?
  • UngGubbeinorr
    molly50 skrev 2026-03-26 20:23:43 följande:
    Fast du kan ju inte jämföra en monogam relation med att ha en öppen relation eller vara swingers. Där är ju båda överens om livsstilen till skillnad från när man lever monogamt och en av parterna är otrogen.
    Men du undviker att svara på frågan. Tycker du att TS flickväns beteende är ok och anser du att TS inte har någon anledning att vara misstänksam?
    Skillnaden ligger i förtroendet. Hurvida den andres agerande är okej har inte med saken att göra, finns misstänksamhet så är det kört, spelar ingen roll om misstänksamheten är ogrundad, förtroendet är borta. Det är kört.
  • molly50
    UngGubbeinorr skrev 2026-03-26 21:17:09 följande:
    Skillnaden ligger i förtroendet. Hurvida den andres agerande är okej har inte med saken att göra, finns misstänksamhet så är det kört, spelar ingen roll om misstänksamheten är ogrundad, förtroendet är borta. Det är kört.
    Men det är fortfarande inte TS som har orsakat bristen på förtroende här.
    Hade hans flickvän inte betett sig som hon gör så hade förtroendet för henne funnits kvar. Förstår du verkligen inte det?
    Så om någon borde lämna här så är det TS.
  • UngGubbeinorr
    molly50 skrev 2026-03-27 12:50:23 följande:
    Men det är fortfarande inte TS som har orsakat bristen på förtroende här.
    Hade hans flickvän inte betett sig som hon gör så hade förtroendet för henne funnits kvar. Förstår du verkligen inte det?
    Så om någon borde lämna här så är det TS.
    Spelar ju ingen roll, pajkastning hjälper inte, förtroendet är ju borta. Spelar ingen roll vems felet är.
  • molly50
    UngGubbeinorr skrev 2026-03-27 20:12:43 följande:
    Spelar ju ingen roll, pajkastning hjälper inte, förtroendet är ju borta. Spelar ingen roll vems felet är.
    För mig gör det det. Om man missbrukar ens partners förtroende så är det ju inte partnerns fel.
Svar på tråden Hur vet man om ens partner är emotionell otrogen?