• Anonym (Malin)

Sexleksak i barnrum

Hej
    Mitt barn var hemma hos en kompis i helgen. de är 6 år och går i samma klass. Men när han Skulle hem kunde han inte hitta sitt gosedjur som han hade med sig. Jag hjälpte till att leta i kompisens rum och får syn på en sexleksak i en vanlig låda som är en sådan satisfyer. Stängde bara direkt och låtsades som ingenting. Men reagerade ändå på att man förvarar något sådant åtkomligt där barn leker. Barnen börjar ändå växa upp och kanske blir mer medvetna snart eller hans kompisar kanske undrar vad det är. Ska jag kanske påpeka något om det eller bara låtsas som ingenting? Vad tycker ni?

• Svar på tråden Sexleksak i barnrum
  • Anonym (K)

Var det bara barnets rum eller delar barnet rum med föräldrar? Om det är föräldrarnas / mammans rum också tycker jag inte det är så konstigt att ha en sådan i en låda. Du menar alltså typ en byrålåda eller låda i sängbordet? Eller menar du typ en låda med leksaker på golvet? Det är ju ganska stor skillnad. Jag har själv en liten vibrator i en byrålåda i sovrummet och mina två yngsta (1 och 4) sover fortfarande i samma rum som jag. Jag räknar ju inte med att någon som hälsar på oss ska gå och rota i den lådan och inte barnen heller. Men om småbarnen skulle råka hitta den så förstår de ju ändå inte vad det är, den är samma storlek som ett läppstift ungefär. 

Om det däremot bara är barnet eller barnens rum känns det väl ganska konstigt. Jag skulle verkligen inte förvara något sådant i mitt äldre barns rum. Kan det vara barnet som har hittat den i föräldrarnas rum utan att de vet och tagit med den dit isåfall?  Sen kan jag ju säga också att jag iförsej inte skulle gått och dragit ut lådor hemma hos barnets kompis, kanske leta i leksakslådor men skulle aldrig gå och dra ut byrålådor.

• Anonym (QE2)
    Anonym (Malin) skrev 2026-03-23 17:53:48 följande:
    Sexleksak i barnrum

Hej
    Mitt barn var hemma hos en kompis i helgen. de är 6 år och går i samma klass. Men när han Skulle hem kunde han inte hitta sitt gosedjur som han hade med sig. Jag hjälpte till att leta i kompisens rum och får syn på en sexleksak i en vanlig låda som är en sådan satisfyer. Stängde bara direkt och låtsades som ingenting. Men reagerade ändå på att man förvarar något sådant åtkomligt där barn leker. Barnen börjar ändå växa upp och kanske blir mer medvetna snart eller hans kompisar kanske undrar vad det är. Ska jag kanske påpeka något om det eller bara låtsas som ingenting? Vad tycker ni?

Äh, skit samma. Leksak som leksak liksom. 
  • Anonym (XXX)

Föräldrarna kanske inte vet att barnet hittat den och sedan lagt den i sitt rum.

Svar på tråden Sexleksak i barnrum