• Anonym (SB)

Smygsex hos vårdpersonal

Min fru som jobbat inom vården i många år har berättat om kollegor som i smyg haft sex i förråd eller liknande utrymmen och enligt henne är det ganska vanligt, åtminstone förr, kanske 20 år sedan, men tydligen uppdagades en situation nyligen.
    Lite roligt kan jag tycka och har väl hört talas om det men trodde egentligen inte att det är jättevanligt.

Ni som jobbar inom vården, har ni sett eller hört något liknande, är det alls vanligt förekommande?

• Svar på tråden Smygsex hos vårdpersonal
  • Postman
    Anonym (Cc) skrev 2026-03-25 18:39:10 följande:
    Ja, i min stad finns många män, vilket är ganska trevligt. De flesta är bra och det blir lite bättre stämning med blandat tycker jag själv. När jag började i äldreomsorgen för 20 år sedan så var alla kvinnor.
    I min stad har hemtjänsten gått från kvinnodominerat till mansdominerat. Massor med afghangrabbar som jobbar där numera.
  • Anonym (Bara läst TS)
    Anonym (Blä) skrev 2026-03-25 17:44:13 följande:

Nja..Fria Tider har jag faktiskt aldrig besökt så jag har aldrig läst där. Jag läste på Aftonbladet och Expressen. Tittar på efterlyst också.
    visst självklart också svenskar som stal hos gamlingarna! Men våldtäkt?! Osäker. 

Så hemskt när det har skett 😥🤬

Jo det är klart att det har rapporterats där med. Tänkte bara att de ju inte brukar gå ut med någon nationalitet så då är det svårt att veta.

En av dem som våldtog flera brukare på hem, nära Gbg tror jag. Han var svensk, adopterad förvisso. Han var även med i moderata ungdomsförbundet. Betyder inte att moderater är de som våldtar oftast, vad vi vet.
    Men ja, det är möjligt att det är ett överslag mot utlandsfödda från kvinnoföraktande kulturer när det kommer till våldtäkter av brukare.
    Ja det är verkligen fruktansvärt när det händer! De som går på försvarslösa har en särskild plats på lägstaskalan. Hoppas karma biter tillbaka stenhårt!
  • Anonym (Bara läst TS)
    Postman skrev 2026-03-25 20:26:12 följande:
    Ligger mer nära än du anar. Inte vanligt men inte helt ovanligt heller. 
    Visst, så långt ifrån som jag kanske gjorde gällande är det ju inte förstås:) Tror ändå de flesta som jobbar med just vård och omsorg och har hand om larm och dessutom bara är två personer på natten har mycket längre till ett jobbknull än vad två som jobbar på kontor har till sex på aw eller efter jobbets slut men kvar på kontoret. Har väldigt svårt att tro att kontorsarbetare går in två och två på toaletten under arbetstid mitt framför alla kollegor och chefer..
  • Anonym (Ja tyvärr)
    Anonym (Bara läst TS) skrev 2026-03-25 21:29:04 följande:
    Jo det är klart att det har rapporterats där med. Tänkte bara att de ju inte brukar gå ut med någon nationalitet så då är det svårt att veta.

En av dem som våldtog flera brukare på hem, nära Gbg tror jag. Han var svensk, adopterad förvisso. Han var även med i moderata ungdomsförbundet. Betyder inte att moderater är de som våldtar oftast, vad vi vet.
    Men ja, det är möjligt att det är ett överslag mot utlandsfödda från kvinnoföraktande kulturer när det kommer till våldtäkter av brukare.
    Ja det är verkligen fruktansvärt när det händer! De som går på försvarslösa har en särskild plats på lägstaskalan. Hoppas karma biter tillbaka stenhårt!
    "Vissa" kulturer har en mer pragmatisk och egoistisk syn på sex (nej jag säger inte att ALLA är så, särskilt inte de djupt troende). Har man inte tillgång till en jämnårig kvinna så går det bra med en flicka, en gammal kvinna, en man, en pojke, en kamel eller en get... 
  • Postman
    Anonym (Bara läst TS) skrev 2026-03-25 22:31:04 följande:
    Visst, så långt ifrån som jag kanske gjorde gällande är det ju inte förstås:) Tror ändå de flesta som jobbar med just vård och omsorg och har hand om larm och dessutom bara är två personer på natten har mycket längre till ett jobbknull än vad två som jobbar på kontor har till sex på aw eller efter jobbets slut men kvar på kontoret. Har väldigt svårt att tro att kontorsarbetare går in två och två på toaletten under arbetstid mitt framför alla kollegor och chefer..
    Ja och det har jag också sagt. Det är inte vanligt men inte heller ovanligt. Vad är det du fäktar emot egentligen? 
  • Anonym (Bara läst TS)
    Postman skrev 2026-03-25 23:36:22 följande:
    Ja och det har jag också sagt. Det är inte vanligt men inte heller ovanligt. Vad är det du fäktar emot egentligen? 
    Inget, jag bara småpratar lite :)
  • Anonym (Bara läst TS)
    Postman skrev 2026-03-25 23:36:22 följande:
    Eller jag kanske ska specifiera lite bättre. Att det är vanligare bland kontorspersonal än bland vårdpersonal.  
    Men vanligast med sex på jobbet måste vara arbetsplatser med mycket ungdomar och hög personalomsättning som inte har ansvar för liv och hälsa. 
    Snabbmatsrestauranger kan jag tänka mig har många flirtar och möjligtvis att sex under arbetstid förekommer.
  • Anonym (Conny Lingus)

Det hände några gånger när jag jobbade som nattvakt, man lärde ju känna nattpersonalen, och det fanns ett par kvinnor som var med på lite rajtantajtan i linneförrådet, eller på något kontor. Inte samtidigt, tyvärr Flört

• Miss Sunny
    Anonym (Conny Lingus) skrev 2026-03-26 13:25:06 följande:

Det hände några gånger när jag jobbade som nattvakt, man lärde ju känna nattpersonalen, och det fanns ett par kvinnor som var med på lite rajtantajtan i linneförrådet, eller på något kontor. Inte samtidigt, tyvärr Flört

Precis !   Dom som hävdar att det inte händer alls, måste vara fruktansvärt naiva eller har nåt att dölja.
  • Postman
    Anonym (Bara läst TS) skrev 2026-03-26 11:07:28 följande:
    Eller jag kanske ska specifiera lite bättre. Att det är vanligare bland kontorspersonal än bland vårdpersonal.  
    Men vanligast med sex på jobbet måste vara arbetsplatser med mycket ungdomar och hög personalomsättning som inte har ansvar för liv och hälsa. 
    Snabbmatsrestauranger kan jag tänka mig har många flirtar och möjligtvis att sex under arbetstid förekommer.
    Vet inte vad som är mest vanligt eller ej mer än att det förekommer både här och där i alla åldrar. Jag är inom industri, där verkar det hända både nu och då och i alla åldrar och var som. Senast de såg några var i en bil ute på parkeringen en bit ifrån. De hade gått ut på sin frukostrast. Det går också rykten om blåljuspersonal som har blivit påkomna med myspys på stationen. 
  • Anonym (Snabbis-sjukhus)

Med tanke på hur oerhört mycket gnäll det är från vårdanställda på t.ex löner och arbetsscheman kan vi nog vara tämligen säkra på att en hel del syrror drygar ut lönen genom att sära på benen. 

Lägg dessutom till läkarromantiken som ssk och usk drömmer om så inser ju vem som helst att blir en hel del snabbisar med efterföljande swishar. 

Men att någon skulle erkänna det, det kan vi nog glömma

Svar på tråden Smygsex hos vårdpersonal