Jag lämnade!! Han försvann
Jag har levt med en man i över 25 år. Under flera år har vi haft det väldigt dåligt, och jag har gång på gång bett honom att vi ska söka hjälp utifrån, gå i terapi och försöka rädda relationen. Han har vägrat ? han tycker att terapi är ?skit?. När han är nykter är han en snäll man, men när han dricker blir han en person jag inte känner igen. Mot slutet var jag till och med rädd för honom.
Mitt i allt detta träffade jag en man på jobbet. Vi började flörta och prata om allt möjligt, och det kändes så rätt från början. Jag blev förälskad och kunde knappt tänka på något annat. Han ville att vi skulle ses för att prata 🤦🏼?♀️ men det blev inte så mycket prat? vi drogs till varandra direkt. Efter det fortsatte vi att prata och flörta i timmar. Allt kändes så bra, trots att vi båda har komplicerade situationer.
Han började prata om framtiden och frågade hur jag känner och hur min dröm om framtiden ser ut. Jag var ärlig, men sa också att det skulle ta tid att komma dit. Vi träffades igen och hamnade i säng. Det slår verkligen gnistor mellan oss ? kemin är stark och svår att bortse från.
Men jag klarade inte av att leva dubbelliv. Jag kunde inte föra min man bakom ljuset, så jag begärde skilsmässa. Då drog sig mannen jag träffat undan. Han sa att han inte var redo och att han känner för mycket. Jag blev förkrossad.
Nu vill han ses ibland, sms:ar då och då, men svarar oftast inte när jag hör av mig. Samtidigt följer han mig på sociala medier. På jobbet pratar vi, han flörtar och berättar saker i förtroende ? och sedan försvinner han igen. Jag vet att han blivit väldigt sårad i tidigare relationer och att han har sina två barn att ta hand om. Men hans beteende gör ont, eftersom det blir så motsägelsefullt.
Min skilsmässa har nu gått igenom och huset är ute till försäljning. Jag står mitt i allt detta och vet inte hur jag ska gå vidare. Ska jag backa helt från honom och se om han kommer när jag flyttat till eget boende? Eller ska jag försöka släppa honom helt?
Jag har bara aldrig känt så här starkt för någon tidigare? och det gör det så svårt att veta vad som är rätt. 💔