• Anonym (My80)

Jag lämnade!! Han försvann

Jag har levt med en man i över 25 år. Under flera år har vi haft det väldigt dåligt, och jag har gång på gång bett honom att vi ska söka hjälp utifrån, gå i terapi och försöka rädda relationen. Han har vägrat ? han tycker att terapi är ?skit?. När han är nykter är han en snäll man, men när han dricker blir han en person jag inte känner igen. Mot slutet var jag till och med rädd för honom.

Mitt i allt detta träffade jag en man på jobbet. Vi började flörta och prata om allt möjligt, och det kändes så rätt från början. Jag blev förälskad och kunde knappt tänka på något annat. Han ville att vi skulle ses för att prata 🤦🏼?♀️ men det blev inte så mycket prat? vi drogs till varandra direkt. Efter det fortsatte vi att prata och flörta i timmar. Allt kändes så bra, trots att vi båda har komplicerade situationer.

Han började prata om framtiden och frågade hur jag känner och hur min dröm om framtiden ser ut. Jag var ärlig, men sa också att det skulle ta tid att komma dit. Vi träffades igen och hamnade i säng. Det slår verkligen gnistor mellan oss ? kemin är stark och svår att bortse från.

Men jag klarade inte av att leva dubbelliv. Jag kunde inte föra min man bakom ljuset, så jag begärde skilsmässa. Då drog sig mannen jag träffat undan. Han sa att han inte var redo och att han känner för mycket. Jag blev förkrossad.

Nu vill han ses ibland, sms:ar då och då, men svarar oftast inte när jag hör av mig. Samtidigt följer han mig på sociala medier. På jobbet pratar vi, han flörtar och berättar saker i förtroende ? och sedan försvinner han igen. Jag vet att han blivit väldigt sårad i tidigare relationer och att han har sina två barn att ta hand om. Men hans beteende gör ont, eftersom det blir så motsägelsefullt.

Min skilsmässa har nu gått igenom och huset är ute till försäljning. Jag står mitt i allt detta och vet inte hur jag ska gå vidare. Ska jag backa helt från honom och se om han kommer när jag flyttat till eget boende? Eller ska jag försöka släppa honom helt?

Jag har bara aldrig känt så här starkt för någon tidigare? och det gör det så svårt att veta vad som är rätt. 💔

• Svar på tråden Jag lämnade!! Han försvann
  • Anonym (MM)

Släpp honom. Du var intressant för honom när han visste att det inte kunde bli något av er relation. Nu när din skilsmässa är ett faktum gick fantasin till en möjlig verklighet och han är inte där - ännu i alla fall.

Jag skulle släppa honom och räkna bort honom helt. Det är upp till honom om han vill ta chansen med dig eller inte. 

• Anonym (XXX)

Dra dig undan. Låt honom inte utnyttja dig. Njut av din frihet och behandla honom som en bra kollega, men låt honom inte komma närmre.
    Er relation ska inte vara på hans villkor. Jag tror han fått kalla fötter, det gick bra så länge du var upptagen, då kunde ju inget hända och han slapp ta beslut osv. 

• Anonym (123)

Låter som att han helst vill ha en älskarinna vid sidan om.

• Anonym (Zxcv)

Fint att du tagit dig ur äktenskapet, exmaken låter inte som någon höjdare direkt. Vad det gäller den andra mannen så var han nog inte ute efter något seriöst. Så länge du var gift var du sade för då behövde han ju inte engagera sig så mycket Hade en liknande historia på jobbet för länge sen, kvinnan skilde sig, inte mannen.

• TL12

Glöm båda och gå vidare 
    ignorera honom totalt för din egen skull 
    bryt all kontakt ?överallt? och låt honom veta varför 
    du vill ha ett riktigt förhållande och ingen lek på dina känslor.  Det är allt eller inget som gäller. 
    Det kommer ta sin tid , men efter ett tag så känns det bättre ?..

• Anonym (XXX)

Nu försvann TS också.

Lika barn leka bäst.

• Goneril
    Anonym (XXX) skrev 2026-03-25 08:04:54 följande:

Nu försvann TS också.

Lika barn leka bäst.

De råd som TS fått är de enda rimliga, nämligen att glömma såväl maken som älskaren. Den senare fick en krydda i tillvaron men nu när TS är tillgänglig har intresset svalnat. Frågan är hur TS ska kunna fortsätta arbeta när älskaren är kvar på arbetsplatsen? Söka ny anställning?
  • Anonym (XXX)
    Goneril skrev 2026-03-25 08:49:40 följande:
    De råd som TS fått är de enda rimliga, nämligen att glömma såväl maken som älskaren. Den senare fick en krydda i tillvaron men nu när TS är tillgänglig har intresset svalnat. Frågan är hur TS ska kunna fortsätta arbeta när älskaren är kvar på arbetsplatsen? Söka ny anställning?
    Det är kanske bara jag som tycker att en konversation på nätet ska fungera ungefär som IRL, dvs när man frågar om något och sedan får svar så sitter man inte bara tyst utan svarar tillbaka. T ex tacka för råden. 

Sätt det i många trådar, att TS bara skriver ett inlägg, sedan får man ingen återkoppling på vad folk svarar. Dålig stil tycker jag. 
  • Goneril
    Anonym (XXX) skrev 2026-03-25 09:17:48 följande:
    Det är kanske bara jag som tycker att en konversation på nätet ska fungera ungefär som IRL, dvs när man frågar om något och sedan får svar så sitter man inte bara tyst utan svarar tillbaka. T ex tacka för råden. 

Sätt det i många trådar, att TS bara skriver ett inlägg, sedan får man ingen återkoppling på vad folk svarar. Dålig stil tycker jag. 
    Det håller jag med om, vanlig artighet saknas. Det händer att jag ser ett tack här i FL men det är snarare undantag än regel. Det råder en allmän "förslappning" bland yngre, de tackar inte för presenter och inte för att man håller upp dörren. Uppfostran saknas helt enkelt!'
  • Anonym (XXX)
    Goneril skrev 2026-03-25 09:38:47 följande:
    Det håller jag med om, vanlig artighet saknas. Det händer att jag ser ett tack här i FL men det är snarare undantag än regel. Det råder en allmän "förslappning" bland yngre, de tackar inte för presenter och inte för att man håller upp dörren. Uppfostran saknas helt enkelt!'
    Kan bara instämma. 
  • Anonym (HP)

Så han säger att han  "känner för mycket"?
    Ja det låter ju också som en rimlig anledning till att inte våga satsa.
    Eller inte. Alls.

Svar på tråden Jag lämnade!! Han försvann