-
Denna tråd skrivs för att varna män och killar för den här typen av kvinna och personlighet.Har du någon du tycker om, är förälskad i, eller är i relation med, eller nyss träffat - som beter sig som nedan SE UPP FÖR VARNIIGSTECKEN INNAN DET ÄR FÖRSENT! GÅ SÅFORT DU KAN.- Du hjälper henne mycket eller nästan jämt ekonomiskt, du gör henne tjänster som hon vill ha hjälp med, kanske hjälper du henne med hennes företag, eller annat, du köper presenter, blonmor. Mat. Dryck. Restaurangbesök eller annat.- Du förväntas behandla henne som en prinsessa.Hon behöver hela tiden hjälp med saker, möjligen gör hon dig tjänster någon gång, saker eller sexuellt, men allt som oftast är det DU som förväntas betala allt åt henne. Hon i sin tur köper nästan aldrig någonting till dig. Du är hennes "bank" helt enkelt.Säger hon till dig att hon älskar dig?Att du eller eran kärlek är "speciell" att dig har hon "väntat på" eller kallar dig för "älskling" trots att hon samtidigt har flera "kompisar" (män) som hon träffar ofta eller då och då? Väldigt troligt att denna kvinna dejtar och träffar flera parallelt. Signum för denna personlighet som alltså säger att just DU är hennes allt.Ni kanske har sex, eller kommer att ha det, och om ni har det är hon bra på det hon gör. Men vet att du blir tillfredsställd endast för att hon behöver dig ekonomiskt, eller för att hon själv behöver få ut något av sexet och dig.Du kan ha träffat, dejtat, vilket eller har en bedragare och psykopat att göra med. Denna typ av kvinna älskar inte dig på det sätt du tror. Det finns flera män i hennes liv. Hon tvekar inte att utnyttja dig och dina känslor ett dugg.Trots att hon utåt sett ser ut att vara lugn,.omtänksam och hjälpsam, (och får dig att undra hur en så vacker kvinna valt just dig) finns en total baksida och det är det jag brskriver ovan och som även pratas om i podden. Så om du är en man (eller kvinna) som känner igen sig i detta så riktar jag en stor varning.Gå. Innan personen förr eller senare förstört dig känslomässigt och ekonomiskt.Lyssna gärna igenom några av dessa poddar så kanske saker klarnar bättre. Många är utsatta av dessa personer. Här finns även kvinnor som är utsatta, men lyssna på alla män och hör dom berätta vad dom varit med om. Det kan hjälpa att förstå att det finns kvinnor som bara manipulerar dig i eget syfte. För att du ska hjälpa henne, fixa saker åt henne, beundra henne, bekräfta henne, avguda bara henne och ingen annan, hon är alltid i mittpunkt. Hon och hennes behov.Podcast Älskade psykopat:Fler avsnitt finns att lyssna.Återkom gärna här i kommentarsfältet och berätta om du själv kommit i kontakt med en sådan här personlighet. Hur kom du ur? Hur förstod du? Är du kanske ihop med eller dejtar någon som känns igen i beskrivningar? -
Svar på tråden Varning till alla män och killar - hon utnyttjar och bedrar dig!
-
Se filmen "En fruktansvärd kvinna". Dansk film med orginaltitel "En frygtelig kvinne". Finns att se på exempelvis Viaplay och SF Anytime. Den handlar om fenomenet du beskriver.
En Frygtelig Kvinde | Trailer (7+) - SF Anytime https://share.google/255GoSmPCzqgdo3FI
-
Rätt titel är "En frygtelig kvinde"
www.sfanytime.com/sv/trailer/en-frygtelig-kvinde
(Nu funkar länken förhoppningsvis.) -
Ett tips är att du slutar vara så utseendefixerad när du dejtar. Gå efter personlighet istället för utseende när du gör ditt urval. Så länge du tänker med kuken, prioriterar sex och jagar snyggingar så kommer du att bli utnyttjad. Satsa på kvinnor på din egen nivå och acceptera att du inte kan få nån fotomodell. Om du gång på gång råkar ut för den här typen av kvinna så väljer du fel och bör se över ditt eget beteendemönster och dejta andra sorters kvinnor. Dessa kvinnor utnyttjar dig för att de kan. Den gemensamma nämnaren är du.Anonym (Dra dig undan) skrev 2026-03-24 14:34:47 följande:Trots att hon utåt sett ser ut att vara lugn,.omtänksam och hjälpsam, (och får dig att undra hur en så vacker kvinna valt just dig) finns en total baksida och det är det jag brskriver ovan och som även pratas om i podden. Så om du är en man (eller kvinna) som känner igen sig i detta så riktar jag en stor varning.Gå. Innan personen förr eller senare förstört dig känslomässigt och ekonomiskt. -
Anonym (Kvinne) skrev 2026-03-25 06:32:28 följande:Ett tips är att du slutar vara så utseendefixerad när du dejtar. Gå efter personlighet istället för utseende när du gör ditt urval. Så länge du tänker med kuken, prioriterar sex och jagar snyggingar så kommer du att bli utnyttjad. Satsa på kvinnor på din egen nivå och acceptera att du inte kan få nån fotomodell. Om du gång på gång råkar ut för den här typen av kvinna så väljer du fel och bör se över ditt eget beteendemönster och dejta andra sorters kvinnor. Dessa kvinnor utnyttjar dig för att de kan. Den gemensamma nämnaren är du.För att inte tala om hur många män som försöker locka till sig kvinnor genom att erbjuda resor, presenter, en bra livsstil osv och sen gnäller för hon så kallat utnyttjat honom. Sett detta så många gånger när jag var på Tinder.
Sen är det så att en del är mer konservativa, speciellt i andra kulturer där mannen förväntas betala. Man får välja kvinna utifrån resurser helt enkelt.
-Notera att vackra kvinnor då såklart har att välja mellan och kanske hellre väljer en generös, välbärgad partner än en snål. -
Precis. Man blir så trött på alla dessa män som tror de kan få kvinnor som är långt över deras egen liga utseendemässigt. Självklart kommer någon snygg, men samtidigt smart kvinna att dra fördel av en mer oattraktiv, men korkad och lättlurad man som bara vill ha sex. Det är dessutom en "klassiker".Anonym (Kvinne) skrev 2026-03-25 06:32:28 följande:Ett tips är att du slutar vara så utseendefixerad när du dejtar. Gå efter personlighet istället för utseende när du gör ditt urval. Så länge du tänker med kuken, prioriterar sex och jagar snyggingar så kommer du att bli utnyttjad. Satsa på kvinnor på din egen nivå och acceptera att du inte kan få nån fotomodell. Om du gång på gång råkar ut för den här typen av kvinna så väljer du fel och bör se över ditt eget beteendemönster och dejta andra sorters kvinnor. Dessa kvinnor utnyttjar dig för att de kan. Den gemensamma nämnaren är du. -
Tips till både män och kvinnor: Om personen är helt för snygg för din liga så är det nog inte dig de är ute efter.
Min bekant dök plötsligt upp med en sån kille och jag tänkte direkt att detta går inte bra.
Sen blev hon nästan ihjälslagen under 2,5 år innan hon lyckades fly. -
Din historia är ju rätt klassisk. Den bygger på en transaktion där du får en vacker kvinna som ger dig bra sex mot att du betalar för allt och skämmer bort henne.
Du skriver inte om henne som person eller om hur mycket du älskade henne. Din besvikelse handlar om att du gjorde allt det här för henne och ändå fick du inte det du ville ha. Det är ju inte kärlek utan som sagt, en transaktion.
Du borde ägna dig mer åt självreflektion och inte varna män för en viss typ av kvinna utan varna dem för att göra som du - försöka köpa kärlek med pengar, prylar och tjänster.
Lär känna en kvinna som person i stället och se till hur hon agerar och inte vad hon säger. Tänk inte att du ska skaffa en vacker kvinna utan en person som du vill leva med.
Jag tror inte att hon är psykopat, vilket för övrigt är väldigt ovanligt. Hon har bara lärt sig att hon kan få fördelar av sitt yttre och du, liksom säkert en rad andra män, bekräftar det med ditt beteende.
Jag har haft en relation med en person som har fått diagnosen narcissistisk personlighetsstörning med psykopatiska drag och tro mig, det är något helt annat än det du beskriver.
Folk kan vara själviska svin utan att vara psykopater eller ha några psykiska problem.
Man ska ta de där poddarna med en nypa salt, särskilt ?Älskade psykopat?. Den bygger på folks egna berättelser och teorier, inte på fastställda diagnoser.
Du gick på en nit som var delvis självförvållad. Nu får du lära dig av misstaget och inte göra om det.
-
Jag tänker inte kommentera kärnfrågan i tråden; tillräckligt många har gjort det, utan oskicket här i FL att ställa psykologiska amatördiagnoser. Hur många gånger har jag inte sett att folk åberopar narcissism eller psykopati när det handlar om vanliga skitstövlar? De borde bara förpassas ur skribenternas liv utan hänsyn tagen till diagnoser, påhittade eller äkta, ointressant vilket. Diagnoser ska ställas av psykologer eller annat utbildat proffs. Ibland skrivs det redan i trådstartens rubrik:"Jag var tillsammans med en narcissist" Jag reagerar alltid för den beskrivningen; vem är det som hävdar att det rör sig om ett diagnostiserat faktum, TS eller sjukvården?Anonym (M) skrev 2026-03-25 09:45:45 följande:Din historia är ju rätt klassisk. Den bygger på en transaktion där du får en vacker kvinna som ger dig bra sex mot att du betalar för allt och skämmer bort henne.
Du skriver inte om henne som person eller om hur mycket du älskade henne. Din besvikelse handlar om att du gjorde allt det här för henne och ändå fick du inte det du ville ha. Det är ju inte kärlek utan som sagt, en transaktion.
Du borde ägna dig mer åt självreflektion och inte varna män för en viss typ av kvinna utan varna dem för att göra som du - försöka köpa kärlek med pengar, prylar och tjänster.
Lär känna en kvinna som person i stället och se till hur hon agerar och inte vad hon säger. Tänk inte att du ska skaffa en vacker kvinna utan en person som du vill leva med.
Jag tror inte att hon är psykopat, vilket för övrigt är väldigt ovanligt. Hon har bara lärt sig att hon kan få fördelar av sitt yttre och du, liksom säkert en rad andra män, bekräftar det med ditt beteende.
Jag har haft en relation med en person som har fått diagnosen narcissistisk personlighetsstörning med psykopatiska drag och tro mig, det är något helt annat än det du beskriver.
Folk kan vara själviska svin utan att vara psykopater eller ha några psykiska problem.
Man ska ta de där poddarna med en nypa salt, särskilt ?Älskade psykopat?. Den bygger på folks egna berättelser och teorier, inte på fastställda diagnoser.
Du gick på en nit som var delvis självförvållad. Nu får du lära dig av misstaget och inte göra om det.
-
Goneril skrev 2026-03-25 10:55:10 följande:Jag tänker inte kommentera kärnfrågan i tråden; tillräckligt många har gjort det, utan oskicket här i FL att ställa psykologiska amatördiagnoser. Hur många gånger har jag inte sett att folk åberopar narcissism eller psykopati när det handlar om vanliga skitstövlar? De borde bara förpassas ur skribenternas liv utan hänsyn tagen till diagnoser, påhittade eller äkta, ointressant vilket. Diagnoser ska ställas av psykologer eller annat utbildat proffs. Ibland skrivs det redan i trådstartens rubrik:"Jag var tillsammans med en narcissist" Jag reagerar alltid för den beskrivningen; vem är det som hävdar att det rör sig om ett diagnostiserat faktum, TS eller sjukvården?Sant, i mitt fall var det kriminalvårdens psykiatriker som diagnostiserade exet.
Exets störning är betydligt mer komplex och farlig för omgivningen än ett allmänt svinigt och manipulativt beteende.
Det är traumatiskt och helt förödande att möta en sådan person. Sårade känslor och besvikelse är det minsta problemet.
-
Du tycker alltså att du ska ha en mycket snyggare, oftast yngre pingla som ska vara tillgänglig sexuellt och fixa allt själv och betala allt själv.
Då är det du som är golddiggern.. -
Som flera redan har skrivit.
Män som satsar på kvinnor "på sin nivå", samt går efter personlighet och inte (bara) utseende, löper mindre risk att bli utnyttjade.
Är du själv en vettig man med intressant personlighet, som är intresserad av henne som människa och inte bara som kvinna, kommer hon att vilja vara med dig utan att du behöver betala för allt eller fixa en massa åt henne.
Då kan ni stötta och hjälpa varandra. Uppvakta och skämma bort varandra, inom rimliga gränser. Ge och ta.
Vill du ha en betydligt yngre, och / eller modellsnygg kvinna, fast du själv är en medelmåtta - då blir det mer av en affärsuppgörelse. Då kan du inte komma och klaga sen.
Jag säger inte att utseende eller fysisk attraktion är oviktigt. Men det är inte det enda viktiga, och det är inte det som bygger en kärleksfull och varaktig relation.
Det är helt okej att mest vara ute efter sex och ytligt sällskap med en så snygg kvinna som möjligt - men då får du betala vad det kostar. Direkt eller indirekt. Då blir det en annan typ av relation. Hon får ett bekvämt liv. Du får hennes kropp och sällskap, samt kanske annan markservice, beroende på vad som ingår i "avtalet."
Om alla män förstod detta, skulle det inte behövas poddar om gold diggers att undvika. -
Alla snygga kvinnor är inte ute efter ett sådant transaktionsförhållande.
Den enda garantin för att inte hamna i TS situation är att sluta betala och serva.
-
Inte nödvändigtvis en affärstransaktion, förr I världen sa man "hålldam", utan det kan också handla om osäkra kvinnor som farit illa i livet och söker en fadersgestalt. I dag har alla kvinnor möjlighet att skaffa egen försörjning, men alla vill inte slava i sjukvården till usel lön. Är de vackra, älskar de lyx, kan de säkert hitta en förmögen gubbe som gärna visar upp en ung skönhet! Att gubben är lönnfet, flintskallig och har en flyende haka kompenseras lätt av miljardförmögenheten. Ett dilemma: Tänk om gubben gör en felaktig satsning och blir utfattig! Vad gör skönheten då? Hittar ett nytt offer förstås.Anonym (M) skrev 2026-03-25 20:36:13 följande:Alla snygga kvinnor är inte ute efter ett sådant transaktionsförhållande.
Den enda garantin för att inte hamna i TS situation är att sluta betala och serva.
-
Tack och lov att du kom ur hans grepp, de här männen är mycket manipulativa. Hoppas du får hjälp av psykolog att bearbeta ditt trauma. När det gäller fysiska övergrepp polisanmäler kvinnor i högre utsträckning än förr, för sådär en 50 - 70 år sedan. Övergrepp sågs inte så graverande, jämställdhet mellan könen rådde inte; en man kunde ha slagit sin kvinna sönder och samman men i polisrapporten stod det "lägenhetsbråk". Fysiska övergrepp lämnar spår och kan bevisas, men vad gör man om mannen är kontrollerande? Gaslighting? Hur bevisar man och hur anmäler man?Anonym (M) skrev 2026-03-25 12:10:10 följande:Sant, i mitt fall var det kriminalvårdens psykiatriker som diagnostiserade exet.
Exets störning är betydligt mer komplex och farlig för omgivningen än ett allmänt svinigt och manipulativt beteende.
Det är traumatiskt och helt förödande att möta en sådan person. Sårade känslor och besvikelse är det minsta problemet.