• Anonym (Ty)

Finns det fler som jag, kärlek men inte relation.

Jag har kommit fram till att jag vill ha en sexuell relation men för måste finnas kemi och känslor, iallafall en vänskap/stark attraktion och passion, jag klarar inte av ons och får inte ut något av det. 

Jag vill inte att vi är av ett par dock och jag vill inte bo ihop. En person i en öppen relation kanske hade fungerat, men jag vill nog inte att vi ligger med obegränsat antal partners heller. Jag tror bara inte att kemin och känslan skulle finnas med. person som ständigt har olika. 

Någon då och då hade varit okej, samt förstås personens fru/sambo.

Låter det sjukt? Är det något fel på mig?

• Svar på tråden Finns det fler som jag, kärlek men inte relation.
  • Anonym (Kan tänka mig det också)

Hej Ts! 
    Jag har också tänkt lite som du. Hade kunnat tänka mig att ha ett sånt "upplägg" med någon. Dock är jag kvinna och jag vill gärna ha sex/sexuell relation med en kvinna. Måste dock känna något för personen. Alltså vänskap/stark passion. Känsla och kemi precis som du skriver.  Jag hade heller aldrig klarat ons och jag har heller aldrig haft nåt sånt här "upplägg" tidigare. 

Fanns en människa jag gärna hade velat ha det här med, och jag tror jag uttryckte det för henne ganska nyss, men personen visade sig inte vilja ha mig tyvärr. Om jag förstod henne rätt, inte för att jag är oattraktiv utan av egna skäl. Eller så trodde hon jag ville ha en relation. Vet inte vilket.  Iallafall så blev det aldrig att hon och jag fick uppleva det här.  Synd. För det är svårt att hitta stark kärlek och äkta kärlek och sexuell lust på detta sättet som du och jag vill prova Ts. 

Fattar hur du känner och inget fel i att du vill prova/utforska detta. Mvh en som också vill/ville. 

Anonym (Ty) skrev 2026-03-25 07:46:20 följande:
    Finns det fler som jag, kärlek men inte relation.

Jag har kommit fram till att jag vill ha en sexuell relation men för måste finnas kemi och känslor, iallafall en vänskap/stark attraktion och passion, jag klarar inte av ons och får inte ut något av det. 

Jag vill inte att vi är av ett par dock och jag vill inte bo ihop. En person i en öppen relation kanske hade fungerat, men jag vill nog inte att vi ligger med obegränsat antal partners heller. Jag tror bara inte att kemin och känslan skulle finnas med. person som ständigt har olika. 

Någon då och då hade varit okej, samt förstås personens fru/sambo.

Låter det sjukt? Är det något fel på mig?

• Anonym (Cornelis)
    Anonym (Ty) skrev 2026-03-25 12:55:40 följande:
    Jag vill slippa att vi ska vara trogna sexuellt. För det har jag inte sett fungera i mina tidigare relationer. Att vi ska ha en tråkig vardag, det har jag haft i tretton års äktenskap, även om det kan vara fint på vissa sätt är det inget jag vill ha igen. 
    Du kanske ska sikta in dig på att träffa RÄTT sorts män istället för en massa komplicerade krav som bara kommer göra dig förkrossad i längden 

Du låter besviken och det är väl där du måste börja.

Du slipper varken vardag eller besvikelser genom att undvika dom... tvärtom snarare.. 
  • Fjäril kär

Du förväntar dig i förväg att männen ska vara otrogen och därför vill du ha en man som redan är  på det spåret?  

Vad sägs om att jobba på självkänslan?  Det låter oerhört självdestruktivt att tänka sm du gör

• Anonym (Lady)
    Anonym (Ty) skrev 2026-03-25 12:53:17 följande:
    Det var ett svar på frågan om jag var demisexuell. Inget jag själv går och funderar på.
    Jag syftar på begrepp som kk, älskarinna, särbo, öppet förhållande, monogam, exklusiv, ligga runt men bara ibland, inga förpliktelser osv. Inte benämningar på sexuell läggning. 
  • Anonym (Lady)
    Anonym (Ty) skrev 2026-03-25 12:56:49 följande:
    Vill tillägga att jag har lite svårt att hitta det här då de flesta vill ha en vanlig relation. 
    Då söker du dig till fel personer. 
  • Anonym (Lady)
    Anonym (Cornelis) skrev 2026-03-25 14:41:04 följande:
    Du kanske ska sikta in dig på att träffa RÄTT sorts män istället för en massa komplicerade krav som bara kommer göra dig förkrossad i längden 

Du slipper varken vardag eller besvikelser genom att undvika dom... tvärtom snarare.. 
    Håller med.
  • Anonym (Ty)
    Anonym (Lady) skrev 2026-03-25 17:35:07 följande:
    Då söker du dig till fel personer. 
    Okej var hittar man rätt personer då? Jag blir oftast uppsökt av andra, är ganska introvert som person. Ofta av extremt extroverta personer. Jag använder dejtingappar men det blir snabbt för gulligt för mig. Har svårt för det, har alltid haft. 
  • Anonym (Ty)
    Anonym (Lady) skrev 2026-03-25 17:32:45 följande:
    Jag syftar på begrepp som kk, älskarinna, särbo, öppet förhållande, monogam, exklusiv, ligga runt men bara ibland, inga förpliktelser osv. Inte benämningar på sexuell läggning. 
    Tycker inte det är modebegrepp eller vad du skrev. Bara begrepp. Vissa saker du skriver har jag inte ens sagt. 
  • Anonym (Ty)
    Fjäril kär skrev 2026-03-25 14:46:33 följande:

Du förväntar dig i förväg att männen ska vara otrogen och därför vill du ha en man som redan är  på det spåret?  

Vad sägs om att jobba på självkänslan?  Det låter oerhört självdestruktivt att tänka sm du gör

Baserat både på män jag varit med och på mig själv så tror jag inte riktigt på monogama relationer på det sättet jag levde som gift. 
  • Anonym (Ty)
    Anonym (Cornelis) skrev 2026-03-25 14:41:04 följande:

Det är nog inte krav. Mer så att jag inte blir intresserad så lätt, och ska det vara en vanlig relation så tror jag det blir helt omöjligt. Jag har varit i relationer större delen av mitt liv, och nu har jag varit singel länge. Jag har hunnit tänka en hel del under dessa år. 
  • Anonym (Ty)
    Anonym (Kan tänka mig det också) skrev 2026-03-25 14:19:21 följande:

Hej Ts! 
    Jag har också tänkt lite som du. Hade kunnat tänka mig att ha ett sånt "upplägg" med någon. Dock är jag kvinna och jag vill gärna ha sex/sexuell relation med en kvinna. Måste dock känna något för personen. Alltså vänskap/stark passion. Känsla och kemi precis som du skriver.  Jag hade heller aldrig klarat ons och jag har heller aldrig haft nåt sånt här "upplägg" tidigare. 

Fanns en människa jag gärna hade velat ha det här med, och jag tror jag uttryckte det för henne ganska nyss, men personen visade sig inte vilja ha mig tyvärr. Om jag förstod henne rätt, inte för att jag är oattraktiv utan av egna skäl. Eller så trodde hon jag ville ha en relation. Vet inte vilket.  Iallafall så blev det aldrig att hon och jag fick uppleva det här.  Synd. För det är svårt att hitta stark kärlek och äkta kärlek och sexuell lust på detta sättet som du och jag vill prova Ts. 

Fattar hur du känner och inget fel i att du vill prova/utforska detta. Mvh en som också vill/ville. 

Hoppas att du kan hitta det igen. För mig känns det här nästan mer romantiskt än en traditionell relation..jag har svårt att förklara varför och jag märker att andra har svårt att förstå varför också. 
  • Anonym (Lady)
    Anonym (Ty) skrev 2026-03-25 18:31:21 följande:
    Tycker inte det är modebegrepp eller vad du skrev. Bara begrepp. Vissa saker du skriver har jag inte ens sagt. 
    Om begreppen är trendiga för tillfället eller inte tycker jag är helt ointressant. Det var inte det som var min poäng. Jag kanske inte citerade dig ordagrant men jag tror att man kan förstå vad den andre menar ändå. Annars är det ju bara att du korrigerar eventuella missförstånd.

Du vill alltså ha ett öppet förhållande men du vill inte att din partner har "för många" vid sidan av, förstår jag dig rätt då? Ett kärleksförhållande är för gulligt men en kk-relation är för känslokall, enligt dig? Som sagt, jag tycker att du verkar väldigt inriktad på tankar om exakt hur en framtida relation ska se ut och farhågor om att du inte kommer att trivas i relationen...

Jag tänker att det kan ta lite tid att lära känna en person och att det kan dröja innan man känner varken attraktion eller djupare känslor. Även om man känner attraktion så kan man inte veta från början om man kommer att utveckla djupare känslor eller om man kommer att fungera i en relation med just den personen. Jag tror att få relationer börjar med att man styr upp detaljer på det sätt du beskriver. Varför inte försöka hitta nån du tycker om och vill tillbringa tid med, nån som du är nyfiken på och villa lära känna och sen ta det därifrån? Kompromissa är man nog tvungen att göra i alla relationer.
  • Anonym (Lady)
    Anonym (Ty) skrev 2026-03-25 18:29:55 följande:
    Okej var hittar man rätt personer då? Jag blir oftast uppsökt av andra, är ganska introvert som person. Ofta av extremt extroverta personer. Jag använder dejtingappar men det blir snabbt för gulligt för mig. Har svårt för det, har alltid haft. 
    Prova en app eller sajt för par som har öppna förhållanden. Hemligg.se tIll exempel. 
  • Anonym (Ty)
    Anonym (Lady) skrev 2026-03-25 18:50:25 följande:
    Om begreppen är trendiga för tillfället eller inte tycker jag är helt ointressant. Det var inte det som var min poäng. Jag kanske inte citerade dig ordagrant men jag tror att man kan förstå vad den andre menar ändå. Annars är det ju bara att du korrigerar eventuella missförstånd.

Du vill alltså ha ett öppet förhållande men du vill inte att din partner har "för många" vid sidan av, förstår jag dig rätt då? Ett kärleksförhållande är för gulligt men en kk-relation är för känslokall, enligt dig? Som sagt, jag tycker att du verkar väldigt inriktad på tankar om exakt hur en framtida relation ska se ut och farhågor om att du inte kommer att trivas i relationen...

Jag tänker att det kan ta lite tid att lära känna en person och att det kan dröja innan man känner varken attraktion eller djupare känslor. Även om man känner attraktion så kan man inte veta från början om man kommer att utveckla djupare känslor eller om man kommer att fungera i en relation med just den personen. Jag tror att få relationer börjar med att man styr upp detaljer på det sätt du beskriver. Varför inte försöka hitta nån du tycker om och vill tillbringa tid med, nån som du är nyfiken på och villa lära känna och sen ta det därifrån? Kompromissa är man nog tvungen att göra i alla relationer.
    Det är ju precis det jag försökt, Nej det fungerar inte riktigt för mig. 

Sedan tror jag det är en bra utgångspunkt att veta vad man vill ha så man inte ger andra falska förhoppningar. Eller kompromissar med vad man faktiskt i grunden själv inte kan kompromissa med. 
  • Anonym (Ty)
    Anonym (Lady) skrev 2026-03-25 18:57:37 följande:
    Prova en app eller sajt för par som har öppna förhållanden. Hemligg.se tIll exempel. 
    Okej.
  • Anonym (Cornelis)

Okej var hittar man rätt personer då? Jag blir oftast uppsökt av andra, är ganska introvert som person. Ofta av extremt extroverta personerdestruktiva3. Jag använder dejtingappar men det blir snabbt för gulligt för mig. Har svårt för det, har alltid haft. 
    Rätt personer finns överallt , det handlare väl mer om att du ska ha självförtroende nog att välja en sån .

Av det du beskriver i dina svar låter det som att du blivit vald av andra män och du har nöjt dig  och att dom fått styra din relation som då slutat med otrohet från bådas håll..  

Att välja en man  som är som ditt ex   med flera kvinnor kan bara sluta i katastrof .. 

Sluta välj destruktiva män helt enkelt 
  • Anonym (Lady)
    Anonym (Ty) skrev 2026-03-25 19:25:12 följande:
    Det är ju precis det jag försökt, Nej det fungerar inte riktigt för mig. 

Sedan tror jag det är en bra utgångspunkt att veta vad man vill ha så man inte ger andra falska förhoppningar. Eller kompromissar med vad man faktiskt i grunden själv inte kan kompromissa med. 
    Vad är det som inte fungerar då? Män som vill vara särbo ställer krav på att du är trogen eller vill att du träffar deras barn? Män som vill ha öppna förhållanden träffar för många andra kvinnor? Män som vill vara kk har för lite känslor för dig? Eller vad är det rent konkret som är problemet? 

Kan du inte ha en särborelation, utan att umgås med varandras familjer, och ha som överenskommelse att endast en älskare/älskarinna vid sidan av är okej? 
  • Anonym (Rutger Thinner)
    Anonym (Ty) skrev 2026-03-25 12:52:14 följande:
    Nej, inte troget om du menar sexuellt. 

Jag har redan provat traditionellt äktenskap.
    Jag tolkade TS så. Du skrev: "jag vill nog inte att vi ligger med obegränsat antal partners"

Svar på tråden Finns det fler som jag, kärlek men inte relation.