• Anonym (Uhh)

Spel på fyllan

Hej

Min sambo har börjat på ett nytt jobb och det var en av kollegorna som bjöd in till fest (enbart för anställda).

Inget konstigt med det. Men i går kom det fram att efter 12 slaget hade de starka dryckerna tagit plats och så hade någon version av sanning eller konsekvens tagit fart. Min sambo hade bland annat, pratat om vårat sexliv, visat brösten och kysst en annan kvinna. Vid 3 på natten trillar hon in och är rätt så berusad. 

Jag blev väldigt sur när detta kom fram, känner mig besviken och sviken? vi båda är i 37 års åldern samt har barn i 12 års åldern. Hon lovade också att ta de lugnt med drickat efter som hon blir omdömeslös när hon dricker sprit. 

Hon tycker jag överreagerar och ska skärpa mig. Så överreagerar jag eller är mina känslor befogade?

• Svar på tråden Spel på fyllan
  • Anonym (Grabb)

Kan nästan tycka att det värsta är att din sambo tycker att du överreagerar och borde skärpa dig... nästan...

Det finns kompisgäng och så finns det kompisgäng, och även gäng som är kollegor men där man kanske umgås väldigt privat...

Och där man i somliga konstellationer är mer öppna med sitt privatliv eller mindre öppna...

Själv så tenderar jag att vara tämligen privat gällande mitt sex-och samliv med min partner generellt sätt. Sen kan jag förvisso till en begränsad skara vänner kanske yppa saker som rör ens relation om man upplever att man har något som kan anses vara mer av ett relationsproblem...

Sen detta med att TS sambo har pratat om sitt (deras) sexliv... det kan man ju tolka både som att glaset är halvtomt (negativt) eller halvfullt (positivt). Det framgår ju inte av tråden vad hon har sagt, i sak... Hon kanske har sagt att sexet är det bästa hon har och har haft... eller så har hon hängt ut TS på ett taskigt sätt...

Sen att flasha brösten, och kyssa en kollega av samma kön...

Tja, skulle min särbo få för sig att flasha brösten i en dylika samling så skulle jag nog undra... varför?

Sen leken, "sanning och konka", på fyllan... tja... då kan det ju snabbt gå utför... även om man kan tycka att åldern borde ta ut sin rätt...Cool

Nää, ett seriöst och respektfullt samtal (givet att ni är föräldrar), där man försöker förstå varandra och varandras känslor i detta, det skulle iaf jag "avkräva".

• Anonym (Rut)

Skulle det vara ok för henne om du visade kuken för kollegor?

Om hon ofta är omdömeslös när hon dricker måste det upp till diskussion utan att HON kritiserar DIG. Hon ska lyssna på dina känslor. Validera dem. Och ta ansvar och hur det ska bli fortsättningsvis. Om man som partner tar upp npgot sårande och jobbigt i relationen ska man bli mött med respekt och ödmjukhet inför vad man gjort. Inte vara defensiv. Förminska vad den andra känner. Etc.

Beter man sig så tar man inte ansvar. Och tar man inte ansvar så kan man inte ändra sig/göra annorlunda nästa gång. För om det är du som är känslig och överreagerar. Ja då är det ju inte hon som har gjort något fel. Det är inte hon som måste jobba på sitt beteende. Hon överlämnar ansvarat på dig som är för känslig och lämnar sig helt fri från ansvar. Gaslightning kallas det. 

• Anonym (Donna)
    Anonym (Rut) skrev 2026-03-25 15:39:43 följande:

Skulle det vara ok för henne om du visade kuken för kollegor?

Om hon ofta är omdömeslös när hon dricker måste det upp till diskussion utan att HON kritiserar DIG. Hon ska lyssna på dina känslor. Validera dem. Och ta ansvar och hur det ska bli fortsättningsvis. Om man som partner tar upp npgot sårande och jobbigt i relationen ska man bli mött med respekt och ödmjukhet inför vad man gjort. Inte vara defensiv. Förminska vad den andra känner. Etc.

Beter man sig så tar man inte ansvar. Och tar man inte ansvar så kan man inte ändra sig/göra annorlunda nästa gång. För om det är du som är känslig och överreagerar. Ja då är det ju inte hon som har gjort något fel. Det är inte hon som måste jobba på sitt beteende. Hon överlämnar ansvarat på dig som är för känslig och lämnar sig helt fri från ansvar. Gaslightning kallas det. 

Hon visade inte fittan.
    Så din jämförelse är totalt irrelevant.
  • Studentpappa

Blotta sig för kollegor är fan ett sjukt lågvattenmärke. Man måste vara jävligt trashig för att inte vilja ta livet av sig efter det.

Ride it like you stole it
  • Anonym (f)
    Studentpappa skrev 2026-03-25 16:27:10 följande:

Blotta sig för kollegor är fan ett sjukt lågvattenmärke. Man måste vara jävligt trashig för att inte vilja ta livet av sig efter det.

Att snabbt dra upp en topp är knappt mer än vad en bikini visar. Kul människosyn när du drar in självmord.
  • Anonym (Rut)
    Anonym (Donna) skrev 2026-03-25 16:12:34 följande:
    Hon visade inte fittan.
    Så din jämförelse är totalt irrelevant.
    Brösten, fittan är sexualiserade på kvinnor.

Kuken är det på män.

Det går inte att jämföra  att han ska visa bringan. Det hade inte alls varit samma sak. Att jämföra med mannens kuk är mycket närmare. 

Tror till och med tvärtom. Att ett par bröst är mycket mer visuellt snyggt och upphetsande för en man än vad fittan är rent visuellt. Men män i tråden får gärna rätta mig. 
  • Anonym (Rut)
    Anonym (f) skrev 2026-03-25 16:37:27 följande:
    Att snabbt dra upp en topp är knappt mer än vad en bikini visar. Kul människosyn när du drar in självmord.
    Hon visade brösten. Inte bh:n.

Jag hade skämts ihjäl på jobbet dagen efter. Det är sammanhanget som gör det. Man kan gå helt näck på en nudiststrand utan att det är skämmigt. Men visar man tuttarna på fyllan för kollegor. Helt annat sammanhang och forum och det blir just pinsamt.

Det finns helt enkelt tillfällen när saker inte passar sig och detta är ett tillfälle när det inte passar. Helt socialt befängt att visa tuttar för kollegor. 
  • Anonym (H)

Alla gör misstag. Din fru kanske föll i någon slags påverkan i sällskapet. Låter i mina ögon överdrivet att separera sin familj för ETT dåligt beslut. Bättre att kommunicera tankar kring det som hände från bådas perspektiv. Värre saker händer i världen, som man inte har en möjlighet att förändra/påverka

• Anonym (S)

Vad är det för jobb och vad är det för kollegor som sätter igång den typen av spel? Vad gjorde de andra? Det är ingen ursäkt men hon är väl inte den enda som har gjort sådana saker på festen. Man ska inte underskatta hur alkohol och grupptryck kan påverka även den som normalt inte skulle kunna göra något dumt. Hon försöker antagligen bortförklara detta för dig och inför sig själv genom att det var flera andra som gjorde samma eller liknande saker. Märkligt att en grupp vuxna kollegor beter sig på det sättet. Hur fortsätter man att jobba med andra som har sett ens bröst och hångel? Söka nytt jobb, förlåta och gå vidare?

• Anonym (Donna)
    Anonym (Rut) skrev 2026-03-25 17:39:14 följande:
    Brösten, fittan är sexualiserade på kvinnor.

Kuken är det på män.

Det går inte att jämföra  att han ska visa bringan. Det hade inte alls varit samma sak. Att jämföra med mannens kuk är mycket närmare. 

Tror till och med tvärtom. Att ett par bröst är mycket mer visuellt snyggt och upphetsande för en man än vad fittan är rent visuellt. Men män i tråden får gärna rätta mig. 
    Jag sa inte att en bar överkropp på en man är att jämföra med en bar överkropp på en kvinna.
    Dock är kuken inte att jämföra med ett par bröst.

Inse att du har fel. Jag tror inte att någon håller med om din jämförelse.

Själv tycker jag inte att könsorgan är visuellt snygga heller, varken manliga eller kvinnliga.
    Att attraheras av sin partners kön är en helt annan sak.

Allt annat är bara trashigt.

Man kan undra hur ts kärring kände sig på jobbet efter denna fadäs. Det blir nog inte fler fyllefester med kollegorna iallafall. Får man hoppas.
    Jag hade verkligen tappat all respekt för en kollega som betett sig på det viset.
  • Anonym (Uhh)

Har pratat med henne om varför hon gjorde som hon gjorde och inte gick hem istället när spriten började rinna.
    Fick till svar att det var länge sen hon hon va ute och händelserna bara blev i fyllan.. Och att de va fler som både visa de ena och de andra.

Jag ser detta som ett stort svek men samtidigt älskar jag henne. Så lär bli en skoj period framöver..

• Anonym (Rut)
    Anonym (Donna) skrev 2026-03-25 18:13:23 följande:
    Jag sa inte att en bar överkropp på en man är att jämföra med en bar överkropp på en kvinna.
    Dock är kuken inte att jämföra med ett par bröst.

Inse att du har fel. Jag tror inte att någon håller med om din jämförelse.

Själv tycker jag inte att könsorgan är visuellt snygga heller, varken manliga eller kvinnliga.
    Att attraheras av sin partners kön är en helt annan sak.

Allt annat är bara trashigt.

Man kan undra hur ts kärring kände sig på jobbet efter denna fadäs. Det blir nog inte fler fyllefester med kollegorna iallafall. Får man hoppas.
    Jag hade verkligen tappat all respekt för en kollega som betett sig på det viset.
    Eftersom att det inte finns nåt rätt eller fel i den frågan så tänker jag inte inse det som du säger.

Det är en bedömningsfråga och kuken är det närmaste man kan komma kvinnans bröst enligt min bedömning. Du får ha en annan men jag kommer faktiskt inte på någon annan kroppsdel på mannen att jämföra med
  • Anonym (Erfaren_man)
    KimLinnefeldt skrev 2026-03-25 14:45:35 följande:
    Kan du inte tänka dig samtal, analys, ursäkt och förlåtelse?
    Det är vad en svag man skulle göra. Inte jag. 
  • Anonym (C)

Så trashigt. Vad är det för jobb och kollegor?

• Anonym (Uhh)

Tycker det är väldigt skevt gjort med tanke på ålder.. 
    Kollegorna va runt 25, hon jobbar på el gig..

Målar upp bilder i huvet som jag bara vill spy av. Vet inte hur jag ska hantera detta.
    Delas det ut pussar, bröst mm? Visas och sexsnack. Känns som de borde varit väldigt laddat.. 
    Och vad skulle hänt om inte den som körde hade tagit med henne hem?

Panik och kaos i huvudet

• Anonym (C)

Elgig?med kollegor som är 25?? Ja du. Att hon själv tycker du överreagerar säger det mesta. Hon tycker det inte är så farligt uppenbarligen.

• Anonym (T)

Vilket vidrigt beteende. Hade varit skilsmässoorsak i mina ögon.

• Studentpappa
    Anonym (f) skrev 2026-03-25 16:37:27 följande:
    Kul att du kände igen dig som trashig.
    Ride it like you stole it
  • Anonym (C)
    Studentpappa skrev 2026-03-26 05:13:23 följande:
    Kul att du kände igen dig som trashig.
    Att ?lite snabbt dra upp en topp? för sina kollegor är riktigt trashigt. 
  • Anonym (karusellen går)

"Där spriten går in åker vettet ut" heter det av en anledning.

Jag hade krävt att min partner inte dricker mer än 2 drinkar/öl på en kväll med kollegorna då, om jag lyckas förlåta hen.

Visst man ska kunna slappna av men man ska inte göra bort sig för all framtid och inte ta emot allt flytande som bjuds. Men 25-åringarna hade säkert jätteroligt åt TS fruga.

Svar på tråden Spel på fyllan