• Anonym (Deppig)

Tycker inget är roligt längre

Jag har hamnat i en period i livet när jag känner att allt är tråkigt. Förut tyckte jag om att se på film men det gör jag inte längre. Jag tycker om att gå ut och promenera (särskilt som idag när det är sol) men jag känner ingen mening med det längre heller. Jag tycker om att slösurfa men det finner jag också tråkigt. Jag tyckte om att spela datorspel men inte det heller. Jag gillade att läsa böcker men det har jag också tröttnat på.

Har ingen motivation att städa hemma heller. Ingen förutom jag som är här iallafall. Har ni haft en sån här period och hur kom ni i så fall ur det? Jag har börjat tänka tankar jag knappt vill skriva om här.

• Svar på tråden Tycker inget är roligt längre
  • Anonym (Patricia)

Våren börjar komma och det låter som att du kan ha drabbats av en vårdeppression .

Ta den på allvar och sök hjälp 

• Anonym (DD)

Lagret av D vitamin är nog slut efter vintern. Köp en hög dos på hälsokost och tryck i dig så vänder det snart

• Anonym (Deppig)
    Anonym (Patricia) skrev 2026-03-27 11:56:28 följande:

Våren börjar komma och det låter som att du kan ha drabbats av en vårdeppression .

Ta den på allvar och sök hjälp 

Ja kanske det. För nu känner jag mig väldigt deprimerad.
    Anonym (DD) skrev 2026-03-27 13:05:26 följande:

Lagret av D vitamin är nog slut efter vintern. Köp en hög dos på hälsokost och tryck i dig så vänder det snart

Fast jag är ute en hel del i solen på dagarna och det har varit soligt senaste tiden. Men allt känns så jävla meningslöst...
  • Anonym (1111)

Något som hjälper lite är att träna, framförallt träningspass i grupp, för att få igång lite bra kemi i kroppen som kan boosta måendet. Kan vara värt ett försök! Behöver själv ta det steget efter en för lång paus.
    Nyfiken på tips från andra också.

• Anonym (DD)
    Anonym (Deppig) skrev 2026-03-28 09:18:41 följande:
    Ja kanske det. För nu känner jag mig väldigt deprimerad.
    Anonym (DD) skrev 2026-03-27 13:05:26 följande:

Fast jag är ute en hel del i solen på dagarna och det har varit soligt senaste tiden. Men allt känns så jävla meningslöst...
    Fast solen tar ju ingenting nu. Du har dessutom gått hela vintern utan tillräckligt med d vitamin. Du fyller ju inte på lagret att vara utomhus i mars liksom....
  • SGylliard

Jag som jobbar som psykolog tycker du ska sluta tycka synd om dig själv och skärp dig för fan, låter som att du är ute efter att folk ska tycka synd om dig. Löjligt 

• Anonym (Elakt)
    SGylliard skrev 2026-03-28 12:26:20 följande:

Jag som jobbar som psykolog tycker du ska sluta tycka synd om dig själv och skärp dig för fan, låter som att du är ute efter att folk ska tycka synd om dig. Löjligt 

Oerhört elak kommentar! Att inte känna någon mening med något är tydliga tecken på depression, och det är kliniskt och inget man kan "skärpa till sig" om. Tror inte du är psykolog.
  • Anonym (Rico)
    Anonym (Deppig) skrev 2026-03-27 11:47:50 följande:
    Tycker inget är roligt längre

Jag har hamnat i en period i livet när jag känner att allt är tråkigt. Förut tyckte jag om att se på film men det gör jag inte längre. Jag tycker om att gå ut och promenera (särskilt som idag när det är sol) men jag känner ingen mening med det längre heller. Jag tycker om att slösurfa men det finner jag också tråkigt. Jag tyckte om att spela datorspel men inte det heller. Jag gillade att läsa böcker men det har jag också tröttnat på.

Har ingen motivation att städa hemma heller. Ingen förutom jag som är här iallafall. Har ni haft en sån här period och hur kom ni i så fall ur det? Jag har börjat tänka tankar jag knappt vill skriva om här.

Med tiden blir livet mindre roligt. Det är därför man behöver fylla det med mer mening.

Så sluta jaga kickar och hör något meningsfullt och var stolt över det. Vad du gör och inte gör jag stor betydelse för människorna i din omgivning. 
  • Anonym (123)

Hur gammal är du? Jag kände som dig när jag började närma mig klimakteriet. Det och ledvärk var mina främsta symptom, inte det man får när man googlar. Och hade fortfarande mens, så det kom direkt i premenopausen (eller vad det heter) 3 veckor med östrogen gjorde mig glad igen, en dryg månad gjorde lederna friska.

• Anonym (Gröna fingrar)

Plantera några frön. Ute i en smygrabatt i en park eller ännu bättre i 5-6 krukor på en fönsterbänk hos dig själv.

Se dem växa, hoppas att de får blomma. Få ett mål med dina promenader, för att vara ute hjälper en liten smula mot deppighet även om det så klart inte botar en klinisk depression.

Blomman för dagen piggar upp mig, de växer fort i ett soligt fönster. Jag brukade sätta snören från krukorna ända upp i gardinstången och ha dem som en grön gardin när jag var olycklig och mobbad. 

Idag har jag en trädgård. Idag är jag lycklig.

xn--frbanken-o4a.se/sv/blomman-for-dagen-imperial-formula-mix.html

Svar på tråden Tycker inget är roligt längre