Alla mina babyfrågor
Jag har redan skapat ett par trådar här, då jag vill ha lite stöd och råd och inte har något i vardagen. Jag har fått snälla, hjälpsamma svar. Istället för att göra femtielva trådar till så gör jag en som jag kan uppdatera med frågor allteftersom.
Just nu är bebisen 6 veckor gammal.
Frågorna för dagen/natten är:
- Min bebis låter så himla täppt hela tiden. BVC säger att det inte är någon fara men det låter så himla jobbigt. Jag har hört att man kan droppa bröstmjölk i näsan men jag ammar inte och tänker att man kan väl inte göra så med ersättning. Jag har använt både näspetare, sug och koksalt och det hjälper kanske en liten, liten stund. Har ni andra tips tar jag gärna emot dem.
- Bebisen har kommit på att det är roligt att "kasta sig" åt sidan i min famn och att jag låter henne "trilla" ner åt det hållet. Hon gör det både åt höger, vänster och lite grann bakåt. Jag håller så klart i henne hårt så om jag inte låter henne så kommer hon ingenstans. Förutsatt att jag aldrig tappar greppet, kan det vara farligt av någon annan orsak?
- Hur får man egentligen tillbaka lite energi? Jag har nog varken ätit eller sovit på 6 veckor, och just nu känns det som att bebisen går tillbaka, hon äter pyttelite, sover en stund, typ en halvtimme, vaknar, äter pyttelite, sover en halvtimme, osv osv. Tidigare den här veckan åt hon en stor portion, var vaken en stund, sov ett par timmar kanske, osv.
Ja,d det var nattens frågor. r