• Svar på tråden Hur ska jag tolka testen?
  • Påskhönan

Mitt första test läste jag av efter 45 minuter så det Är ogiltigt. Men eftersom det visade positivt tog jag ett till med dagens andra urin, som var positivt. För att vara säker gick jag och köpte fler och tog alltså 5 olika test med dagens tredje urin som alla visade negativt. beräknad mens imorgon.

Är jag gravid? 

• Anonym (Tagga ner)

Något du behöver lära dig här i livet är tålmod. Nu har du slösat en massa pengar på alla dessa test, när ETT av dom hade räckt om du bara hade väntat i några veckor.

Är du gravid? Kanske. Kanske inte. Ingen vet, då du testat för tidigt.

Knulla på, lev livet, ha hobbies, umgås med nära och kära. Du får svar så småningom. 

• Anonym (Jag)
    Anonym (Tagga ner) skrev 2026-03-28 23:58:34 följande:

Något du behöver lära dig här i livet är tålmod. Nu har du slösat en massa pengar på alla dessa test, när ETT av dom hade räckt om du bara hade väntat i några veckor.

Är du gravid? Kanske. Kanske inte. Ingen vet, då du testat för tidigt.

Knulla på, lev livet, ha hobbies, umgås med nära och kära. Du får svar så småningom. 

Fast om det är en dag kvar till beräknad mens ska ett test kunna visa positivt om man har haft ägglossning ca 13 dagar innan. Men det är nog inte säkert att det visar positivt bara för att man är gravid. Så det bästa är att vänta några dagar och testa igen. Några veckor behöver man inte vänta. 
  • Anonym (Ja)

Positivt är positivt. Tidigt i graviditeten är hormonet ofta för lågt på dagen då man druckit massor osv. Därför man ska testa på morgonen. Och om dessa 5 är tagna samtidigt så är det ju lika lite hormon i urinet på alla testen.

Jag fick otydliga tester tills jag var i v 11 och blev skickad på vul då även bm tyckte mina tester var otydliga. Men gravid var jag absolut!

• Anonym (Tanja)

Du ska inte tolka tolka testet. Det står på om du är gravid eller inte. Läs texten bara. Det finns instruktioner på förpackningen om du har svårt att förstå hur man gör.

• Anonym (Ano)

Nu är det för dålig kvalitet på bilden för att kunna se några streck på testen, men jag fattar det som att du dog ett digitalt som sa gravid och sedan två digitala som sa inte gravid på samma dag? Av bilden ser det ut som gravid testet är ett testa tidigt som lyser upp när det är fardigdoppat i urin? Det testet ger positivt när hcg är 10 medan de andra digitala veckoindikator-testen ger positivt först vid hcg 25. Du är då förmodligen gravid men hcg nivån är såpass låg fortfarande att det bara ger utslag på de känsligaste testen. Det kan även höra stor skillnad hur utspädd urinren är när nivån är låg. 

Jag hade tagit ett nytt digitalt imorgon! 

• Anonym (Jag)
    Anonym (Ano) skrev 2026-03-30 15:02:15 följande:

Nu är det för dålig kvalitet på bilden för att kunna se några streck på testen, men jag fattar det som att du dog ett digitalt som sa gravid och sedan två digitala som sa inte gravid på samma dag? Av bilden ser det ut som gravid testet är ett testa tidigt som lyser upp när det är fardigdoppat i urin? Det testet ger positivt när hcg är 10 medan de andra digitala veckoindikator-testen ger positivt först vid hcg 25. Du är då förmodligen gravid men hcg nivån är såpass låg fortfarande att det bara ger utslag på de känsligaste testen. Det kan även höra stor skillnad hur utspädd urinren är när nivån är låg. 

Jag hade tagit ett nytt digitalt imorgon! 

Jag ser inte heller riktigt vad det står på testerna på bilden. 
Svar på tråden Hur ska jag tolka testen?