• Anonym (Johan32)

Dejt anser att jag var otrogen

Jag har dejtat en tjej sedan 7 månader tillbaka. Efter vår första dejt hade jag sex med ett gammalt kk. Insåg snabbt att tjejen jag dejtar var den enda jag ville fokusera på och har inte rört en annan tjej än min dejt. Jag är kär i min nuvarande tjej. Härom veckan pratade vi om gamla ex. Jag var ärlig och berättade att jag träffade mitt KK en gång i början av vårt dejtade. Min ärlighet mottogs inte bra. Hon blev besviken och tyckte att jag hade bidragit henne. Jag förklarade att det skedde en gång i början runt vår första dejt och att jag aldrig rört en annan tjej efter det. Hon tyckte att det hade varit bättre att jag inget sa. Jag trodde ärlighet varade längst men tydligen inte. Otrohet är ett big NO för mig. 
    Anser ni att jag har bidragit henne eller varit otrogen?

• Svar på tråden Dejt anser att jag var otrogen
  • Anonym (Meme (kvinna))

Jag tycker absolut att ärlighet varar längst, samtidigt så är inte ärlighet och precis exakt hela sanningen samma sak. 

Obs, säger inte att du gjort fel, bara att ibland kan det vara bra att fundera på varför man säger det. Bara delar en tanke

Dock tror jag att i ditt fall att det var rätt att säga, för hade detta på något sätt kommit fram i efterhand så hade hon garanterat tyckt att du ljugit för henne. 

Om det är otrohet eller inte beror nog lite på under vilka premisser ni byggt upp grunden på. Om ni direkt pratat om att du båda vill satsa 100% direkt och inte pratar med andra så är det en sak. Och om ni bara pratat ett litet tag innan och sen tänkte att vi ses och tar en drink så ser vi hur det känn, så är det en annan. 

Jag tycker faktiskt också att du med gott samvete. Kan fråga henne om hon hade föredragit om det här kom upp någon gång i framtiden så att hon fick veta det på nåt annat håll istället, och om inte hon då hade tyckt att du ljugit för henne.

Jag tycker faktiskt också att du med gott samvete. Kan fråga henne om hon hade föredragit om det här kom upp någon gång i framtiden så att hon fick veta det på nåt annat håll istället, och om inte hon då hade tyckt att du ljugit för henne.

Jag tycker faktiskt att det är en legitim fråga till henne. Din inställning till otrohet i kombination med din ärlighet anser jag ju någonting positivt, antingen om man förstår att det kan göra ont precis i början så här för henne. Men förhoppningsvis så lägger det sig. Och du får fortsätta att berätta för henne att du bara vill ha henne och ingen annan och bara visa hur mycket du tycker om henne.

Lycka till 🤞🌸

• Anonym (xxxx)
    Anonym (Självklart) skrev 2026-04-02 14:48:35 följande:
    Nä, tydligen inte och då får man skylla sig själv när det uppdagas att man inte har samma syn på dessa saker. Svårt att fatta tydligen.... 

Själv var jag extremt tydlig med min nuvarande, innan vi bestämde oss ens för att vara FWB, att jag delar inte. Det spelar ingen roll att vi inte visste vart det skulle leda. 

Då slipper man missförstånd etc. Skulle aldrig komma på tanken att inte klargöra detta innan. 
    Ja, och jag tänker att detta även handlar om mycket viktiga saker som om kondom behöver användas eller inte (p.g.a. könssjukdomar). Det vanligaste och mest ansvarsfulla är att man använder kondom i början. När man kommit överens om att vara exklusiva testar båda sig, och när resultaten har kommit tillbaka negativa så kan man skippa kondom (om kvinnan använder annat preventivmedel såklart). 
  • Anonym (xxxx)

En annan tanke: ÄVEN om man träffar någon genom nätdejting, så är det förstås inte FÖRBJUDET att säga på första dejten, att man inte accepterar parallellt dejtande med flera. Då kan det förstås bli så att killen (eller tjejen) känner sig kvävd, och tycker att man går händelserna i förväg när man vill kontrollera honom (henne) efter bara en enda dejt, och inte vill ses mer - men det kanske är lika bra om man har så olika syn?

Men poängen är i alla fall att man måste SÄGA att man tycker så, för annars tror den andre att det är fritt fram att dejta - och även ligga med - andra. 

• Anonym (,,,)
    Anonym (Självklart) skrev 2026-04-02 20:08:20 följande:
    Och det som är självklart för dig är inte självklart för andra. 
    Jag dejtar inte oseriösa äckel som knullar runt bland sina appar och kks så det är inget problem att de tycker att det är självklart..
  • Anonym (XXX)
    Anonym (,,,) skrev 2026-04-02 20:03:28 följande:
    Jag brukar inte förklara självklarheter. 
    Nej, du verkar tro folk är tankeläsare. 
  • Anonym (XXX)
    Anonym (,,,) skrev 2026-04-03 01:21:11 följande:
    Jag dejtar inte oseriösa äckel som knullar runt bland sina appar och kks så det är inget problem att de tycker att det är självklart..
    Ser du det i din kristalllkula?
  • Anonym (nja)

Jag tycker att det är tveksamt om det kan kallas för otrohet, men kan ändå förstå henne lite grann. Jag hade nog också blivit besviken om någon som jag blivit tillsammans med visade sig haft sex med någon annan när vi precis hade börjat träffas.

• Anonym (nja)
    Anonym (Petronella) skrev 2026-03-30 12:51:36 följande:
    Jag har aldrig varit med om att man bestämmer att man är exklusiva.
    Det bara händer, finns det intresse för andra så träffas man bara inte mer.

Är det något folk gör? Liksom avtalar att man är ihop?
    Känns jättekonstigt.  Och då har jag ändå haft en del olika relationer genom livet.
    Jag har aldrig heller förstått det där med att tydliga säga att man inte har för avsikt att träffa andra. För mig har det kommit naturligt att man blivit ett par utan att behöva göra sådana uttalanden.
  • Anonym (Betty)
    Anonym (nja) skrev 2026-04-03 09:31:14 följande:
    Jag har aldrig heller förstått det där med att tydliga säga att man inte har för avsikt att träffa andra. För mig har det kommit naturligt att man blivit ett par utan att behöva göra sådana uttalanden.
    Håller med. Ingen av mina relationer har man sagt så. Det har liksom bara varit en känsla av att det var vi från början. Hade blivit väldigt sårad om det visade sig att någon av mina pojkvänner knullade andra efter våran första dejt. För det var ju vi redan då och var så tills vi gjorde slut. 
  • Anonym (,,,)
    Anonym (XXX) skrev 2026-04-03 07:16:56 följande:
    Nej, du verkar tro folk är tankeläsare. 
    Man ska inte behöva förklara för en vuxen människa att det är oseriöst att dejta någon och samtidigt knulla runt.
  • Anonym (,,,)
    Anonym (XXX) skrev 2026-04-03 07:19:45 följande:
    Ser du det i din kristalllkula?
    Och ditt trollspö får dina dejter att sluta sprida könssjukdomar när du SÄGER åt dem..
Svar på tråden Dejt anser att jag var otrogen