Jag tycker absolut att ärlighet varar längst, samtidigt så är inte ärlighet och precis exakt hela sanningen samma sak.
Obs, säger inte att du gjort fel, bara att ibland kan det vara bra att fundera på varför man säger det. Bara delar en tanke
Dock tror jag att i ditt fall att det var rätt att säga, för hade detta på något sätt kommit fram i efterhand så hade hon garanterat tyckt att du ljugit för henne.
Om det är otrohet eller inte beror nog lite på under vilka premisser ni byggt upp grunden på. Om ni direkt pratat om att du båda vill satsa 100% direkt och inte pratar med andra så är det en sak. Och om ni bara pratat ett litet tag innan och sen tänkte att vi ses och tar en drink så ser vi hur det känn, så är det en annan.
Jag tycker faktiskt också att du med gott samvete. Kan fråga henne om hon hade föredragit om det här kom upp någon gång i framtiden så att hon fick veta det på nåt annat håll istället, och om inte hon då hade tyckt att du ljugit för henne.
Jag tycker faktiskt också att du med gott samvete. Kan fråga henne om hon hade föredragit om det här kom upp någon gång i framtiden så att hon fick veta det på nåt annat håll istället, och om inte hon då hade tyckt att du ljugit för henne.
Jag tycker faktiskt att det är en legitim fråga till henne. Din inställning till otrohet i kombination med din ärlighet anser jag ju någonting positivt, antingen om man förstår att det kan göra ont precis i början så här för henne. Men förhoppningsvis så lägger det sig. Och du får fortsätta att berätta för henne att du bara vill ha henne och ingen annan och bara visa hur mycket du tycker om henne.
Lycka till 🤞🌸