Jag är också första barnet. De var gifta och jag var önskad sa pappa själv när jag frågade varför de ens skaffade mig. "Det var det man gjorde då, när jag hade fått jobb och din mamma hade jobbat ett par år och haft lön".
Pappa var otrogen en massa och flyttade sen 30 mil bort när jag var 5 år. Han tyckte först att mamma skulle betala mina tågbiljetter om jag skulle dit 1-2 veckor på sommaren. Jag satt själv på tåget i många timmar, men dåförtiden frågade man bara en gammal tant i samma vagn om hon kunde hålla ögonen på barnet under resan.
Pappa röt och domderade och skrämdes vid matbordet. Jag hade magont och förstoppning alltid där. Ibland kräktes jag för han tvingade mig att äta saker som jag var allergisk mot. Matallergier trodde han inte på. Mardrömmar hade jag redan innan jag skulle dit. Flera somrar blev jag hemskickad tidigare för att han grälade så väldigt med styvmor, som inte var tyst som min mamma utan gav igen. Skrikmatch i timmar. Och några gånger värre saker som jag inte vill gå in på.
Han fick två nya barn och de fick allt materiellt men han var fortfarande lika mycket sociopat så de barnen hade det inget bra ändå, kan man säga. En gång när han var riktigt arg slog han min halvsyster i ansiktet med en nyckelknippa.
En annan gång låste han henne ute och hon fick sova i vedboden i -10 grader.
Socanmälningar gjordes av både skolan och vänners föräldrar men det blev inget. De talade aldrig med henne ensam, hon var ju omyndig. Och aldrig skulle väl en ingenjör och en läkare bete sig så?
När jag var 17 hotade han med att om inte jag gjorde så han slapp betala underhåll från 18 tills studenten så ville han aldrig se mig mer?!
Jag sa Men slipp då! och slängde på luren. Jag grät i en vecka och tänkte att nu har jag ingen pappa mer. Sen gick 1,5 år och det var min student. Den började dåligt. Vaknade 4 på morronen med mensvärken från helvetet och asförkyld.
Missade frukosten, fick ta tabletter och te, blev satt i taxi till första avslutningen. Blev inte ens insläppt i aulan för de hade bestämt att alla fulla som var försenade från champagnefrukost inte skulle få komma in och störa efter utsatt tid.
Alla strömmade ut och jag blev dränkt i en hög mössor som skulle signeras, alla vara redan klara med det och otåliga. Sen blev dagen faktiskt bättre fram tills utspringet. För vem står där då med övrig släkt- jo jävla pappa, som ler och gratulerar. Helt ur det blå utan förklaring och ursäkt. Jag har fått mycket beröm av kuratorer och psykolog för att jag inte bara tappade det just då. Jag ville inte explodera, för alla andras skull. Han var död för mig redan och vid 25 bröt jag för alltid, efter ett halvårs psykologisk analys av framtida följder, bara för att vara på säkra sidan. Psykologen tyckte att det var rätt beslut.
Mina halvsyskon har praktiskt sett gjort samma sak.
Min ilska har jag använt till höga betyg, många högskolepoäng och att bli rik och lycklig trots starten. När jag ville dö, mobbad i skolan och oälskad av min värdelöse sociopatfarsa, så tänkte jag bara att "om jag tar livet av mig nu då har de vunnit- alla elaka korkade människor".
Jag kommer aldrig att ge dem det. Jag byggde livet som jag ville ha det och nu är allt bara bra, men det tog ungefär tills jag var 30 innan jag kunde släppa mina värsta aggressioner.