Anonym (Tyvärr!) skrev 2026-03-31 00:20:02 följande:
Oattraktiva män och män som har svårt att attrahera kvinnor kommer inte att bli hjälpta bara för att de börjar på ridskola. Låter mest som ett skämt faktiskt. Om jag inte tänder på korta eller tjocka män så gör jag inte det om de går på ridskola heller. Kvinnor har sina preferenser oavsett,
Möjligtvis kan det vara lite attraktivt om de har god hand med djur/ hästar.
Vilket elakt svar. Vi vet ju inte om dessa män ens ÄR oattraktiva. Det finns massor av människor - av båda könen för den delen - som är singel för att de helt enkelt bara inte har möjlighet att träffa någon. De går utbildningar eller arbetar i miljöer som är i stort sett enkönade, och likadant om de har någon hobby. Det är ju sällan någon flyger på en främmande på bussen eller tunnelbanan eller torget, hur attraktiv hon eller han än är.
Därför är det ett jättebra tips att söka sig till miljöer där det egna könet är i minoritet! Jag har alltid undrat varför de där ensamma männen som beklagar sig på forum inte gör det. Finns ju så många miljöer där kvinnor är i stor majoritet, t.ex. i kyrkan (man måste inte vara troende, det finns volontärverksamhet och kvällskurser för alla, inte bara Bibelstudier utan även t.ex. om helgonens liv, Bibelns länder, ikonmålning...), studieförbund (jag säger inte att en man ska gå en kurs i att sticka eller virka, men det finns även mycket som är lämpligt för båda könen, t.ex. kurser inom språk och humaniora. Samt hantverk som keramik, silversmide, glasfusing - det kan båda könen göra).
Tvärtom är svårare. Det är lättare att låtsas vara intresserad av att lära sig franska eller ikonmålning, än att vara den enda tjejen på en kurs om hur man reparerar båtmotorer om man aldrig har sett en båtmotor förr, och knappt hållit i en skruvmejsel. Eller på en jaktlicenskurs om man innerst inne tycker synd om djuren som ska jagas...