• Anonym (Elza)

Tips till män som har svårt att träffa kvinnor

Börja på ridskola! Kvinnodominerad miljö, ridande män får alltid uppmärksamhet. Det är lagom socialt, finns alltid samtalsämnen runt hästarna, men man pratar peivata saker med om man vill.

Ridningen i sig tränar ledarskap, tydlighet och hållning, det gör dig mer attraktiv på sikt. 

Är du kort och tycker din längd är ett problem i dejtinglivet? Perfekt i stallet, du kan rida fler hästar! 

Sen är det jätteroligt som en bonus. Men jag tror verkligen att det också är en grymt bra väg att träffa en kvinna på.

• Svar på tråden Tips till män som har svårt att träffa kvinnor
  • Anonym (Tyvärr!)

Oattraktiva män och män som har svårt att attrahera kvinnor kommer inte att bli hjälpta bara för att de börjar på ridskola. Låter mest som ett skämt faktiskt. Om jag inte tänder på korta eller tjocka män så gör jag inte det om de går på ridskola heller. Kvinnor har sina preferenser oavsett,

Möjligtvis kan det vara lite attraktivt om de har god hand med djur/ hästar.

• Anonym (Rolle)

Nej tack. Inte en hästtjej igen. Jag var ihop med en i två år. Aldrig mer. Hästfolk är lite speciella, men det blir väl naturligt så eftersom hästar kräver rätt mycket av tid och engagemang för att det ska funka. Lite för mycket om man själv inte har ett hästintresse och man kan lugnt säga att vi brände mycket tid och pengar på de där havremopparna som vi kunde ha använt även till andra saker. Hennes hästväninnor var precis likadana och deras killar stannade inte heller längre än nödvändigt. Men är du hästkille, singel och sökande efter en partner är förutsättningarna förstås annorlunda.

• Mayjel

Skaffa katt istället, om man nu nödvändigtvis ska använda djur för att höja sitt eget attraktionsvärde. Ofantligt mycket billigare och mindre tidskrävande än en pålle, även om de är vackra djur de också. Då kan man gå på kattcafé ihop sen och låta missarna mötas, om tjejen har en hon också. 

Det finns många snälla missar också, som påminner mer om hundar i sitt temperament och i tillgivenhet. 

• Anonym (M.)

Bra tips! Det är oftast så i enkönade miljöer, att de få som finns av det nästan-inte-existerande könet får mycket uppmärksamhet. 

Dessutom finns det egentligen ingen anledning till att män inte ska rida. Det har blivit en tjejsport sedan mitten av 1900-talet någon gång, men tidigare har det i alla tider varit varit männen som har ridit mest. Tänk kavallerihusarer... och alla krigarkungarna står staty sittande till häst någonstans. Mycket manligt! Glad

• Wolfard

Gillar man inte hästar så kan en danskurs vara ett tips brukar visst alltid vara överskott på kvinnor på dessa kurser enligt vad jag har hört. 

• Anonym (C)

Idiotiskt tips. Män som inte lyckas med kvinnor blir inte attraktiva bara för att de lyckas komma in i en kvinnodominerad miljö. De är inte mer attraktiva bara för att de rider.

• Anonym (Kvinna ...)

Detta är nog ett av de absolut sämsta tips jag hört. Skrattande

Har själv varit en gammal stalltjej i många år. De fåtal män som red var där för att de gillar hästar, hästsport och ridning inte för att ragga tjejer.
    Har själv aldrig under mina 20 år i stallet blivit attraherad av en oattraktiv kille/man för att han rider, spenderar tid i stallet. Inte sett nåt sånt från nan annan heller.

Dans eller kurs i matlagning kan det möjligtvis funka men detta vara idiotiskt. Drömmer

• Anonym (Tyvärr!)
    Anonym (Kvinna ...) skrev 2026-03-31 08:52:40 följande:

Har själv varit en gammal stalltjej i många år. De fåtal män som red var där för att de gillar hästar, hästsport och ridning inte för att ragga tjejer.
    Har själv aldrig under mina 20 år i stallet blivit attraherad av en oattraktiv kille/man för att han rider, spenderar tid i stallet. Inte sett nåt sånt från nan annan heller.

Dans eller kurs i matlagning kan det möjligtvis funka men detta vara idiotiskt. Drömmer

Inte heller dans- eller matlagningskurser kommer funka för en man som kvinnor allmänt dissar. Om jag går på en dans- eller matlagningskurs kommer jag inte att börja gilla korta och/ eller tjocka/ skalliga män mer än innan.
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (b)
    Anonym (Tyvärr!) skrev 2026-03-31 15:45:50 följande:
    Inte heller dans- eller matlagningskurser kommer funka för en man som kvinnor allmänt dissar. Om jag går på en dans- eller matlagningskurs kommer jag inte att börja gilla korta och/ eller tjocka/ skalliga män mer än innan.
    De får mer möjligheter att träffa någon än i vardagen. Du behöver inte välja killar du annars hade valt bort bara pga hästintresse. Såklart.
  • Anonym (b)
    Anonym (Kvinna ...) skrev 2026-03-31 08:52:40 följande:

Bakgrund i stallvärlden jag också och jag tycker inte alls det är ett dåligt tips. Han får ett roligt intresse som utvecklar en och får mer möjligheter att träffa kvinnor än i sin nuvarande vardag oavsett om det blir kärlek eller bara vänskap. 
  • Anonym (Isabella)
    Wolfard skrev 2026-03-31 05:08:51 följande:

Gillar man inte hästar så kan en danskurs vara ett tips brukar visst alltid vara överskott på kvinnor på dessa kurser enligt vad jag har hört. 

Danskurs tror jag på! Jag har gått på flera danskurser, och det är alltid brist på killar. 
    Dels är det ofta populärt att en kille kan dansa. (skriv det i datingprofilen)
    Dels är det bra att få vana att prata med och röra tjejer på ett naturligt sätt, om man känner sig lite osäker.
    Och så finns det så klart en liten chans att man träffar någon på kursen, eller när man går ut och dansar i ett större gäng från kursen.
  • Anonym (Kung David)
    Anonym (C) skrev 2026-03-31 08:44:34 följande:

Idiotiskt tips. Män som inte lyckas med kvinnor blir inte attraktiva bara för att de lyckas komma in i en kvinnodominerad miljö. De är inte mer attraktiva bara för att de rider.

Största dissen går dock till tjejer som dissar utan att komma med andra alternativ och som vill tala om hur kräsna de själva är.
    Vidrigt.

• Meddelande borttaget
  • Anonym (Rumpkillen)
    Anonym (Rolle) skrev 2026-03-31 02:09:25 följande:

Nej tack. Inte en hästtjej igen. Jag var ihop med en i två år. Aldrig mer. Hästfolk är lite speciella, men det blir väl naturligt så eftersom hästar kräver rätt mycket av tid och engagemang för att det ska funka. Lite för mycket om man själv inte har ett hästintresse och man kan lugnt säga att vi brände mycket tid och pengar på de där havremopparna som vi kunde ha använt även till andra saker. Hennes hästväninnor var precis likadana och deras killar stannade inte heller längre än nödvändigt. Men är du hästkille, singel och sökande efter en partner är förutsättningarna förstås annorlunda.

Jag är inte hästkille men rumpkille. Var träffar man kvinnor med stora rumpor?
  • Anonym (Q)
    Anonym (Rumpkillen) skrev 2026-04-01 20:48:40 följande:
    Jag är inte hästkille men rumpkille. Var träffar man kvinnor med stora rumpor?
    Det finns massor med kvinnor med stora rumpor, du kan träffa dem nästan var som helst. Men om du tror att någon storrumpad kvinna ska falla för dig så kan du glömma det. Även kvinnor med stora rumpor har basala krav och du verkar inte uppnå dem.
  • Anonym (Anonym)

Jag har svårt att träffa tjejer för att jag tycker inte de är bra nog. 

Men när jag tar en ecstasy så blir alla tjejer bra.

• Anonym (M)
    Killar som gillar smarta kvinnor kommer inte heller välja en korkad kvinna men oddsen att du träffar en man som gillar korkade kvinnor ökar ju ju fler män du träffar. 
  • Anonym (Rumpkillen)
    Anonym (Anonym) skrev 2026-04-01 21:35:53 följande:

Jag har svårt att träffa tjejer för att jag tycker inte de är bra nog. 

Men när jag tar en ecstasy så blir alla tjejer bra.

Förstår. När jag fått i mig ett knippe öl och lite benzo blir alla brudar sååååå nice och groooovy....
  • Anonym (M.)
    Anonym (Tyvärr!) skrev 2026-03-31 00:20:02 följande:

Oattraktiva män och män som har svårt att attrahera kvinnor kommer inte att bli hjälpta bara för att de börjar på ridskola. Låter mest som ett skämt faktiskt. Om jag inte tänder på korta eller tjocka män så gör jag inte det om de går på ridskola heller. Kvinnor har sina preferenser oavsett,

Möjligtvis kan det vara lite attraktivt om de har god hand med djur/ hästar.

Vilket elakt svar. Vi vet ju inte om dessa män ens ÄR oattraktiva. Det finns massor av människor - av båda könen för den delen - som är singel för att de helt enkelt bara inte har möjlighet att träffa någon. De går utbildningar eller arbetar i miljöer som är i stort sett enkönade, och likadant om de har någon hobby. Det är ju sällan någon flyger på en främmande på bussen eller tunnelbanan eller torget, hur attraktiv hon eller han än är. 

Därför är det ett jättebra tips att söka sig till miljöer där det egna könet är i minoritet! Jag har alltid undrat varför de där ensamma männen som beklagar sig på forum inte gör det. Finns ju så många miljöer där kvinnor är i stor majoritet, t.ex. i kyrkan (man måste inte vara troende, det finns volontärverksamhet och kvällskurser för alla, inte bara Bibelstudier utan även t.ex. om helgonens liv, Bibelns länder, ikonmålning...), studieförbund (jag säger inte att en man ska gå en kurs i att sticka eller virka, men det finns även mycket som är lämpligt för båda könen, t.ex. kurser inom språk och humaniora. Samt hantverk som keramik, silversmide, glasfusing - det kan båda könen göra). 

Tvärtom är svårare. Det är lättare att låtsas vara intresserad av att lära sig franska eller ikonmålning, än att vara den enda tjejen på en kurs om hur man reparerar båtmotorer om man aldrig har sett en båtmotor förr, och knappt hållit i en skruvmejsel. Eller på en jaktlicenskurs om man innerst inne tycker synd om djuren som ska jagas...
Svar på tråden Tips till män som har svårt att träffa kvinnor