• Anonym (Amina)

Inte fysiskt attraherad

Jag är en tjej på 34 år och har träffat en kille i drygt ett år nu typ. Efter första dejten var jag liksom tveksam men jag valde att se vad det kan bli. Vem vet. Han är en otroligt fin kille. Tycker om honom. Men nu till problemet, jag är inte fysiskt attraherad av honom. Inte som jag vill känna. Det gnager i mig. Ja vi har sex, helt okej. Saknar gnistan där man känner wow! Har ni erfarenhet av detta? Hur kan det utvecklas? Stanna eller gå? 

• Svar på tråden Inte fysiskt attraherad
  • Anonym (Baloo)

Om det inte hänt något mer på 1 år så kommer det inte finnas mer än så här. 

Det blir inte bättre. 

Ni kanske bara är goda vänner egentligen. 

Ha respekten att göra slut och låta er båda hitta rätt personer.  

• Anonym (?)

Varför har du sex med honom om du inte är attraherad av honom?

• Anonym (Tyvärr inte)
    Anonym (Amina) skrev 2026-03-31 11:03:29 följande:
    Inte fysiskt attraherad

Jag är en tjej på 34 år och har träffat en kille i drygt ett år nu typ. Efter första dejten var jag liksom tveksam men jag valde att se vad det kan bli. Vem vet. Han är en otroligt fin kille. Tycker om honom. Men nu till problemet, jag är inte fysiskt attraherad av honom. Inte som jag vill känna. Det gnager i mig. Ja vi har sex, helt okej. Saknar gnistan där man känner wow! Har ni erfarenhet av detta? Hur kan det utvecklas? Stanna eller gå? 

Jag tror inte det kommer bli mer än så här. Om du inte känner en fysisk attraktion bör du avsluta, annars kommer du nog ångra dig framöver.
  • Anonym (Hmmmm.....)
    Anonym (?) skrev 2026-03-31 12:41:21 följande:

Ja det förstår inte jag, hade aldrig kunnat det.

Tror verkligen inte det kommer ändras ts.
  • Shameless
    Anonym (Amina) skrev 2026-03-31 11:03:29 följande:
    Inte fysiskt attraherad

Personligen så gick det inte så bra, känslorna var där för hon hade en helt fantastisk personlighet och vi hade så himla fint ihop men då jag inte var attraherad och dessutom inte var kompatibla sexuellt så slutade det dessvärre med att jag var otrogen på fyllan. 
  • Meddelande borttaget
  • baaa
    Anonym (?) skrev 2026-03-31 12:41:21 följande:

Kan ju vara så att hon ville ge det ett försök och se om det blev bättre framåt
  • Anonym (Olaf)

Ett år är en lång tid och vem vet, känslan kanske kommer men mer troligt är nog att den inte gör det.

• Anonym (Bella)

Det beror på vad du vill ha ut av förhållandet. Bra attraktion och sex brukar inte vara så länge. Det är min erfarenhet.

• Anonym (xxx)

Det där är jättesvårt. Det är svårt att få en attraktiv man, och särskilt om man inte är så attraktiv själv (eller inte vågar tror att man är det). Och landar man en så är man alltid osäker, känner sig underlägsen, är rädd att det ska ta slut när han hittar någon snyggare, känner hela tiden att man måste vara "kåt, glad och tacksam", passa upp på honom, absolut inte klaga på något (inte ens otrohet, det är ju inte så konstigt när han får så många chanser). Detta blir inte bra. 

Det är mycket lättare att vara med någon som man känner sig jämbördig med, eller till och med lite attraktivare. För då har man "the upper hand", man behöver inte krusa. Men då blir det i stället detta, att sexet blir en plåga i stället för ett nöje, man vill helst hitta på ursäkter för att slippa det. 

Någon frågade ovan "varför har du sex med honom då?", men det är ju inget konstigt att vilja vara tillsammans med någon. Man kan ju tycka om mannen på andra sätt, och man vill bilda familj innan det blir för sent. En bra bostad och tryggad ekonomi kan också spela in i det valet. 

Idealet skulle ju vara att man bara träffade någon, och det var kärlek på första ögonkastet, rakt fram på en gång, och man inte ens började fundera över hur attraktiv han är i ANDRAS ögon, för han är den rätte för en själv och det är ingen tvekan om det. Jag har hört sådana historier från andra men aldrig upplevt det själv...

• Mandel

Har umgåtts med en man där jag känt lite som du de senaste 2 åren och nej, det kommer inte helt plötsligt ett wow.
    Han har en särskild plats i mitt hjärta trots att han egentligen inte förtjänar det, men jag har aldrig känt att NU vill jag ligga.

Mannen innan var jag galet attraherad av och jag ville ligga hela tiden, tyvärr visade det sig att han var typ asexuell och inte saknade sex så han såg ingen anledning till att försöka hitta någon sexlust och ligga med mig.
    Det tärde något galet! Jag lämnade.

Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Anonym (?)
    baaa skrev 2026-04-01 20:08:59 följande:
    Kan ju vara så att hon ville ge det ett försök och se om det blev bättre framåt
    Nu har hon ju lämnat tråden på en gång så vi lär aldrig få veta. 
Svar på tråden Inte fysiskt attraherad