Meowster skrev 2026-04-01 20:14:08 följande:
Hej, så kul med en till med BF i december! Hur mår du och har du några symtom ännu? Jag har som molande värk som liknar mensvärk som kommer och går och har gjort det ett par dagar, jag har läst att det är normalt men man kan inte låta bli att bli nervös ändå! Jag längtar tills när man kan göra ett tidigt ultraljud om ett par veckor.
Jag har haft väldigt ömma bröst, svullen och lite värk i nedre delen av magen till och från, ska ju vara livmodern som förbereder sig för att växa

Lite illamående med men inte jättemycket så hoppas verkligen att det inte blir värre!
har inskrivningssamtal nästa vecka hos BM får vi se hur planeringen framåt blir!
isa94 skrev 2026-04-01 20:52:08 följande:
Så roligt att hittat denna grupp, var med i BIM april tråden och plussade igår. BIM imorgon torsdag men när tempen inte hade sjunkit igår tog jag ett test som va positivt. har BF 11 december enligt mensen, men 9.e enligt NC, men går på 11.e nu.
Har en son född -19 och en dotter född -21, båda dom plussade jag med på första försöket, nu tog de 8 försök innan detta plus kom.
Jag har också molvärk och känns som mensen är på g hela tiden, hoppas på att kunna slappna av mer när BIM passerat.
Jag har bokat in en tidigt UL den 29 april då ska jag vara i 7+4 enligt bf 11/12.
Utöver molvärk är jag extremt trött. Men mår ändå bra.

Stort grattis! Då har vi barn födda samma år så roligt att förhoppningsvis kunna följas åt denna graviditeten!
Palettisträd skrev 2026-04-01 21:02:54 följande:
Hej! Jag har BF 2/12 med första barnet och 32 år gammal.
Vi har planerat och jag har tagit ÄL-test. Började försöka på riktigt förra månaden och plussade även då, fick dock tidigt missfall i v.6 då som började med lite mensvärk och bruna flytningar. Kom dock igång med ägglossning direkt ungefär som om jag haft en sen mens.
Den här gången så fick jag också lite bruna flytningar efter jag plussat men det blev aldrig nån mer blödning eller mensvärk så jag håller tummarna.
Är så nojjig att det ska bli missfall igen och vill bara snabbspola tiden nu. Känner mig dock lite fjantig på samma gång då det här är andra månaden vi försöker bli gravid och jag blivit gravid båda gångerna, vilket ju är superlyxigt och bra tecken. Så tacksam men också orolig på samma gång!
Stort grattis! och helt förståeligt med oro speciellt med vad du gått igenom hittills. Håller tummarna att det går vägen denna gången för er!