• Indigoghost

Tycker äldre kvinnor 40 + att dirty talking är överskattat?

Vet inte om jag generaliserar nu? Men jag har som fått uppfattningen att majoriteten av äldre kvinnor 40 + i regel inte alls är så mycket för dirty talking.

• Svar på tråden Tycker äldre kvinnor 40 + att dirty talking är överskattat?
  • Indigoghost
    Anonym (Absolut) skrev 2026-04-01 06:46:58 följande:

Japp! Så är det. Kvinna 50. 

Eftersom du vill ha en motivering: 

Jag tycker att det känns tillgjort och fånigt när man är mitt i det hela. Jag vill fokusera på känslan och beröringen. 

Däremot, att skriva innan om vad man vill göra med den andre... mmmm....  

Jag förstår hur du menar! Om det känns fånigt under akten så blir det ju verkligen ingen "turn on" . Vi alla fungerar ju så olika. Tack för att du utvecklade detta lite
  • Indigoghost
    Anonym (Linda) skrev 2026-04-01 10:11:58 följande:

Dirty talking mitt under sex är värdelöst såvida det inte inte ingår i nån form av rollspel och då ska det verkligen vara rätt sorts ord I rätt ögonblick och i princip ingen klarar det....

Annars känns dirty talking mer som att citera porrfilm.. oerhört avtändande..

Håll käften och knulla liksom... 

Med rätt ord? Menar du att det då liksom kommer naturligt från båda parterna?
  • Indigoghost
    Anonym (Maria) skrev 2026-04-01 11:21:06 följande:

Överskattat är fel ord. Beroende på vad som sägs så kan det vara antingen skrattretande eller rent obehagligt. 

Fast finns det ingenting mitt emellan skrattretande och obehagligt?  Där något kommer naturligt och inte alls är tillgjort?  Kan ju vara att någon säger hur skönt du gör det för honom etc
  • Indigoghost

Detta

Dardi007skane skrev 2026-04-01 11:44:50 följande:
    Stämmer och håller med !
    Verkar som att ledningen gått rätt fort till den skaran som inte gillar dirty talking. 
  • Fjäril kär

För vems skull gör man dirty talking?  

Många män gör tankevurpa redan från början och tror att det som tänder dom ska tända partnern..

Men i själva verket blir det bara tjat och upprepning och mer som att man läser ur ett manus..  "jaha nu stönar han och då måste jag svara med ååå så skönt.."...  jamen för helvete...  nej.. bara nej..  

Jag kan inte ta sånt prat på allvar. Det blir tillgjord teater 

Jag vill ha fokus på äkta känslor.. att nån stönar spontant för stt man inte kan hålla sig - ja  såklart,  men i övrigt- nej 

Vill jag höra dirty talking tittar jag hellre på porrfilm .

• Anonym (Linda)
    Indigoghost skrev 2026-04-01 12:27:07 följande:
    Med rätt ord? Menar du att det då liksom kommer naturligt från båda parterna?
    Ja dirty talking fungerar enbart om båda är såna personligheter där det kommer naturligt av bara farten . Inte som ett citerat manus ur porrfilm. 
  • Indigoghost
    Anonym (Linda) skrev 2026-04-01 12:38:41 följande:
    Ja dirty talking fungerar enbart om båda är såna personligheter där det kommer naturligt av bara farten . Inte som ett citerat manus ur porrfilm. 
    That make sense! Jo de allra flesta gillar nog ändå bäst om det kommer naturligt. Men vid rollspel och lek är det nog en annan femma för.många. Men där går ju båda parterna in i att det ska vara påhitt. Så kanske inte så konstigt
  • Anonym (Lajla S)
    Indigoghost skrev 2026-04-01 12:29:27 följande:
    Fast finns det ingenting mitt emellan skrattretande och obehagligt?  Där något kommer naturligt och inte alls är tillgjort?  Kan ju vara att någon säger hur skönt du gör det för honom etc
    Ja just det. Tycker det kan va rätt så eggande ibland
  • Anonym (Mori)
    Indigoghost skrev 2026-04-01 12:13:23 följande:
    Tror nog de flesta här på familjeliv via våra kommemtarer lätt ser vem det är som är den verkliga fåntratten. Anar jag en liten bitterhet här?  Ta och se över så det inte är sprickor i fasaden 
    Ja, det är glasklart att du är en sådan ja. Med din fåniga tråd och ditt infantila kategoriserande av kvinnor i en viss åldersgrupp.
  • Indigoghost
    Anonym (Mori) skrev 2026-04-01 20:58:01 följande:
    Ja, det är glasklart att du är en sådan ja. Med din fåniga tråd och ditt infantila kategoriserande av kvinnor i en viss åldersgrupp.
    Jag förstår ärligen inte hur det ens är möjligt att du känner dig kränkt av min tråd här! Vad är det jag skrivit som får dig så upprörd?
  • Anonym (Mori)
    Indigoghost skrev 2026-04-01 23:48:29 följande:
    Jag förstår ärligen inte hur det ens är möjligt att du känner dig kränkt av min tråd här! Vad är det jag skrivit som får dig så upprörd?
    Skrev jag också tydligt i senaste svaret här ovan. Jisses, blind much. 
  • Indigoghost
    Anonym (Mori) skrev 2026-04-02 00:57:29 följande:
    En eloge ska du ha som kan erkänna det. 
  • Indigoghost
    Anonym (Mori) skrev 2026-04-02 00:57:29 följande:
  • Anonym (Mori)
    Indigoghost skrev 2026-04-02 01:33:26 följande:
    Jag har inte erkänt nånting. Syftade naturligtvis på fåntratten som är du.
  • Anonym
    Anonym (Linda) skrev 2026-04-01 10:11:58 följande:
    Tycker äldre kvinnor 40 + att dirty talking är överskattat?

Dirty talking mitt under sex är värdelöst såvida det inte inte ingår i nån form av rollspel och då ska det verkligen vara rätt sorts ord I rätt ögonblick och i princip ingen klarar det....

Annars känns dirty talking mer som att citera porrfilm.. oerhört avtändande..

Håll käften och knulla liksom... 

Men du klarar det och det är fel på "i pricip" alla andra?

..........

Personligen gillar jag inte dirty talk alls. Tycker bara att det känns vulgärt.
    Mjuka kärleksfulla ord och de små diskreta ljud som man delar i njutningen däremot är, kanske inte upphetsande, men fördjupar känslan av närheten i kärlek som vi delar.
  • Anonym (Johnny Rotten)

Jag älskar att prata snusk i sängen, fantisera tillsammans är bäst.

Min fru gillar det inte, tyvärr, hon tystar mig om jag börjar. Därför har jag anonymt fantasisex på nätet, rollspelar och onanerar. Tråkigt att inte få dela detta med min kvinna, men man får nöja sig med det man får. Hon gillar i alla fall att vi lyssnar på sexnoveller tillsammans under våra kärleksstunder.

Någon här i tråden klagar på män som sexpratar i sängen på eget initiativ och tror att hon gillar det. Oftast är det nog mannen som tar initiativ till förnyelse och experimenterande i sängen, så han testar olika saker. Om hon inte säger ifrån så fortsätter han. Så har det varit hos oss. Det har i alla fall gett några kinks som vi delar. 

• Indigoghost
    Anonym (Mori) skrev 2026-04-02 03:43:35 följande:
    Jag har inte erkänt nånting. Syftade naturligtvis på fåntratten som är du.
    "Karen" vi hör dig 🙂
  • Anonym (Mori)
    Indigoghost skrev 2026-04-02 11:14:37 följande:
    "Karen" vi hör dig 🙂
    Incel, vi läser dig (och fattar vad du är ute efter).
  • Anonym (Njae)

Dirty talk som liknar porrfilmssnack är direkt avtändande. Men jag gillar att kommunicera vid ?slow sex?, när man hör att rösten darrar av upphetsning, både ens egen och ens partner. 

Svar på tråden Tycker äldre kvinnor 40 + att dirty talking är överskattat?