• FruTe

Random kväljningar i förklimakteriet

Är i förklimakteriet och har typ senaste året börjat må illa i tid och otid. Det kommer väldigt plötsligt och jag får kväljningar. Ibland behöver jag kräkas och sen går det över. Är också superkänslig för lukter och saker som ser lite äckligt ut. Har aldrig varit särskilt känslig för sånt tidigare. 

Tror att jag har läst nånstans att man kan få såna problem i klimakteriet. 
    Nån som känner igen sig??

• Svar på tråden Random kväljningar i förklimakteriet
  • Anonym (Becca)

Det här med klimakteriet verkar vara en hel vetenskap och en rad symtom jag inte hade räknat med. 
    Jag har också känna mig illamående till och från under ca 2,5 år nu, vet inte om det har med det att göra alls, men det är ju fruktansvärt jobbigt. Jag har dock aldrig behövt kräkas pga det. 
    Har du sökt vård för dina symtom? Eller kollat med apoteket om det finns nåt receptfritt som kan lindra/hjälpa? Har själv tänkt söka men vet inte vad jag ska säga då mina symtom känns lite diffusa och sist jag frågade i samband med att jag hade cellförändringar blev jag inte tagen på allvar heller och det verkar vara vanligt... 

• Anonym (Kanske)

Kanske, jag har åtminstone fått magproblem som mest visar sig som ömhet och rapar och illamående. Jag är 40 så antar att det skulle kunna vara förklimakteriet. Ingen läkare har nämnt det som ett alternativ dock och nej, de verkar tycka att det är helt ointressant trots att det verkligen påverkar min livskvalitet.

Svar på tråden Random kväljningar i förklimakteriet