Min sambo vill inte ha barnet
Jag och min sambo har en son på 2,4 år. En efterlängtad pojke som inte blev gjort på första försöket.
I somras fick jag utomkvedshavandeskap och fick operera bort min ena äggledare. Graviditeten var inte planerad. Jag har haft tufft med det och tänkt att det är kört för mig att bli gravid igen. Jag är 32 år. Sambon har inte brytt sig. Jag vet att jag vill ha fler barn men mer att om det blir så blir det. Inget vi pratat särskilt mycket om, det har väl varit oaktuellt men sambon har uttryckt att han är nöjd med ett.
För en vecka sen fick jag reda på att jag är gravid!! Sambon var borta så jag fick vänta två dagar med att berätta. Jag var överlycklig, packade ner testet med bebiskläder i ett påskägg och trodde jag kom med goda nyheter. Han blev chockad men tog det bra. Allt är tidigt och ovisst och jag måste göra ultraljud för att se att graviditeten sitter där den ska.
Dagen efter berättar han att han har tänkt och kommit fram till att han vill inte ha barnet. Han vill att jag för abort. Han tycker inte att det är läge. Jag förstår inte. Ekonomi, boende, tredje världskrig och allt vad han sagt. Vi bor bra. Ekonomin funkar. Jag bröt ihop totalt.
Vi pratade inte mer om det på flera dagar. Idag frågade jag ifall han kunde tänka sig att följa med på det tidiga ultraljudet. Varför så undrade han, vi ska ju ändå inte behålla barnet. Jag sa att jag vill det. Nu är vi i en otroligt jobbigt situation. Jag frågar är det att du inte vill ha mer barn alls eller inte mer barn nu? NU. Jag vill inte chansa och tro att jag kan bli gravid igen. Det går emot hela mig att avbryta denna graviditet. Allt känns skit nu. "Så du riskerar att förstöras allt för att behålla barnet?" Han tycker att jag är egoistisk.
Jag vill inte att vi ska gå ifrån varandra. Jag mår jättedåligt. Vad ska jag göra.