• Anonym (golddigger)

Vill hitta en rik man

Jag har i alla mina år alltid fått rika män. Ända sedan jag var 14 år har jag parats ihop med sådana via min moster som var högt uppsatt. Dock så valde jag alltid de fattiga luffarna.med långt hår tyvärr. 

När jag var ung så blev det alltid så att de rika miljonärerna och miljardärerna drogs till mig och jag som inte hade behov av pengar på den tiden, bara lekte med dem och valde som sagt återigen fattiga män med problem. Likaså valde jag istället bort den bäste mannen med god ekonomi att skaffa barn med, utan valde en knarkande fattiglapp. Detta har mitt barn fått lida av hela sitt liv och nu även mitt barnbarn.

När jag blev 40 så hade jag dock 7-8 år där jag bara umgicks med rika män som bjöd mig över hela världen och jag levde la dolce vita. De ville gifta sig med mig och allt, men som vanligt blev det aldrig seriöst med en sådan man.

Då valde jag istället min nuvarande man. Återigen en lagom man som har kämpat för varende krona och därför håller hårt i pengarna. 

Nu är jag 57 år gammal och ser fortfarande bra ut, men åldern börjar ta ut sin rätt. Jag bor med en snål man och jag vissnar lite för varje dag. Livet kunde blivit så annorlunda om jag valt rätt i mitt liv. Nu måste jag jobba och slita och är helt sönderstressad som person. Har ångest varje dag varför jag för 3 år sedan inte valde en rik man som gav mig allt, men gick tillbaka till min nuvarande. hur hittar jag en rik man nu?
  • Svar på tråden Vill hitta en rik man
  • Anonym (golddigger)

Nu är jag ingen feminist som ni förstår. Har inga problem med att bli försörjd av någon. Har ingen chans att plugga vidare nu eller att få ett välbetalt jobb eller att köpa en dyr bostad. Tiden är förbi

• Anonym (Theo)

I denna tråden är det lätt att tro att om man väljer en rik man så måste han automatiskt vara dålig på allt annat. Det är naturligtvis fel ,TS bekräftar ju indirekt att bara för att man är fattig så man inte bra på annat när hon skriver att hon valde en fattig OCH frånvarande pappa till sina barn.
    Unga kvinnor borde lära sig av TS dyra misstag och satsa på en välbärgad man för att slippa trassel senare i livet såsom att jobba efter 50 år.

• Anonym (Hon)
    Anonym (Theo) skrev 2026-04-02 14:32:49 följande:

I denna tråden är det lätt att tro att om man väljer en rik man så måste han automatiskt vara dålig på allt annat. Det är naturligtvis fel ,TS bekräftar ju indirekt att bara för att man är fattig så man inte bra på annat när hon skriver att hon valde en fattig OCH frånvarande pappa till sina barn.
    Unga kvinnor borde lära sig av TS dyra misstag och satsa på en välbärgad man för att slippa trassel senare i livet såsom att jobba efter 50 år.

Och för en 45-årig kvinna som mig är det för sent att hitta någon med god ekonomi? Som kan bjuda på nån resa, se till så att vi bor bra o.s.v.
  • Batikhäxa
    Anonym (Theo) skrev 2026-04-02 14:32:49 följande:

Absolut inte. Men så som ts beskriver så framhäver hon enbart det materiella och kallar sig dessutom golddigger. Problemet är inte att söka någon med pengar, problemet är väl att inte söka en vettig partner och se till helheten. Och fundera över vad man själv erbjuder. Vad vill rika män med substans ha? Förmodligen inte bara någon som är snygg och värdesätter deras pengar, och inte bidrar med något förutom utseende och yta. 
  • Anonym (P)
    Anonym (golddigger) skrev 2026-04-02 12:50:15 följande:

För att jag inte vill jobba tills jag är 67 år och sen vara så gammal så man inte orkar något. Tycker ni det känns roligt att jobba så länge?

Jag har inga problem att jobba tills jag är 67 men det är ointressant. Du svarade inte på varför en rik man skulle välj dig.
  • Anonym (F)
    Anonym (golddigger) skrev 2026-04-02 14:31:29 följande:

Nu är jag ingen feminist som ni förstår. Har inga problem med att bli försörjd av någon. Har ingen chans att plugga vidare nu eller att få ett välbetalt jobb eller att köpa en dyr bostad. Tiden är förbi

Ja, tiden är förbi.

Men hur bra koll har du på pensionssystemet? Vad menar du med att du måste jobba till du är 67 är? Är du född 1969 säger prognosen att du kan du ta ut allmän pension när du är 64 år och är du född 1970 kan du ta ut den när du är 65 år. Garantipension och bostadstillägg är knutna till riktåldern, i bägge fallen är den enligt prognos 68 år. Har du varit inne på Minpension och gjort prognoser?
    Har du några andra tillgångar att bland in i mixen?

Satsar du på att hitta en rik man behöver du röra dig där det finns rika män. Exklusivare barer eller en högprofilerad golfklubb kanske? Nu finns det bara  typ  4 golfklubbar i Sverige som har exklusiv profil och utmaningen är att männen är där för att spela golf, du behöver spela själv för att komma i kontakt. Klubbar för exklusiva bilar kanske? Sturebadet i Sthlm?
  • Anonym (Theo)
    Anonym (Hon) skrev 2026-04-02 14:37:10 följande:
    Och för en 45-årig kvinna som mig är det för sent att hitta någon med god ekonomi? Som kan bjuda på nån resa, se till så att vi bor bra o.s.v.
    Det är absolut lättare att hitta en rik man när en kvinna är i 25-30 års åldern. 
  • Anonym (Abc)

Kan vi komma överens om vad en rik man är?
    Är det en kille med lön lite över medel eller pratar vi en månadslön på 100k plus?

• Anonym (Agneta)

Är du säker på att din man är snål? 

Är det inte så att han kanske är ekonomisk och håller i pengarna för att du har en osund inställning till pengar?  

• Anonym (Theo)
    Anonym (golddigger) skrev 2026-04-02 14:31:29 följande:

Om man inte är feminist så har man en stor fördel gentemot andra kvinnor när det gäller män. 

En annan fördel du har är att du är ärlig och skriver att du att är en golddigger. 
    Att vara konservativ och ärlig är attraktiva egenskaper som män letar efter. 
  • Goneril
    Anonym (golddigger) skrev 2026-04-02 12:50:15 följande:

För att jag inte vill jobba tills jag är 67 år och sen vara så gammal så man inte orkar något. Tycker ni det känns roligt att jobba så länge?

Självklart tycker vi det, särskilt om vi har , eller har haft, stimulerande och utvecklande yrken. Ja, och vet du vad, vissa av oss har haft förmånen att resa i tjänsten!                                                                                                            TS skriver att den "högt uppsatta" mostern "parade ihop" henne med män från det att hon var 14 år gammal vilket är straffbart;.jag utgår ifrån att "hop-parningen" inte var av oskyldig natur.."Högt uppsatt", inom vilken yrkeskategori, eskortverksamhet? Mostern skulle i stället ha uppmuntrat TS att studera för att så småningom kunna få ett välbetalt yrke och därmed kunna bekosta sina resor själv! Mostern skulle ha inpräntat vikten av att vara självständig och inte beroende av män.                                                                                                                                                                         Nu är det ju så lyckosamt att TS har en man som verkar ordentlig, håll fast vid honom! TS kan drömma om resor till exotiska platser när hon går till jobbet och hon kan  förgylla tillvaron med en språkkurs eller anmäla sig till en bokklubb. TS har ett jobb i alla fall, alla har inte det. TS fick snedvridna värderingar som ung, mostern bär stor skuld.
  • Anonym (M.)

Det kan du nog glömma i din ålder. Män i rätt ålder för dig har barn och ofta också barnbarn. De kommer att värna om arvet till dessa först - samt lite tillskott även nu till utlandsstudier, ägarlägenheter, körkort och sådant. De kommer inte att vilja lägga sina pengar på en kvinna i din ålder.

Det är inte vanligt med hemmafruar i dag, och vill man bli det så måste man vara tidigt ute med en rik eller lovande man, så att man blir den som föder hans barn - och ingen annan. Då har man ju rättigheter livet ut (som överklassen ser det) för att man är modern till den nye arvingen till godset eler företaget en dag. Dessa män brukar även vara generösa efter en skilsmässa - arvingens mor ska inte sakna något.

Men som sagt: för sent för dig, TS, du har varken ungdom, skönhet eller fruktsamhet att erbjuda längre. Det bästa du kan hoppas på nu, om du lämnar din nuvarande karl, är ett särboförhållande med en högst vanlig man i din egen ålder eller äldre, och där ni betalar var och en för sig när ni reser o.s.v..

• Goneril
    Anonym (M.) skrev 2026-04-03 03:55:33 följande:

Det kan du nog glömma i din ålder. Män i rätt ålder för dig har barn och ofta också barnbarn. De kommer att värna om arvet till dessa först - samt lite tillskott även nu till utlandsstudier, ägarlägenheter, körkort och sådant. De kommer inte att vilja lägga sina pengar på en kvinna i din ålder.

Det är inte vanligt med hemmafruar i dag, och vill man bli det så måste man vara tidigt ute med en rik eller lovande man, så att man blir den som föder hans barn - och ingen annan. Då har man ju rättigheter livet ut (som överklassen ser det) för att man är modern till den nye arvingen till godset eler företaget en dag. Dessa män brukar även vara generösa efter en skilsmässa - arvingens mor ska inte sakna något.

Men som sagt: för sent för dig, TS, du har varken ungdom, skönhet eller fruktsamhet att erbjuda längre. Det bästa du kan hoppas på nu, om du lämnar din nuvarande karl, är ett särboförhållande med en högst vanlig man i din egen ålder eller äldre, och där ni betalar var och en för sig när ni reser o.s.v..

Så krasst är det, nöj dig med din man och var glad att han är ekonomisk, "snål" betecknar du det som, men det är det som garanterar att ni inte hamnar på bar backe. Några större chanser på äktenskapsmarknaden har du inte, särskilt inte bland förmögna män, änklingar blir det väl närmast. Framgångsrika företagare väljer gärna 39 år yngre, vackra kvinnor så där är du körd. Dessa kvinnor har ofta akademiska examina och kan föra sig i det övre skiktet förutom att vara vackra.                                                                                                                              För att få lite guldkant på tillvaron kan du läsa någon kurs inom ditt yrke, avancera och få bättre lön. Då behöver du inte vara beroende av en man och stå med mössan i hand. En fasansfull tillvaro, att inte kunna försörja sig själv utan vara beroende av någon annans välvilja! Då har vi hamnat på 1800-talet igen.                                                                                         
  • Anonym (Theo)
    Anonym (M.) skrev 2026-04-03 03:55:33 följande:

Ligger väldigt mycket I detta.

Och såklart visste TS moster att bästa sättet att få en rik man att vara mer bunden vid sin kvinna är att föda Hans barn. Mostern har varit ett föredöme.När TS väl hade snärjt en rik man och fört hans säd vidare kunde hon ju ändå utbildat sig och blivit självförsörjande som en plan B.

• Anonym (M)

Tror det blir svårt för dig TS. En rik man i din ålder väljer en yngre kvinna om han blir ledig. Möjligtvis att en rik man i 80 års åldern skulle kunna tänka sig en kvinna i din ålder. En rik man kan oftast få en yngre kvinna och väljer då det såklart. 

• Anonym (Agneta)

Fick du överhuvudtaget lära dig vettiga värderingar och hur man söker bra egenskaper?  

Du har blivit presenterad för två dysfunktionella ytterligheter varav du valde att skaffa barn med den ena.. ja innan nån protesterar- att bli groomad som 14-åring med delulu åsikter om hur en rik man ska vara är dysfunktionellt... 

Du har haft hela livet på dig att lära om och göra rätt. Varför har du inte gjort det?   

• Anonym (Anonym)

Tja TS.

Jag själv har planer på att köpa en penthouse i 80 miljoner kronor klassen i framtiden och tänkte att om jag är med en tjej så ska hon inte jobba, hon ska bo i min penthouse och så ska hon ta hand om hemmet. 

Jag skulle dock inte vara tillsammans med en 57 åring, skulle vilja ha en 20 åring. Kanske en 30 åring.

• Anonym (Agneta)

Å andra sidan...rika män kastrar inte automatiskt omkring sig pengar hit och dit. Att gifta sig rikt medför förpliktelser för dig att uppfylla. 

En rik man i din egen ålder har redan testamente klart och har det mesta av sin förmögenhet bunden på olika sätt .

Du lär inte BLI rik även om du lever ett privilegierat liv . Stor skillnad. 
    Du lär såklart bli bortskämd på olika sätt men det kommer aldrig vara dina pengar att göra vad du vill med. 

Även rika män har sinne för ekonomiskt tänkande och slösar inte i onödan och kommer ställa krav på dig. 
    Dina utgifter kommer fortfarande vara ditt eget ansvar. Och eftersom du är i högre ålder har han noll skyldighet att betala för vuxna barn och dina barnbarn.  Han kanske vill ja. Men du kan inte kräva eller ta för givet.  

En man med vettet i behåll kommer se dig som den vuxna kvinna du är och inte som en naiv 14-åring 

Svar på tråden Vill hitta en rik man