Stanna eller gå?
Separerade för ett par år sedan efter nästan 20 år, och träffade efter lite dejtande en kvinna som jag bara totalt föll för... helt handlöst, och kär som om jag vore tånåring. Men efter några månader gick vi åt skiljda håll, hon var ganska nyseparerad med en hel del stök o saker som behövdes reda ut. Tog tid att komma över det där, och saknar henne fortfarande ibland.
Efter ett tag träffade jag en annan hel underbar kvinna, vi är totalt kompatibla på alla sätt och hon är nog helt perfekt för mig. Men samma känslor som med förra kvinnan vill inte komma, jag har verkligen velat att det ska komma med tiden men inser nu efter snart ett år att det inte gör det. Tycker väldigt mycket om henne, attraktion finns och både längtan och saknad. Men det där i magen, fjärilarna, det jag skulle kalla kärlek, finns inte.
Vad ska jag göra? Fortsätta den relationen och hoppas att det kärleken kommer, att det växer fram som en del säger att det kan göra? Eller låta henne gå vidare och hitta någon som älskar henne mer än jag?
Jag är så rådvill, och vet nog egentligen vad jag borde göra.
Men vad tycker ni?