• Anonym (Vilsen)

Bästa kompis med min sambo

Jag och min sambo sedan 4 år har det roligt tillsammans och vi kan diskutera allt. Hon är verkligen en toppentjej. Men det senaste året har vi haft sex max 1 gång i månaden. Och när vi har sex känns det mest som något vi måste göra bara för att bevisa för oss själva att vi är ett kärlekspar. Vi säger båda till varandra att vi älskar varandra men ibland känner jag nästan att jag ljuger. De första åren tillsammans hade vi massor av sex och vi hittade tid till det. Numera är vi båda upptagna med annat och vi prioriterar inte sex. Hur kan vi båda få upp lusten igen och bli ett kärlekspar på riktigt igen?

• Svar på tråden Bästa kompis med min sambo
  • Anonym (Mimmi)

Börja dejta igen!

Boka bord på en restaurang och ät gott, gå hand i hand hem och tänd några ljus... och tänk er tillbaka till den tiden i början.

Det kan faktiskt funka och få igång en nytändning.

Gör det redan idag!

• Anonym (Håkan)

Frågan är om det finns rätt känslor kvar? 

Ni verkar spela charader inför varandra - kanske är det dags att sluta ljuga och vara ärliga? 

Man kan vara bästa vänner och älska varandra till döds men att man inte längre ska vara ihop för det finns inget kvar att bygga relation på. 

• Fjäril kär

Det första ni måste göra är att kommunicera,  prata med varandra om vad ni vill och hur ni vill ha det. 

Att bara dra sig undan allt mer på varsitt håll  istället för att säga vad som är fel är inte en bra strategi. 

Prata med varandra,  varför har sexet glesat ut, varför umgås ni inte längre med varandra.  Fråga vad som är fel, vad kan ändras och finns det ens känslor kvar? 

Svar på tråden Bästa kompis med min sambo