Skulle du stå ut med sånt här?
Det kanske är mig det är fel på och jag är för kritisk men jag orkar inte hålla på att kolla att allt han gör blir rätt längre. Kan man inte kräva mer av en vuxen man? En 10-åring skulle ju göra saker bättre än denna man.
Han ska ta ut papper ur ett kuvert. Jag säger att det måste vara fler papper han missade att ta ut. Får ett nekande svar och han säger att han minsann tagit ut alla papper och jag tar kuveret och gissa vad? Fler papper ligger kvar!
Han måste plåstra om ett sår med stygn jag inte når själv. Jag tar för givet att en vuxen man vet hur man gör och ger han förbandet på 5x5 cm och tejpen. Han lägger förbandet mitt på såret och en tejpbit rakt över såret och förbandet. Förbandet viker sig ju såklart runt tejpen då och gör inte så mycket nytta. Jag undrar vad han håller på med och får massa konstiga försvar till svar. Han försöker igen och lägger två tejpbitar, en uppe och en nere men inte så att tejpen täcker huden och förbandet på tre ställen uppe och nere utan bara på sidorna och förbandet är då öppet på långsidorna. Svårt att förklara, hoppas att ni fattar. Får säga till igen och då är han arg! Men vet inte minsta småbarn att man lägger tejpen så att långsida och kortsida hamnar på huden och förbandet?
Han ska flytta handdukar från tvättmaskin till torktumlare. När torktumlaren är klar ser jag att en handduk ligger i en våt hög på golvet för han har inte sett att han tappade den trots att han nästan måste ha trampat på den.
Jag kan köpa att alla gör misstag men det här var under en timme och så här är det så gott som alltid. Han ska fixa något men jag måste kolla att det blir rätt och gjort. Är jag omöjlig att ha att göra med eller borde han skärpa till sig? Han blir arg på mig när jag måste rätta honom 17 gånger om dagen men vad ska jagannars göra???