• Anonym (Göteborgaren1997)

Inte inbjuden…

Hej! Jag och min kille har varit tillsammans i ungefär 2 år. Han är 25 år och jag lite yngre. Vi bor i en studentstad.  Min kille och hans kompis skulle ses hemma hos kompisen och spela dataspel och ha ?grabbhäng? Kompisens flickvän var också där, hon var tydligen hemma, och skulle inte jobba/ plugga på annan plats. Det visste inte min kille. Hon var hela tiden i lägenheten medan de spelade. När de var klara, kollade de på tv och drack öl alla tre. Lite senare under kvällen skickade de bilder i en gemensam gruppchatt vi har, där de tog selfies/bilder med varandra och skrattade. Min kille var hos dem ungefär i 12 timmar. 

Han hörde inte av sig till mig alls? även om han inte visste att sin kompis flickvän skulle vara där, hade han ju haft tid på sig att höra av sig till mig. Jag brukar också umgås med detta par, och vi har varit utomlands med varandra. Jag blev lite sårad och ledsen över att jag inte blev inbjuden eller att han/de hörde av sig till mig spontant och frågade om jag ville svänga förbi. Tycker det känns konstigt om man umgås två par, och så är det en person i ett av paren som inte är med. 

Vad tycker ni om detta? Överreagerar jag eller är det lite taskigt? 

• Svar på tråden Inte inbjuden…
  • Anonym (P)

Hon kanske inte kände för att hänga med dig. 

Och det är ju inte din killes sak att bjuda in dig. Och han hörde ju av sig, med bilder. 

Så ja, du överreagerade. Han/de trodde väl att du gjorde något annat. 

• Anonym (b)

De spelade väl större delen och sedan råkade tjejen hänga på för att hon bor där dvs inte planerat? Du överreagerar även om jag kan förstå att det från utsidan såg ut att vara något som du missade men grabbarna hängde primärt med varandra vilket är en annan balans 

Svar på tråden Inte inbjuden…