Ensam på jobbet
Började ett nytt jobb rätt nyligen och har känt mig otroligt ensam. Har andra arbetsuppgifter än andra på jobbet så av den anledningen är det förståeligt att inte komma in i arbetsgruppen snabbt. Men raster har blivit ångestladdade då jag inte har nån som jag kan sitta med. Vissa dagar kan jag nästan få panik för att gå och äta lunch.
Känns otroligt jobbigt att känna sig såhär ensam på jobbet. Har försökt i början prata och tagit kontakt med andra, men är själv rätt blyg och introvert så när jag inte känner mig välkommen av andra så blir det svårare för mig att ta initiativ.
Det finns grupperingar, en grupp tjejer speciellt som jag upplever som mean girls och det går bara inte att få kontakt. Vi var tre som skulle gå och byta om och hela vägen till omklädningsrummet så gick de före mig och pratade inte med mig fast vi gick tillsammans.
Hur vanligt är det att känna sig ensam på jobbet och inte känna sig en del av gruppen?
Förstår att det kan ta lång tid, men har glömt hur tufft det kan vara att starta om på ett nytt jobb