Är jag småaktig?
Jag lever med en man som till en början var ganska hjälpsam och kunde hålla ordning rätt okej. Men allt mer tiden har gått så blir han bara en värre och värre "gris".
Jag tycker om att ha ordning o reda, men orken räcker inte alltid till och när det till slut är mestadels bara jag som går och plockar o städar osv så tappar jag lusten o orken helt till slut, o så blir det rörigt, stökigt o skitigt. Jag tycker man ska torka golvet efter dammsugning så det blir rent, men han tycker det endast behövs sopas. Att torka bordet efter man spelat o smulat ner görs inte heller och han kan sätta sig och äta igen utan att torka upp det han skitat ner tidigare och det stör mig sjukt. Jag vill ha det rent där jag ska äta.
I stort sett så skiter han i allt. Suck o stön hela tiden om man ber om hjälp. Tvättar inte helst sina egna kläder. Göra rent i toa efter besök vad f*n är det!?!?
Jag vantrivs så otroligt, så jag har börjat fundera på om det inte vore bättre om vi flyttade isär.
Är jag lite småaktig här?
Det kanske är så att det är jag som förtjänar att bo ensam om jag är så gnällig!?!