• Anonym (Nybörjare)

Tjejen vill bara hänga med sin killkompis

Vi är båda lite över 20 och hon har en killkompis, som är hennes ex.

De va tillsammans för jättelånge sedan när de gick i samma klass och de va bara ihop jättekort. Nu har den här killen tjej som han är förlovad med. 

Nu till grejen att min flickvän verkar mer intresserad av att hänga med dom än med mig? Så fort vi hänger med dom skrattar dom och skojar med varandra. 

Skulle han och hans tjej hörs av sig en lördag så tycker hon alltid att det är en jättebra idé att hänga med dom. Förra helgen blev vi erbjudna att sova över 
    men då sade jag nej. Det är inte min närmsta kompis direkt och även om jag kan umgås med honom är han liksom inte mitt förstahandsval att hänga med om man säger så. Jag umgås med honom och hans tjej för att det är min flickväns kompisar. Tjejen blev jättesur för jag sa nej. 

gjorde jag fel?

• Svar på tråden Tjejen vill bara hänga med sin killkompis
  • Freshandclean
    Anonym (Nybörjare) skrev 2026-04-05 15:44:59 följande:
    Tjejen vill bara hänga med sin killkompis

Vi är båda lite över 20 och hon har en killkompis, som är hennes ex.

De va tillsammans för jättelånge sedan när de gick i samma klass och de va bara ihop jättekort. Nu har den här killen tjej som han är förlovad med. 

Nu till grejen att min flickvän verkar mer intresserad av att hänga med dom än med mig? Så fort vi hänger med dom skrattar dom och skojar med varandra. 

Skulle han och hans tjej hörs av sig en lördag så tycker hon alltid att det är en jättebra idé att hänga med dom. Förra helgen blev vi erbjudna att sova över 
    men då sade jag nej. Det är inte min närmsta kompis direkt och även om jag kan umgås med honom är han liksom inte mitt förstahandsval att hänga med om man säger så. Jag umgås med honom och hans tjej för att det är min flickväns kompisar. Tjejen blev jättesur för jag sa nej. 

gjorde jag fel?

Jag blir mer bekymrad över att det låter nästan som att hon förväntar sig att kunna styra och ställa med dig och inte har så mycket förståelse för dig. Är det lite så?
  • Anonym (Erfaren_man)

Unge man, väx upp! Våga stå upp för dig själv!

Din flickvän ska givetvis inte fortsätta umgås med sin förra pojkvän. Det är väldigt respektlöst mot dig. Varför vågar du inte säga ifrån? 

• Tecum

Om ni träffats nyligen borde ni vara jättekära och i första hand vilja vara med varann. Är hon mer intresserad av att hänga med andra är det tveksamt om hon har rätt känslor för dig.

Att ha en killkompis är väl okej och han är ju knappt ett ex om de bara var ihop några veckor. Men det får aldrig gå ut över partnern och om det känns obekvämt för dig ska hon ta hänsyn till det.

• MonicaE

Din tjej bör respektera att du inte har lust att umgås med hennes ex och även om du inte vill att hon heller gör det. Du sätter själv din gräns och hon väljer hur hon förhåller sig till den. Har hon någon känsla för respekt så avstår hon från kontakt med sitt ex. Jag tycker din gräns är helt rimlig. Vänd på steken. Hon skulle förmodligen inte gilla att umgås med en tjej som du varit tillsammans med och som du hade uppenbart trevligt med, skrattade osv, även om det fanns en ny kille med i leken. Sätt ner foten och var bestämd på den här punkten. Du är inte överkänslig, du visar att du har värdighet.

Svar på tråden Tjejen vill bara hänga med sin killkompis