Pojkvän retar mig kring ocd svamp rädsla vill göra slut
För att vara ärlig så vet jag att det redan är lite orimligt på vissa sätt, så jag vill inte bli ?roastad? för det, men jag vill ändå veta om det är en total överreaktion.
Jag bor med min pojkvän som säger att han är allergisk mot fisk, vilket aldrig har bevisats. Ibland säger han att han är allergisk mot persilja eller vad som helst (men äter det senare som en ingrediens i till exempel buljong). Jag respekterar det genom att inte laga mat med saker han säger att han inte gillar.
Hur som helst, han vet att jag har OCD och en stor rädsla för svamp. När jag säger rädsla menar jag att jag måste rensa hela kylskåpet och nästan börja gråta om det har funnits svamp där. Jag har lagat mycket mat till honom och han har upprepade gånger bett om svamp även fast jag sagt snälla, inte, jag sa till och med att han kunde laga sin egen, även fast jag hatar det så mycket att det kan ge mig veckor av ångest.
Han bor gratis hos mig, om det spelar någon roll, men jag känner att det är relevant eftersom det är mitt utrymme också.
Hur som helst, jag åkte till påsk till min mamma och han skickar en bild på en svamp på min tallrik bara en enda, han äter den inte men låter den bara ligga där. Jag vet hur dåligt min ångest kommer bli när jag kommer tillbaka och jag förbereder mig på det. Jag tror verkligen inte att han köpte svampen bara för att prova det; det känns som att han ville ha en reaktion.
Den här mannen har redan varit ganska elak mot mig trots att jag är snäll mot honom (andra exempel tar jag inte upp här, men låt oss säga mental misshandel), så jag baserar det inte bara på svampen, men jag känner mig nära att göra slut. Överreagerar jag? Snälla, kan någon få mig ner på jorden.