Hjälp mig tänka kring gemensam bostad?
Hej!Jag är särbo, vi har varit tillsammans i ca 1.5 år. Vi kommer leta gemensam bostad lite längre fram, kanske om 1.5 år. Vi är inne på att köpa ett gemensamt hus, jag är flexibel på bostadsort, han är mer att han inte vill ha för långt till sitt jobb. Jag menar att det är inte ens säkert att han kommer jobba kvar på sitt nuvarande jobb framöver. Vi är dessutom inte purunga heller, runt 50. Jag tänker att köper vi något lite utanför de "hippa/dyra" ställena blir det billigare och vi får mer för pengarna. Jag har en dröm om att bo lite avsides, ha höns och odla i växthus och pallkragar. Jag tänker att om vi köper ett hus lite utanför kan vi ha extra rum så att våra barn kan komma och sova över när de känner för det (de har inte flyttat hemifrån än men är nog bara en tidsfråga). Han har en dyr veteranbil och vill ha ett stort garage till den. En pool eller spa är något vi båda skulle vilja investera i. Han är också inne på att kunna odla hemma.
Hur hade ni tänkt gällande gemensam bostad som förhoppningsvis blir er sista? Jag skulle behöva lite input.