• Verruckt

Kronisk sjukdom och relation

Har blandade känslor för detta med om man ens ska försöka leta efter någon att dela livet med.
    Fick reda på för ett tag sedan att jag har fått en kronisk sjukdom, inget dödligt eller smittsamt men livsförändrande. Har nu börjat vänja mig och hittat strategier i vardagen för att hantera detta så bra som möjligt. Fixar allt i livet själv så är inga problem på det sättet.

Är en kvinna på 40 år och har barn varannan vecka. Min hjärna pendlar fram och tillbaka över om jag bara ska ge upp relationer och vänja mig vid tanken på att vara ensam livet ut eller om jag ska försöka. 

Ska jag ge upp eller tror ni det finns någon som skulle orka med en? 

• Svar på tråden Kronisk sjukdom och relation
  • AlterEgon
    Verruckt skrev 2026-04-06 15:04:34 följande:
    Kronisk sjukdom och relation

Har blandade känslor för detta med om man ens ska försöka leta efter någon att dela livet med.
    Fick reda på för ett tag sedan att jag har fått en kronisk sjukdom, inget dödligt eller smittsamt men livsförändrande. Har nu börjat vänja mig och hittat strategier i vardagen för att hantera detta så bra som möjligt. Fixar allt i livet själv så är inga problem på det sättet.

Är en kvinna på 40 år och har barn varannan vecka. Min hjärna pendlar fram och tillbaka över om jag bara ska ge upp relationer och vänja mig vid tanken på att vara ensam livet ut eller om jag ska försöka. 

Ska jag ge upp eller tror ni det finns någon som skulle orka med en? 

Hej, tycker att du naturligtvis ska söka det du vill ha, sjukdom definierar inte vem du är.

Jag, man, kulle inte låta det styra i ett förhållande, för min del.

Jaga på bara!
  • Verruckt
    AlterEgon skrev 2026-04-06 15:15:07 följande:
    Hej, tycker att du naturligtvis ska söka det du vill ha, sjukdom definierar inte vem du är.

Jag, man, kulle inte låta det styra i ett förhållande, för min del.

Jaga på bara!
    Så du skulle inte backa om du fick reda på det direkt? 
    Jag är lite kluven om man ska säga det direkt eller om man ska säga det efter att man pratat/skrivit i några timmar?
  • Anonym (Mira)

Jag backade inte när han direkt berättade om sin sjukdom, den definierar inte honom alls. Dejta på.

• Verruckt
    Anonym (Mira) skrev 2026-04-06 17:10:57 följande:

Jag backade inte när han direkt berättade om sin sjukdom, den definierar inte honom alls. Dejta på.

Vad fint att höra, verkligen. Får man fråga om mannen berättade direkt eller om du lärde känna honom innan han berättade?
Svar på tråden Kronisk sjukdom och relation