Anonym (M.) skrev 2026-04-08 05:21:47 följande:
Man ska aldrig berätta något negativt om sig själv, om det inte är absolut nödvändigt för att det kan påverka den andra negativt i framtiden. Ett exempel på en sådan sak som man måste berätta om man vill ta en relation till något seriösare, är om man är steril t.ex.. För det påverkar ju partnern oerhört negativt, om han eller hon blir barnlös men inte vet varför, eller om han eller hon måste välja mellan en själv och egna barn när han/hon redan känner starkt för en.
Sådana saker som att man har suttit i fängelse eller har stora skulder tycker jag också att man ska berätta. För fängelsevistelsen blir en chock om partnern får reda på det senare, och stora skulder kommer ju att påverka hans/hennes liv också, om det t.ex. visar sig att man inte kan köpa en bostad. Eller ännu värre om kronofogden kommer och tar partnerns grejor också, plötsligt och oväntat.
Men sina TANKAR behöver man ju inte redogöra för! Så dumt! ALLA människor har eller har haft tankar, som de inte berättar för någon om.
Sedan vill jag också säga, att det är viktigt att vara på sin vakt mot invandrarmän (om du med det menar sådana med en väsensskild religion och kvinnosyn), för det är lätt att råka illa ut annars. Det är inget fel eller konstigt att vara rädd om sig, det är inget du behöver skämmas för. Många män från hederskulturer utnyttjar bara svenska kvinnor för sex, samtidigt som de hela tiden är trolovade med en beslöjad jungfru i hemlandet, som inte får lov att så mycket som prata med en man eller se honom i ögonen (förutom nära biologiska släktingar såklart). Men om den här mannen har varit fortsatt intresserad av dig så här länge utan att få sex, så är hans intresse troligen äkta.
Han är inte från något MENA-land som jag antar du tänker på nu, utan Europa, men båda kategorier är ju invandrarmän?
Anonym (,,,) skrev 2026-04-08 00:54:20 följande:
Du har aldrig träffat honom irl. Hur vet du att han existerar öht?
Det vet jag inte antar jag, men han erbjuder ju att vi ska träffas? Han har pratat om det flera gånger genom åren (fast jag inte hakat på) det skulle han väl inte göra om han inte kunde visa sig på riktigt? Eller vad menar du? AI? Jag får väl se om han är riktig hmmm...
Anonym (?) skrev 2026-04-08 08:08:13 följande:
Att man inte har något sexuellt intresse för någon är inte ovanligt. Säg det till honom. Större möjlighet att du kan behålla en bra kontakt med honom senare.
Att nämna invandrare är som att öppna pandor ask då begreppet inte är enkelt. Gäller det engelsmän som flyttat hit, de som är födda och uppvuxna här men har föräldrar som invandrat, adoptetade, hur funkar det om du träffar någon charmig kille på din semesterresa? Kan du hantera den diskussionen med honom?
You lost me...om jag träffar en annan kille på en resa så ska jag diskutera det med den här killen jag ska träffa nu?
Anonym (Nej) skrev 2026-04-08 11:24:37 följande:
Eftersom du nu utvecklat känslor/intresse för honom så är du ju uppenbarligen inte i grunden ett rasistiskt äckel, utan bara lite allmänt begränsad i ditt sätt att förstå och tänka om andra människor. Detta är ju nåt som kan förändras (och som helt uppenbart har börjat förändras) snarare än en del av dina grundvärderingar. Av den anledningen tycker jag inte att du ska berätta nåt; det skulle bara såra honom, och troligtvis skulle han se på dig på ett helt annat sätt (och antagligen tappa intresset) efter det.
Allmänt vet jag inte, det är bara när det gäller sex/förhållande som jag inte har känt attraktion till någon från ett annat land eller som inte kan prata "ren svenska"