• Anonym (Kvinna 45)

Något för andedräkten?

Jag har nog ingen hemsk andedräkt men vill verkligen känna mig fräsch när jag tex går på dejt. Letar efter en typ minttablett som man inte blir bubblig i magen av? Känns som att alla är laxerande..? Blir ju pest eller kolera, andedräkt eller gaser 🙈

Jag sköter munhygienen, borstar tänder, använder SB12 men om man sen dricker vin eller ost så vill jag ha ett snabbt, bra knep 🙏

• Svar på tråden Något för andedräkten?
  • Anonym (Sara)

Halstablett? Eller det är kanske det du menar när du säger minttablett? 

• Mayjel

Färska myntablad. Lätt att ha framme i en liten skål. Neutraliserar smaken i munnen. Såvida du inte ätit typ vitlök eller nåt liknande starkt. 

• Anonym (Kvinna 45)
    Anonym (Sara) skrev 2026-04-07 22:24:16 följande:

Halstablett? Eller det är kanske det du menar när du säger minttablett? 

Skulle gärna ta emot ett konkret exempel på hals/minttablett som inte gör magen orolig.
  • Anonym (Sara)
    Anonym (Kvinna 45) skrev 2026-04-08 11:33:30 följande:
    Skulle gärna ta emot ett konkret exempel på hals/minttablett som inte gör magen orolig.
    Ingen aning. Jag blir aldrig orolig i magen pga halstabletter. Annars finns ju typ munspray. 
  • Fjäril kär

Blir du verkligen orolig i magen av EN halstablett?  

Oftast är det Xylitol man reagerar på så hitta något utsn detta ämne är tipset. 

Annars finns ju typ munspray.  

• Anonym (Okryddad vodka/brännvin)

Någon vodka/brännvin i en fickplunta. Du tar dig en hutt, men sväljer inte ner direkt utan låtsas att der är tandskölj  20 sekunder först.

Måste vara okryddad, men behöver inte vara dyr eller jättestark . Brännvin special är bäst. Tillräckligt stark för att ta bort andra dofter men inte så stark att det blir svårt att gurgla. 

Svar på tråden Något för andedräkten?