Viktnedgångskompis sökes
Jag behöver gå ner i vikt och undrar om någon skulle vara intresserad av att vara min accountability buddy. Tanken är att vi uppdaterar varandra dagligen om hur det går, kanske delar mattips och stöttar varandra i de där stunderna när det är lätt att halka snett. Jag märker att det funkar mycket bättre för mig när jag inte gör det ensam, utan kan få berätta helt ointressant saker som att jag är godissugen men inte agerar på det, eller att jag tappade kontrollen och inte följde planen.
Drömmen hade varit en liten grupp där vi kan peppa och stötta varandra, men jag blir såklart glad för alla som är sugna!
Lite om mig och min resa:
Jag har tidigare fått barn via IVF och nu planerar vi ett syskonförsök. Under graviditeten gick jag upp en del i vikt, men har kämpat mig ner igen till viktgränsen. I höstas vägde jag 110 kg och nu är jag nere på 94 kg, så jag är precis under gränsen på 95.
Problemet är att motivationen har dippat lite nu. Mitt mål är att gå ner till 90 kg för att ha lite marginal, men den senaste månaden har det snarare gått åt fel håll.
Jag räknar kalorier ? är ganska strikt på vardagarna, men har varit mer flexibel på helgerna och uppskattat intaget. Det har funkat okej fram tills nu.
Om någon är intresserad av att köra någon form av gemensam grej hade det varit jättekul! Kanske en utmaning, som att skippa godis i 100 dagar, hålla sig strikt alla dagar utom en ?frikväll? i veckan, eller köra 10 minuters träning varje dag ? öppet för förslag!
Kan tänka mig att flytta till annat forum också om det blir smidigare, fb, whatsapp eller dyligt. Men tänker att jag i alla fall börja med att skicka ut en förfrågan här för att se om det finns några likasinnade?