• Anonym (Dofta gott är viktigt)

Söker en ny sommarparfym

Jag behöver inspiration till en ny sommarparfym som doftar fräscht i sommarvärmen. Vilka parfymer gillar du och får du komplimanger för?

Jag har använt Acqua di Gioia senaste året och tycker om den. 

Jag gillar Bright Crystal Absolu tills den vänder och luktar kohage. 

Alla förslag mottages med stor tacksamhet. 

Halvt ot men jag läste nånstans att folk inte ger komplimanger till andra fast dom tycker att deras parfym/cologne doftar gott. Tror du att det stämmer att man håller inne med det även om man tycker om någons doft? Själv säger jag något positivt om jag gillar någons doft i kanske hälften av fallen beroende på vem det är. 

• Svar på tråden Söker en ny sommarparfym
  • Anonym (m)

My way är en jag med på sommaren, tycker den är sexig samtidigt som den är somrig

• Anonym (m)

Och ja det är nog vanligt att folk inte kommenterar allt som de tycker är positivt 

• Meddelande borttaget
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (Dofta gott är viktigt)
    Anonym (m) skrev 2026-04-09 16:08:20 följande:

My way är en jag med på sommaren, tycker den är sexig samtidigt som den är somrig

Den ska jag testa. Generellt brukar jag gilla Armani. Min alla tiders favorit var Acqua di Gio som inte tillverkas längre. Gråter
    Anonym (m) skrev 2026-04-09 16:09:11 följande:

Och ja det är nog vanligt att folk inte kommenterar allt som de tycker är positivt 

Lite tråkigt att vi människor inte sprider lite glädje omkring oss för vem blir inte glad av att höra att hon eller han doftar gott eller någon annan komplimang?
Svar på tråden Söker en ny sommarparfym