Varför skaffade DU barn?
Om ni verkligen skulle rannsaka er själva, med handen på hjärtat, vad var er anledning att skaffa barn?
Om ni verkligen skulle rannsaka er själva, med handen på hjärtat, vad var er anledning att skaffa barn?
Jag ville bli mamma.
Egentligen från början av rent egoistiska skäl - dvs jag ville ha en avkomma som kunde ta hand om mig när jag blev äldre. Sedan fick jag en sådan moderskärlek till barnet att barnets väl och ve blev det viktigaste.
Jag ville ha ett barn som kunde föra min linje vidare, en arvinge. Men mycket mer än det vill jag ha ett barn att umgås med, lära saker och framför allt annat ha roligt med.
Hade aldrig i min vildaste fantasi kunnat tro att de skulle kunna vara så här kul. Nu i efterhand inser jag att det var bara detta det handlade om. What a ride. What a ride. Nothing compares. Och jag har haft sjukt kul innan jag fick barn.
Genom barnen har jag upplevt allt pånytt. Fast på ett annorlunda sätt. Barnsånger, rytmik, turtles, nintendo, spela fotboll, kittlas, busa, snacka, mysa, kolla filmer, diskutera starwars, sagan om ringen, h20 just add water, fallout och tusen andra saker.
Idag har jag legat i solen (inomhus via fönster) med dottern på min arm. Solen var underbar, hennes närvaro ännu ljusare. Jag, hon och mamma spelade "tennis" med en ballong. Leken funkar så att man slår den mellan varandra för att se hur länge man kan hålla igång den, 1 träff var runt runt, varje gång vi misslyckades hitta vi på att ngt skulle hända. En konsekvens ifall den nudda golvet skulle vi ha och en belönning ifall vi lyckades tillräckligt många gånger. Min fru kom sa, på skämt, rn gruppkram vid misslyckande. Jag och dottern tyckte det var en strålande idé så det körde vi på. Belöningen boev det samma : ). Blev kanske 5 spel och gruppkramar.
Dottern och frun såg draktämjaren eller var den heter tillsammans med popcorn. Jag och sonen var på promenad och pratade om en påhittad värld med superhjältar sonen kommit (väldigt mkt skämt och referenser till diverse serier etc vi sett tillsammans).
Jag och sonen spela Super C till nintendo 8 bitar, kom till den sista top down banan (vi har klarat spelet 1 gång för länge sedan utan extra livs koden). Han berättade att han fått A på nationella provet i engelska. Vi spelade också en ballonglek men här smashar vi till varandra mer medans vi skämatar om diverse ämne. Vi tittade på jimmy kimmel när han drev med trump på yt och vi kollade på ett avsnitt på angry video game nerd.
Jag och sonen åt chokladmuffins i soffan som min fru bakade till oss idag. Och drack vars en pepsi max och snackade.
Så rolig dag. Har varit 13 extremt roliga år.
Har alltid älskat att vara med min familj, finns inget jag hellre gör än hänger med mina föräldrar och syskon - så det kändes som ett rätt självklart steg att utöka familjen och fortsätta umgås. Trevligt för alla, liksom.
Båda mina föräldrar var för övrigt ensambarn, så vi hade inga kusiner, mostrar, farbröder osv... så det är en rolig ny upplevelse att mina barn har det :)
Jag gillar familjeliv helt enkelt. Vi har alltid vara tighta i min familj och umgåtts mycket. Så för mig var det helt naturligt att bilda egen familj, när jag väl träffat rätt livspartner.