Anonym (Mmm) skrev 2026-04-10 13:15:31 följande:
Då har du ju inte samma situation som TS.
Fast viktiga saker händer långt ifrån varje dag/vecka. Så mkt är nog bara kontrollbehov eller längtan efter barnen, rädsla för att vara bortglömd eller liknande. Hörde en psykolog som menade att många barn som bor varann vecka tycker det är jobbigt när den andre föräldern ringer och ska gå igenom "viktiga"saker.
Nej, jag svarar utifrån hur jag skulle tänka utifrån TS frågeställning. Man måste inte vara i en situation för att ha något att säga om den.
Viktiga och allmänna saker händer hela livet, och om jag inte bodde med mina barn eller hade dem på halvtid så skulle jag vilja vara delaktigt i hela deras liv, inte bara tiden de är med mig.
Jag skulle utgå ifrån vad jag och barnen tycker, inte nån psykolog som du "hört". Om barnen uttrycker att nåt är jobbigt så får man ju backa, men annars inte. Är själv uppvuxen med att jag bodde med en förälder och pratade i telefon eller träffade den andra föräldern i princip dagligen. Inga problem och hade absolut inte velat hade på nåt annat sätt.
Man ringer inte och "går igenom saker", man ringer och umgås en stund på telefon.