• Karinslasange

Hur överlever man första trimestern??

Är gravid med tvillingar i vecka 9+1. 
    plussade tidigt och har varit sängliggandes sen start?. nu börjar det verkligen ta på mig?

illamåendet har jag fått medicin för så det värsta är borta i alla fall, trots att det fortfarande finns där. Men det värsta är att det känns som att jag är sjuk? Är så yrslig och har sån frossa. Kan inte stå upp utan att bli svimfärdig. Kan inte ens kolla på tv  för ögonen inte hänger med?knappt telefonen heller.. varje toabesök är en kamp för det är så fruktansvärt jobbigt att bara resa sig upp. 

varit hos läkaren och allt är bra förutom lågt blodtryck. är bara kämpa igenom det och hoppas på att det vänder.. men är nu sjätte veckan jag ligger hemma och allt jag önskar är att man får ork till en ordentlig dusch! 

någon som haft liknande? Vände det för er? 

• Svar på tråden Hur överlever man första trimestern??
  • Anonym (My)

Jag hade nästan inga problem själv, men har två kompisar som spydde som fontäner, grät massor och kände sig som 95åringar i tre månader. Sen vände det, en hade inga problem alls och den andra lite Karpaltunnelsyndrom, svullna fötter och halsbränna men det var inte så illa. Så det finns hopp, hoppas du snart mår bättre. 

• Anonym (Ulrika)

Inga tvillingar men när jag var gravid minns jag att det vände efter typ vecka 10 nånstans. Orken blev en annan och illamåendet försvann .

Jag hade också lågt blodtryck och jag minns stt jag fick order om att äta och dricka regelbundet,  små mängder men ofta.  Så inte blodtryck , blodsocker och illamående åkte upp och ner utan höll sig stilla.    Jag hade dessutom ett jobb att sköta så det var viktigt för mig att få i mig det jag kunde.

Svar på tråden Hur överlever man första trimestern??